Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ludiek aftellen: wat weiger je aan snoep, vette hap, gebak, etc?

Geplaatst door Belleke57 op May 2, 2014 om 17:00

May 2, 2014 om 17:00
Beste mensen, ik ben nog niet zo lang bezig als de meesten van jullie, maar open hierbij een topic voor het vermelden van alles wat je weigert aan aangeboden vet-suiker-ongezonde calorierijke troep. Er wordt ons zoveel aangeboden en door de strot geduwd! Zullen we dat eens in kaart brengen? Wie doet mee?

Vandaag heb ik het volgende aan mijn neus voorbij laten gaan:
- een roomtruffel bij een kopje koffie (onderweg)
- twee nogablokjes met amandel ( bij de kapper)
- een ijsje en nootjes (bij familie)

Wie volgt?
May 4, 2014 om 03:40
Gisteren het volgende laten passeren:
-broodje kroket
- zoete frisdrank
- koekjes
May 4, 2014 om 04:43
O dit is best leuk om te doen! Ik heb vandaag nog niks geweigerd. maar ik heb ook nog niets aangeboden gekregen :p
May 4, 2014 om 06:01
Ook hier vandaag nog niets aan me voorbij laten gaan maar ben er zeker van dat ik iedere dag een hoop aan me voorbij laat gaan. bij ons op het werk is er altijd wel iemand die wat bij heeft... alle behaalde prestaties worden telkens beloond met " lekkers"... Op dit moment ben ik iedere fag heel erg tevreden met mijn 2 noir de noir chocolaatjes ... die geven me de rust die ik nodig heb om niet telkens te snaaien...

Alvast veel succes met je afvalpogingen!
May 4, 2014 om 11:48
Mooie, die cafe noir koekjes, ik zie het helemaal voor me, Wendy!
Vandaar voor mij relatief 'rustige' dag. Slechts 1 boterkoekje aangeboden gekregen.
May 4, 2014 om 16:22
Dit is echt een leuk topic. Net een plak versgebakken cake geweigerd.
May 5, 2014 om 03:04
Weer 130 a 150 kCal minder voor jou, Druk ;)
May 5, 2014 om 08:04
Zit de hele dag thuis. Geen verleidingen aangeboden gekregen. Wie wel?
May 5, 2014, gewijzigd door Rommeltjes op May 5, 2014 om 11:58
Als je thuis zit, worden er geen verleidingen aangeboden, maar helaas lonkt de koel- en voorraadkast dan weer wel :grinnik:

Heb een roomboter croissant aangeboden gekregen maar niet genomen :)
May 5, 2014 om 16:29
Das netjes, Rommeltjes!

May 5, 2014 om 16:55
ik heb vandaag minitompoesjes uit de diepvries afgeslagen
May 6, 2014 om 05:12
hier staat het vol met koffiekoeken, taart, en fruit... ik hou het toch maar op fruit :-)
May 6, 2014 om 10:21
Van één collega een moorkop, van andere trakterende collega een magnum ijsje. Maar gebak e.d. sla ik elke dag (als het er is) af omdat ik het gewoon niet lekker vind. Maar wel een leuk topic!
Onbekend
May 6, 2014 om 10:54
Gelukkig krijg ik op mijn werk niet vaak iets aangeboden omdat mijn baas weet dat ik op dieet ben. Enkel in hele drukke periodes kan hij het soms niet laten om iets lekkers in huis te halen.
Wel staat er voor mijn neus nog steeds een schaaltje met paaseitjes voor de klanten, maar die lijken ook allemaal op dieet want die mindert niet.
Voor mij is het het moeilijkst als ik niet moet werken, de verleidingen thuis of onderweg.
May 6, 2014 om 11:01
ik sla eigenlijk nooit iets af..hahahaaa ik ren dan wel een rondje extra ;)
May 7, 2014 om 02:05
Een heerlijke doos bonbons daar stond ie op het werk...gelukkig niks gehad! :-)
Onbekend
May 8, 2014 om 07:26
Hier net nee gezegd tegen een stuk taart, baas wou trakteren omdat zijn vriendin jarig was.
Maar had me net al zitten bedenken hoe zwaar mijn weekend zal zijn qua eten, dus blijft het een overduidelijke nee!
May 8, 2014 om 07:42
Nee gezegd toen mijn collega's halve stokbroden met gevuld met hele Hema-worst gingen bestellen......dat was héél moeilijk, oh wat ruikt dat toch lekker! Zo jaloers dat die mannen hier maar kunnen eten wat ze willen!
May 9, 2014 om 03:08
Gisteren het wel bont gemaakt. Heb uitgedeeld op mijn sportclub. We hadden thuis nog een zak ( heel lekkere) paaseitjes over. Ik heb ze gewoon in de sportzaal gelegd. Zelf niets genomen.
May 9, 2014 om 11:18
Vandaag m&ms afgestaan en wraps.

