Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Gezocht buddy/ buddies

Geplaatst door Acer06 op April 5, 2014 om 18:48

April 5, 2014 om 18:48
Beste allemaal,

Het afgelopen half jaar ben ik ruim 20 kilo afgevallen. Prima resultaat natuurlijk, maar dit was niet de eerste keer dat ik veel afviel. Het gaat me er nu om het bereikte gewicht vast te houden.

Daarom ben ik op zoek naar een of meerdere buddies. Ik kan wellicht tips geven en ben zelf denk ik een redelijk goede coach.

Met vriendelijke groet
Michiel


m.dewitte@live.com
April 6, 2014 om 00:29
Hey, ja ik kan een coach gebruiken...zelf ben ik afgestudeerd als gezondheidscoach dus weet ik wel wat moet maar toch herval ik soms in mijnoude gewoontes. Ik ben terug 2kg verdikt. Ik kan terug in kledij van vroeger, dat is al heel wat. Maar nu stapje verder moeten...vooral minder eten. Eenmaal ik eet dan kan ik moeilijk stoppen. Ik sport wel graag. Ik fitness en krachttraining. Vandaag verjaardagsfeestje. Alle eten voor handen. Dan zeer moeilijk voor mij. Zal karakter moeten trainen...groetjes
April 6, 2014 om 08:01
Welkom Acer.... Ja, de kunst is om het eraf te houden. Ik heb inmiddels bijna 2 maanden geleden mijn streefgewicht bereikt en ondervindt tot nu toe geen moeite om het zo te houden. Ik realiseer me maar al te goed dat ik bewust bezig moet blijven met mijn leef- en eetpatroon om dit zo te houden. Ik ben echter nog nooit zo vast besloten geweest als nu om het zo te houden. Gezond leven is zo veeeeeeel fijner! Ik weeg mezelf gewoon elke week en als ik zie dat mijn gewicht stijgt trap ik weer gewoon een weekje op de rem. Zoals ik altijd zeg... zo lang het goed zit tussen de oren kan niets je van je doelen afbrengen ;) . Veel succes!
April 6, 2014 om 11:14
Goedendag,
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb eind maart/begin april mijn streefgewicht bereikt en ben in 7 maanden tijd 22 kilo afgevallen. Mij kost het nu echter extreem veel moeite op gewicht te blijven. Ik eet meestal veel minder dan de geadviseerde 2500 Kcal per dag (zo'n 1600 Kcal/dag) en probeer minimaal 30 minuten per dag actief te zijn. Op de spinning-bike train ik (extensief, soms even intensief/anaeroob) tussen de 30 en 120 minuten, zeker drie dagen per week. Elke ochtend weeg ik me. Als ik iets meer eet, lijkt het gewicht als een raket omhoog te vliegen. Ik vraag me echt af of ik een soort post-obese verhoogde efficientie van de stofwisseling heb. Vervelend, want ik zou graag wat meer willen eten en niet alle calorietjes hoeven tellen. Gaat dit over? Heeft iemand hier ervaring mee?
April 6, 2014 om 11:22
Ehmmm... geen idee... Ik heb nooit calorieen geteld maar luister gewoon goed naar mijn lichaam en weet wat gezonde voeding is. Weten we dat stiekum niet allemaal??
April 6, 2014 om 11:34
Acer06
Met welke dieetmethode ben je afgevallen? En hoeveel kcal at je toen gemiddeld per dag?
April 6, 2014 om 11:56
Mijn methode om af te vallen was zeer simpel: minder eten (calorien tellen) en meer bewegen. Dus niet een of ander specifiek dieet. Wel tamelijk consequent zijn (op enkele "doorbraak-eetbuien' na).

Ik at eerst zo'n 4 tot 500 Kcal per dag minder, maar werd die hele afvallerij uitendelijk helemaal zat en ben toen zo'n 1200 Kcal per dag gaan eten om sneller mijn doel te bereiken. Ik had het idee dat ik na het bereiken van mijn doel weer zo'n 2500 Kcal per dag zou kunnen gaan eten om op gewicht te bijven.

Ik weet - zo ongeveer teminste - wel wat gezonde voeding is, maar niet hoeveel ik daarvan mag eten. Daarbij heb ik het gevoel dat, als ik maar even de teugels laat vieren, de kilo's er weer aan vliegen, ook al eet ik niet extreem veel.

Mijn doelstelling is om onder de 85 kilo te blijven en mijn conditie fors te verbeteren. Lees: meer spiermassa, dus een hogere basaalstofwisseling. Meer kunnen eten en toch op gewicht blijven.

Vriendelijke groet,
Michiel
April 6, 2014 om 13:25
Als je te lang te weinig eet wordt je basale stofwisseling lager. Vaker eten (6x) in kleinere porties draagt bij in verhogen ervan. Ook veel water drinken is goed. Daarnaast meer krachttraining voor meer spiermassa. Meer spieren verhogen je stofwisseling ook. Ga anders eens met een echte sportman praten.mdie hebben vaak handige tips.
April 6, 2014 om 13:31
Hoi Michiel,
Langzaam ophogen is dan het advies. Probeer eerst per dag 50 of 100 kcal extra te eten, dus eerst 1250 of 1300 kcal, totdat je gewicht stabiel blijft of je weer afvalt. Daarna herhaal je dit totdat je op ± 2500 kcal zit.
Je lichaam moet er even aan wennen dat er nu dagelijks meer voeding binnenkomt en zal het dan niet meer nodig vinden om al het extra op te gaan slaan.
Uiteraard kun je ook 1x op ± 2500 kcal gaan zitten, maar dan zal je gewicht, zoals je zelf al aangeeft, eerst als een raket omhoog vliegen.
Dat je daar dan van schrikt kan ik me heel goed voorstellen ;)
April 6, 2014 om 17:54
Hey hallo allemaal, ik bied mij aan om iemand te helpen die een buddy kan gebruiken. Woon in Zevenaar vlak bij arnhem. Groeten Alex.

April 7, 2014 om 00:46
Hey ik start met bewegingsles door fitness instructeur eind april.heb veel vragen dus zie er naar uit. Nu doe ik 2x een uur onder en bovenlichaam krachttraining en 3 keer een uur cardio in de week.voel me super na sport. Nog voeding onder controle en ben gelukkig mens...
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.