Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Raspberry ketones pillen

Geplaatst door op March 6, 2014 om 19:24

Onbekend
March 6, 2014 om 19:24
In Londen kwamen deze pillen onder mijn aandacht: 'Raspberry ketones pills. Als je even googelt krijg je een onderzoek en meningen van gebruikers.
@:Tangobeer: heb jij er een mening over?
March 7, 2014 om 03:29
Ik ben zeker ook heel benieuwd naar de mening van Tangobeer! :D

Heb er wel over gelezen, maar niet echt in verdiept ofzo.
Onbekend
March 7, 2014 om 07:20
Omdat ik er nog nooit van gehoord had heb ik even gegoogled op een review: zie hier.
Ik weet niet of het inmiddels op mensen, en niet alleen op muizen, is uitgetest.
March 7, 2014, gewijzigd door Tangobeer op March 7, 2014 om 17:15
Het was even zoeken.
Het is nog niet op mensen getest. Wel op menselijk weefsel in het laboratorium. Er is geen bewijs voor een effect op mensen.
Beweringen als ‘vetverbrander’, ‘vermindert vetweefsel’, ‘ondersteunt bij het afvallen’, ‘afbreken van vetmoleculen’, ‘vet verbranden’ en ‘een wonder op het gebied van gewichtsverlies’ zijn zonder basis, niet bewezen en voorlopig dus niet waar.
Ik vond een site die sprak over ‘klinische studies hebben bewezen’, wat dus ook een leugen is.

Er is een werking aangetoond bij muizen en ratten. Maar deze kregen extreem hoge doses! Om een vergelijkbare dosis binnen te krijgen als mens zou je minstens een hele pot per dag moeten slikken.
Dit is vergelijkbaar met resveratrol in rode wijn; wil je er iets van merken, dan moet je zo'n 40 liter per dag drinken.
Eigenlijk zou dit al voldoende moeten zijn om te besluiten er geen geld aan te besteden.

De werkzame stof in Raspberry Ketones, norepinephrine heeft veel bijwerkingen, zoals een verhoogde bloeddruk, versneld hartritme en verhoogde lichaamstemperatuur.
De bijwerkingen doen mij denken aan die van alle efedrine-achtige stoffen, die vaak in afslankmiddelen zitten. Ze zorgen voor een verhoogde spieractiviteit (verbranding), maar omdat ons hart ook een spier is, houdt het meteen een levensgevaarlijk risico in.

Daar komt bij dat fabrikanten van álles toevoegen aan pillen Raspberry Ketones, onder andere hoodia, caffeïne en capsaïcine (= spaanse peper). Dit is vooral om te zorgen dat je iets voelt zodra je een pil genomen hebt, en dus denkt dat het werkt.

En zoals ik al een keer schreef: zodra een product een hype wordt, wisselen de fabrieken in Azië de etiketten die ze op potjes met dubieuze en wisselende inhoud plakken. Dus uiteindelijk weet je helemáál niet wat je binnenkrijgt.

Ik denk: weggegooid geld.
Het is goedkoper, veiliger en minstens zo gezond om regelmatig een bakje frambozen, bosbessen of druiven bij de winkel te halen.
En een klein beetje Spaanse peper door je verse sinaasappelsap is ook een aanrader.
Onbekend
March 17, 2014 om 10:30
@:Tangobeer: heel verhelderend je uitleg.Je hebt volkomen gelijk.
Hoewel ik het niet meer nodig heb, was ik meegesleept door de bewijsvoering en reviews:

http://consumereview.org/research-verified-raspberry-ketone-review/

Stom, dom, dom van mij, ben ik 50+ en laat mij nog steeds meeslepen.
De ervaringen kunnen natuurlijk, zijn waarschijnlijk geschreven door een ghostwriter.

Jaren geleden heb ik Oprah Winfrey horen zeggen: "Als er een pil bestaat die mij slank maakt ben ik er als eerste bij". Ze heeft zeker nog niet gehoord van de rasberry ketones?'
Gelukkig maar.
March 17, 2014 om 14:31
Dr. Oz had vroeger nog wat geloofwaardigheid, maar sinds 2009 is hij niet meer practiserend en onderdeel van Oprah's televisiestation. Hij is helemaal van het padje af en zijn flauwekuladviezen zijn gewoon te koop voor keiharde dollars.
Wiki: Bekende tijdschriften als Popular Science en The New Yorker hebben kritiek geuit op Dr. Oz voor zijn niet-onderbouwde adviezen. Ze stellen dat hij misschien wel meer kwaad dan goed doet. In een interview in Slate stelde een medisch onderzoeker dat het werk van Dr. Oz aan kwakzalverij grenst. De James Randi Educational Foundation heeft minstens 3 keer de Pigasus Award for Refusal to Face Reality aan Oz uitgereikt. Dr. Oz heeft steun uitgesproken voor onzin zoals gebedsgenezing en communiceren met overledenen.

Als je de site van consumerReview ('www.consumereview.oprg, dus met een 'r' te weinig!) aandachtig leest, zie je dat ze eigenlijk niks kunnen beloven. Samengevat komt het ongeveer neer op: "nauwkeurig en uitgebreid wetenschappelijk onderzoek heeft het geweldige fenomeen vastgesteld dat er in elk potje de juiste hoeveelheid pillen zit".
July 7, 2014 om 03:17
@AstridE
Jouw antwoord wordt niet meer gelezen door de vraagstel(st)ler.
Onbekend betekent dat het profiel van valtaf is verwijderd.
July 8, 2014 om 05:47
Het zal zeker nog meelezen.
August 8, 2014 om 07:39
Haha, ik moet wel lachen om de mededelingen at je beter verse fruit en peper door je sap kunt doen. Helemaal mee eens! Vriend eet ze ook, merken beide geen verschil, ze smaken wel oke. Maar ja, om de smaak is het niet te doen neem ik aan.
October 13, 2014 om 09:12
Gebruikt iemand de raspberry ketone pilletjes?

groetjes

October 13, 2014 om 11:35
Nee, nu niet meer.
:muwhahahaha::muwhahahaha::muwhahahaha::muwhahahaha::muwhahahaha:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.