May 10, 2014 om 08:17
Flink wat KCal, Bullit.
Ik heb gisteren weer zo'n nogablok afgeslagen. Plus koekje.
January 10, 2015 om 20:17
Ik heb vandaag gefrituurde snacks en nootjes en chips laten staan op een verjaardag
Onbekend
January 12, 2015 om 06:18
Zaterdag nam mijn man een appelflap van Ikea mee... zo'n doos met 4... ik niks genomen...
Zondag... koekjes gebakken met mijn kindjes... zelf geen een genomen... (kwijl)... best lastig... later trok mijn man een zak chips open... geen chipje op...
Trouwens... mijn man is ook op dieet... maar wel op zijn eigen manier.... ha ha ha....
Ik denk wel vaak zo... wat heb ik allemaal NIET op... leuke topic!
January 12, 2015 om 06:34
leuk topic!

2 nieuwjaarsrecepties met oliebollen die ik heb gebakken,250 bollen gebakken en alleen tijdens het bakken een kleintje geproefd...verder niet genomen
Onbekend
January 12, 2015 om 06:34
Goed geweigerd van je, echt heel sterk Stabielmet40!
January 23, 2015, gewijzigd door Emma127 op January 23, 2015 om 17:26
Hahaha, deze niet! Die is mooi! Wat zijn jullie allemaal sterk zeg!

Ik heb gister EN vandaag een stuk zelfgemaakte appeltaart afgeslagen. Ik mocht zelfs een stuk mee naar huis nemen.
January 24, 2015 om 13:30
Sooo.... ennuh, heb je dat gedaan. Emma?
January 25, 2015 om 03:25
Neeee haha echt niet! Ik heb altijd het gekke idee gehad dat als ik stiekem at dat dan ook mijn lichaam het niet door zou hebben maar ik weet wel dat dat niet waar is. Punt is: appeltaart komt mijn huis niet in.
January 28, 2015 om 15:30
Gisteren heb ik aangeboden gekregen en allemaal geweigerd
belinerbol
donut
chocola
tosti

vandaag een afhaalmaaltijd
January 29, 2015 om 06:02
hmm, niet gelukt .
chocolaatje met muisjes bij d ekofffie op.
Een collega was weer opa geworden.

Groetjes appelperzik

February 13, 2015, gewijzigd door Belleke57 op February 13, 2015 om 04:09
Sinds kort heb ik een nieuwe gewoonte die me uitstekend bevalt. Het is een soort confrontatie aangaan met het automatisme in onze maatschappij om elkaar teveel calorieën te geven. Jullie kennen vast wel die 'aanbiedingen'..... Van die snoeperijen (repen, donuts oid) die je worden aangeboden als je ergens afrekent. Ik ben veel met de auto op pad dus ik krijg ze vaak bij tankstations. Sta ik af te rekenen en dan krijg ik de vraag: "wil je de aanbieding (twee marsen voor de prijs van één) erbij? ". Mijn nieuwe gewoonte is dat ik nu standaard zeg: "Nee, van dit soort aanbiedingen word ik dik" . Ik draai er niet om heen. Het is echt hoe ik het zie, hoor. En als ik dan als reactie krijg "dat valt toch wel mee" (gebeurt heel vaak!) dan zeg ik dat ik er een jaar mee bezig was om 8 kilo af te vallen en dat ik dat zo wil houden. Dan krijg ik wel weer begrip, meestal....

Het doet mezelf erg goed om er zo eerlijk mee om te durven gaan. Om te bekennen en te erkennen dat ik overgewicht kan krijgen als ik van alles maar aanneem. Om op te komen voor mijn behoefte om gezond te blijven. Ik hoop dat ik anderen ook een beetje tot denken zet, maar dat is bijzaak.
February 13, 2015 om 04:32
goed hoor,ik zeg gewoon dat ik geen suiker eet....
February 13, 2015 om 05:31
Vandaag ook snel nee-gezegd bij mijn man. Hij gaf mijn zoon geld om Bosse Bollen mee te nemen.
February 13, 2015 om 05:51
oefff
Onbekend
February 13, 2015 om 14:35
@Barkie,
Waar tank jij dan? Want hier is het DE standaardvraag bij alle merken. benzine
February 14, 2015 om 05:34
Ik krijg het ook nooit aangeboden, maar het staat er wel altijd, zéér verleidelijk te zijn, bij zowat elk tankstation is dat gewoon zo.

