Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Broodbuik van William Davis

Geplaatst door Pekineesje op January 17, 2014 om 10:38

January 17, 2014 om 10:38
Ik heb dit boek onlangs gekocht en gelezen.

Heeft er iemand interesse om dit boek over te kopen?
January 17, 2014, gewijzigd door Tangobeer op January 18, 2014 om 04:39
Ik ben er net in begonnen, dus ik vraag me af wat jij (of iemand anders) er van vond.
January 18, 2014 om 04:40
Zoals al dit soort boeken slaat ook dit boek door, naar mijn zin. Ik geloof zeker dat tarwe teveel op ons menu staat en dat er meer mensen overgevoelig zijn voor gluten dan bekend is. Ik merk zelf dat mijn buik rustig wordt zonder brood. Suikerspiegel blijft stabieler, dat is zeker. Gevolg is minder snaaien, minder neiging tot overeten.
Ik doe niks meer obsessief, dus ik eet nu een aantal dagen brood( wkeind) en wél wat koolhydraten bij avondeten en de rest vd week vervang ik koolhydraten door Koolhydraatarme producten als courgettepasta'
, bloemkool'couscous' of peulvruchten. Én... Bak ik brood ongeveer zoals in broodbuikboek staat: van amandelmeel en lijnzaadmeel.

Ik vind het een vele malen prettiger boek dan die onzin van dr. Frank en al zijn extremistische dieetvriendjes..

Gewoon eruit halen wat voor jou werkt.
Én eet dagelijks ern stukje pure chocolade!!:-)
January 20, 2014 om 07:16
Tangobeer : Ik vond het vooral een zwaar boek om te lezen... heel veel medische uitleg wat natuurlijk wel interessant is, maar niet om 1-2-3 te lezen.

Ik volg al ruim een jaar de Voedselzandloper en vond dit boek er wel bij aanleunen, op een paar verschillen na.

Maar ik heb beslist om het bij de Voedselzandloper te houden dus ik wil het boek doorverkopen aan iemand die het wel wil lezen en gebruiken.

Ik sta achter de stelling dat tarwe in zijn huidige vorm niet aan te raden is en indien mogelijk moet vermeden worden. Wat niet wil zeggen dat je niet eens mag zondigen natuurlijk. En ook al heb je geen glutenintolerantie of een broodbuik, ik ben ook overtuigd dat minder tarwe eten voordelig is voor je gezondheid.

Voorts heb ik eigenlijk weinig te zeggen over het boek, behalve dan dat het zware lectuur is maar er gelukkig op het einde wel wat praktische info te vinden is. Dan vond ik de Voedselzandloper handiger : in elk hoofdstuk stond ook wel medische uitleg die slaapverwekkend was, maar er werd op het einde van elk hoofdstuk wel een kleine samenvatting gegeven en ik vond de Voedselzandloper ook wel praktischer van lectuur. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening hè.
January 20, 2014 om 19:26
Ik vond De Voedselzandloper een prettig boek. Deels omdat het voorbij gaat aan die caloriënonzin en de voedingsstoffen gewoon benoemt. Deels omdat ik dol ben op wetenschappelijke onderbouwingen. Ik wil precies weten hoe 't allemaal zit.
Op die manier was Het geheim van Slanke Mensen of hoe het dan ook maar heet, helemaal niet aan mij besteedt. Het leek wel of ik een weekblad voor ADHD-ers aan het lezen was ofzo.
Ik ben nu al iets verder in Broodbuik en probeer tenminste 3 weken tarwe- en glutenvrij te eten. Niet zo'n probleem, want ik was toch al heel erg die kant op vanuit de paleo-gedachte. Immers jager-verzamelaars aten alleen granen als al het andere op was. Probeer maar eens die graankorrels een voor een los te peuteren.
January 23, 2014 om 07:30
Als je dol bent op wetenschappelijke lectuur, is Broodbuik inderdaad een paradijs voor jou.

Ben je nu al tarwe- en glutenvrij aan het eten? Lukt dat wat?
Ik volg de Voedselzandloper, dus ik eet zo weinig mogelijk brood/aardappelen/pasta en rijst maar kan me dus wel uitleven met havermout, quinoa, boekweitmeel, amandelmeel, boekweitkorrels, groentepasta, boekweitpasta enz. enz. Je vindt daar al gauw je weg in hè.
January 23, 2014 om 11:58
Ik eet nu inderdaad sinds 8 dagen tarwe- en glutenvrij. Het was niet een grote omschakeling, want ik at toch al min-of-meer paleo en koolhydraat-arm met veel groente en weinig brood etc. Heel soms eet ik nu een glutenvrije cracker met beleg. Ik heb ook glutenvrije spaghetti, maar die ligt nog gewoon in de kast.
Moet wel zeggen dat ik al een week lang een pesthumeur heb, vooral op dagen dat ik veel binnen zit of te kort geslapen heb. Het hoofdstuk over exorfine en ontwenningsverschijnselen vertelt daar wel over. Geen idee of het dat ook echt is.
January 27, 2014 om 06:21
Oei, pesthumeur, dat voorspelt niet veel goeds... Is het inmiddels al voorbij?
Maar als je voordien al weinig tarwe en gluten at, zou je normaal gezien toch niet te fel moeten ontwennen? Hopelijk snel beterschap...
January 27, 2014, gewijzigd door Tangobeer op January 27, 2014 om 20:45
Ja, dat is wel voorbij, Ik had ook wat problemen met slapen, al dan niet vanwege het veranderde eetpatroon, dus misschien kwam het slechte humeur daar ook van. OF het was allemaal inbeelding. Anyway, nu alles weer okay.

:genieten:
February 4, 2014 om 10:53
Maar goed, Pekineesje heeft het boek dus te koop.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.