Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Fouten in calorieen

Geplaatst door Inni op January 13, 2014 om 13:38

January 13, 2014 om 13:38
Ik vroeg mij af wie de calorietabel maakt want ik zie heel vaak dat producten niet kloppen kwa calorieën per 100gr. Kan je deze zelf ook makkelijk veranderen?
January 13, 2014 om 13:55
Ik meende gelezen te hebben dat er dan een foutje op het etiket staat. Als je alle voedingsstoffen invult komt er automatisch het aantal kcal uit.

Wat ik dus doe is de kcal volgens de etiketjes handmatig bijhouden en de kcal op valtaf bijhouden. Dan heb je twee indicaties met wat je gegeten hebt, alhoewel het verschil niet groot is.
January 13, 2014 om 14:07
Als er op het etiket per 100gr/ml iets anders staat dan in de calorietabel kan je dat zelf verbeteren. Bij het invoeren van een produkt krijg je onderaan de mogelijkheid de waardes te verbeteren en/of een portie toe te voegen. Dat kun je zelf doen, omdat wij (als vrijwilligers) ook niet alle produkten zien. Wel komen de uitkomsten uiteindelijk bij ons terecht en worden gecontroleerd op eventuele extreme afwijkingen. En daarna goedgekeurd voor algemeen gebruik. Bij de volgende keer dat je zo'n produkt gebruikt
heb je dan de correcte waardes.
Wel kunnen er altijd kleine afrondingverschillen blijven
:calorietabel:
January 13, 2014 om 14:16
Inni

De Calorie Tabel maken we met elkaar.
Als je iets koopt wat nog niet in de tabel staat mag je het toevoegen.
Alles komt op een grote hoop bij de Beheerders binnen.
Die controleren of een opgave kan kloppen.
Exacte controle is gewoon niet mogelijk. Hebben we twijfels, wat vaak genoeg gebeurd, dan vragen we om meer informatie.

Realiseer je wel dat, wat BullitxProof ook al schrijft, het programma mee rekent.
Zit er een afwijking in wat het programma berekend en wat er op de verpakking staat. Dan accepteerd het programma die foute berekening niet.
Verschillen in de tabel met de verpakking zijn dan ook meestal een fout van de verpakking. Fabrikanten zijn vaak niet echt eerlijk/of precies, net wat je wilt, met wat ze op de verpakkingen zetten.
Soms zijn de afwijkingen dermate groot dat wij de fabrikanten om opheldering vragen.
Meestal krijgen we daar keurig antwoord op. Sommige, vooral de buitenlandse reageren nooit of amper.

Dat er dus afwijkingen zijn weten we.
Maar realiseer je wel, dat alle Calorie tabellen met dit probleem zitten.

Als je, zoals je schrijft, héél vaak producten ziet die niet kloppen, dan mag je, met de verpakking in je hand, die verbeteren. Die optie heeft iedereen op Valtaf.
Je kunt ze dus makkelijk veranderen, aanvullen, bijvoorbeeld vezels en zout/natrium toevoegen
Graag zelfs. Met elkaar maken we de Tabel en onderhouden we die.

:calorietabel:
January 13, 2014 om 14:18
Inni

Wat een luxe. Allebei de beheerders reageren. :DD:
January 13, 2014 om 14:50
heel erg bedankt voor jullie reactie :) ik ga ermee aan de stag als ik iets tegenkom !!
January 13, 2014 om 14:55
:+: Prima, hoe meer hoe liever.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.