Overigens ik sla nooit iets af. Ik krijg zelden iets aangeboden. Als dat wel zo is, eet ik rustig 1 plakje (cake bijvoorbeeld) mee.
Zeggen dat je op dieet bent in een voornamelijk mannen bedrijf, is een voorzetje tot grote hilariteit.
En ach, dat plakje lijn ik er wel weer af.
February 14, 2015 om 07:51
Een stuk van mijn eigen overgebleven verjaardagstaart!
Onbekend
February 16, 2015 om 02:01
Gister soesjes afgeslagen en een schaal met chips niet aangeraakt!!! S' avonds ook niets gehad, overdag wezen hardlopen en toch 2 ons erbij!!!
February 16, 2015 om 15:07
Vandaag een stuk zelfgekochte rijstevlaai aan me laten voorbijgaan. Ik heb wel wat kwark met fruit gegeten terwijl de rest van de familie de taart at.
Onbekend
February 17, 2015 om 03:31
Leuke topic!
Ik krijg op mijn werk gelukkig nooit, iig. zelden iets aangboden. Zit hier met meer mannen dan vrouwen, weet niet of dat scheelt. De helft krijgt een braaf pakketje van thuis mee. Die zitten dan serieus om 10.00 uur aan 'n banaantje en evergreen, om 12.30 de bammetjes met een pak melk en 's middags 'n cup a soup en 'n appeltje. Echt wel zoet om te zien, maar eigenlijk ook wel goed. Soms komt er een doos met jodekoeken, maar daar doen ze met z'n vieren een week mee. Er is er maar eentje met overgewicht en die woont alleen en haalt zijn sandwiches uit het plastic van de benzinepomp. Stuk of 6 en daarna een tweede cup a soup als ie nog trek heeft. Dus hier zit ergens een kern.......
Alleen als we jarigen hebben komt er altijd een kar met gebak voorbij, maar dat kan ik laten. Ik vind slagroom lekker, maar reageer er vaak niet zo goed op.
Mijn grootste uitdaging is het om 's avonds bij de koffie niet teveel te nemen. Gun mezelf wel wat, want anders krijg ik op termijn een vreselijke vreetbui, maar moet het bij een 2 choco-digestive en een stuk pure chocolade houden. Dat is voor mij soms best een uitdaging.
Afslaan hoef ik dus in het weekend pas, bij de sociale gelegenheden, dus eigenlijk heb ik het gemakkelijk. :-)

February 17, 2015 om 04:23
Goed van jullie, en leuk verhaal WWSZ hierboven. Ja, t is ook een evenwicht tussen 'lekker eten' en 'slank eten' wat we nodig hebben, voor mijn gevoel.
Onbekend
March 2, 2015 om 04:23
Ik ben kleuterjuf op een school met 700 leerlingen, waarvan bijna 200 kleuters. Je wil niet weten hoe vaak wij iets aangeboden krijgen.. Ondanks dat we het 'graag gezond' beleid hebben, denken ouders vaak dat wij toch echt nog genieten van Merci, Zeebanket, hotelcake, etc. Hartstikke lief, maar het telt wel aan.. Ik heb het geprobeerd om te weigeren, maar die afgewezen snoetjes gaven me ook geen goed gevoel. Nu neem ik alles aan en deel het (volgens een wisselschema) uit of gooi het weg. Zonde misschien, maar anders ook zonde van de calorieën!
March 2, 2015 om 06:01
Binnenkort verjaaardag van mijn broer. Dan komt er eerst taart voorbij, vervolgens bakjes chips e.d. op tafel en ik blijf eten, dus dat worden waarschijnlijk broodjes hamburgers en als toetje ijs. Lastig om dan steeds van alles af te slaan, ik ben dan bang om onbeleeft over te komen. Hoe gaan jullie daar mee om?
March 2, 2015 om 06:27
Eerlijk zeggen dat je probeert gewicht kwijt te raken.
Op dieet bent, geeft bij mij in de omgeving alleen maar vervelende opmerkingen.
Ik zeg dus eerlijk, dat ik het allemaal erg lekker vind, maar dat mijn gezondheid voor gaat.
Kies, je weet toch wel wat er allemaal op tafel komt voor 1 product waar je en geloofwaardig bent, maar vooral, wat je enorm lekker vind. En verder maling aan wat MEN vindt, het is jouw lichaam en jouw gezondheid.
March 2, 2015 om 10:33
Een halve Bossche bol. Zaterdag. Mijn man had die meegenomen. Niet genomen.
Ik ben thuis ( met pensioen ) dus hier geen verleidingen. Als ik lijn doe ik met een verjaardag wel mee. Taart, een toastje. Dat kan best als ik verder de hele week goed oplet. Het leven moet wel een beetje leuk blijven. Het smaakt driedubbeldwars lekker als je maar heel af en toe jezelf wat toestaat.
March 15, 2015 om 16:41
Pfff...daar ben ik dus niet zo goed in. Collega kwam afgelopen vrijdag binnen met heerlijke appelflappen. En hoppa...er springt pardoes een flap op mijn bureau. Zeg daar maar eens nee tegen....
Gelukkig heb ik me daarna in de supermarkt keurig gedragen. De twixen begonnen al te roepen toen ze mij in hun vizier kregen. "Koop ons, koop ons". Ik heb ze niet eens aangekeken. Met mijn neus in de lucht ben ik er langs gelopen om vervolgens een pak magere yoghurt in mijn mandje te leggen. Lekker puh!
March 16, 2015 om 04:13
Goed van die yoghurt, Tink
March 18, 2015 om 12:47
Ik heb bier, bitterballen en kaasstengels geweigerd! Daarvoor in de plaats m'n eigen boterham gegeten. :irule:
March 19, 2015 om 06:09
Ik heb gisteren bij de Mac alleen een salade met tonijn gegeten en alle burgers en de rest van de vette hap weerstaan :noproblem:

