Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Gebroken of ingescheurde nagels

Geplaatst door op January 1, 2014 om 10:12

Onbekend
January 1, 2014 om 10:12
Heeft iemand een goed advies tegen gebroken of ingescheurde nagels?

Mijn nagels scheuren zowel horizontaal als verticaal in. Kun je dat zeggen van nagels, ingescheurde nagels?

Maar jullie begrijpen wat ik bedoel?
January 1, 2014 om 10:41
Vitamine D bijslikken en zo snel mogelijk naar de Huisarts.
January 2, 2014 om 09:10
Vooral niet teveel 10mcg vit per dag is al voldoende.
Tenzij je op advies van de arts een hogere dosering krijgt voorgeschreven.
Houd rekening met een tijdsbestek van 6 weken.
Bloed laten prikken en de uitdraai opvragen. De optimale waarde is 80.

Mijn nagels zijn ook sterker geworden door te vijlen ipv knippen en niet veel in water komen!
handschoenen aantrekken bij de afwas en schoonmaken.

Groetjes appelperzik
January 2, 2014 om 09:15
ik heb in de winter vaak last van dunne nagels en haaruitval.
heb standaard een potje vitaminen ''haar en nagel'' van de drogist.
ter ondersteuning neem ik er 1 per dag wanneer ik merk dat mijn nagels dunner worden en mijn haar meer uitvalt.
als ik nergens last van heb, neem ik ze ook niet.
en ze werken super.!!
Onbekend
January 3, 2014 om 08:44
@:Tangobeer en @:appelperzik:
Vitamine D zou goed zijn?

Ik zal het inderdaad bij mijn huisarts moeten navragen. Van hem kreeg ik een half jaar geleden CalciChewD3 kauwtabletten, voorgeschreven omdat ik de hele zomer niet veel buiten kwam o.a. door een voet in gips.

Zo raar want 2 maanden later kwam ik in een osteoporoseprotocol-traject met Dexa-scan vanwege die voet in gips(middenvoetsbeentje gebroken en boven de 50) en van die internist/osteoposearts kreeg ik ook vit D voorgeschreven, 'Divisun 800 IE' 1 tablet per dag.
Je zou toch denken dat mijn apotheker verrast moest zijn van de hoeveelheid vit D die ik per dag slik, 1600 eenheden. En ik, nu, daar ik ingescheurde nagels heb, ondanks de hoeveelheid van vit D die ik slik!

@:JolanB: Ik ga in ieder geval op zoek naar een potje vitaminen ''haar en nagel'' van de drogist. Heb je misschien nog een merknaam voor mij?

Bedankt en ik kom hier nog op terug.
January 3, 2014 om 16:19
Er is nog veel onduidelijk over vitamine-d. Tot voor kort wist men alleen dat het hielp bij de opname en verwerking van kalk (calcium).
Maar de afgelopen 20 jaar blijkt vitamine-d nog veel meer te doen en belangrijker te zijn voor je weerstand dan bijv. vitamine-c. De recente inzichten beschrijven een maximale inname van 10.000 eenheden per dag. In de zomer haal je dit niveau al als je zo nu en dan buiten komt. In de winter zullen de meeste Nederlanders bij moeten slikken.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.