Thuis wel meteen een bak gestoomde witlof en een gegrilde biefstuk tartaar gegeten :bigsmile:
March 19, 2015 om 10:45
O wat moeilijk soms zeg pfff. Gisteren een stuk appeltaart met slagroom afgeslagen. Zelfs na meerdere keren aandringen! 'Ah joh, je moet ook genieten, neem dan een klein stukje!'. Nee!
Wel apart dat sommige mensen blijven aandringen... 'food-pushers' heb ik ergens in een dieetboek gelezen.
Vanavond weer aan de wokgroente met garnalen en konjac rijst. Op naar een gezond gewicht!

March 19, 2015 om 12:25
lastig allemaal soms he! Wat goed van je Anouk81, dat vind ik ook vaak zo moeilijk, dat 'uit eten' terwijl iedereen wel lekker meehapt. Gelukkig heb ik nu goede online begeleiding dus wanneer ik het even moeilijk heb kan ik bij de consulent terecht ;) Ik ga morgen naar de Mac met m'n dochtertje, en hopelijk gaat het me net zo goed af als jou!

Wat betreft vandaag: geen kokosmakroon bij de koffie (traktatie op werk) maar in plaats daarvan aan m'n eigen snack a jacks gebleven, en bij thuiskomst zojuist had manlief de frituurpan al aangezet, maar ik zit braaf aan m'n eigen gemaakte broodtonijnpizza'tjes op recept van de consulent. Smaakt prima!
March 23, 2015 om 10:00
Oh wat heb ik toch gruwelijk veel niet genomen vandaag wat ik allemaal op had willen vreten! Heb een baaldag maar liep toch voorbij aan: groot stuk appeltaart, kibbeling, softijsje, grote milkareep, kleine milkareep, winegums, loempia, warme chocomel, gevulde koek van de bakker, muffin/brownie... Ik ben doodop van al het mezelf in bedwang houden maar ga nu lekker m'n maaltijdsalade tonijn eten, ben best trots!:yeah:
March 23, 2015 om 10:08
Zooooo lekker bezig dames!
March 27, 2015 om 02:43
@Boekenkind "Eerlijk zeggen dat je probeert gewicht kwijt te raken."
Dat doe ik niet meer omdat ik genoeg heb van de tegenwerpingen en eindeloze discussies. Ik zeg dat ik last van mijn maag heb en voorzichtig wil zijn.
March 27, 2015 om 03:09
Bij mij klopt het wel , ik heb een gevoelige maag.

Maar als ik ik niet wil zeg ik gewoon NEE. en als ze dan aandringen zeg ik nog een keer nee, dank je. En daarna word ik boos en dan zeg ik ,ik heb toch nee gezegd!
Punt mijn keuze , mijn lichaam.

Groetjes appelperzik
March 27, 2015 om 06:23
@Everdine

Zeggen dat ik een gevoelige maag heb werkt niet. Iedereen in mijn omgeving weet dat ik koolsoorten en jus d'orange niet verdraag. maar verder niets aan mijn maag mankeer. De kool en jus is overigens door mijn darmen.
Ik heb geen zin om steeds te moeten onthouden over en tegen wie ik lieg over iets.
Mij te vermoeiend. Lekker jongens, maar mag IK bedanken.
Ik pas straks niet meer in mijn kleren, werkt uitstekend.
Boos worden dat mensen aandringen doe ik ook niet meer aan.
Wil je dat ik weg ga, als ik toch niet gezellig ben? omdat ik.... niet eet??
Werkt uitstekend.
March 27, 2015 om 14:01
@Barkie,
wie had het hier over alcohol?
March 27, 2015 om 14:34
Vandaag heel veel koekjes laten passeren bij de koffie. Vanwege mijn balansdag nam ik alleen calorie-vrij vocht tot me.

Nee zeggen tegen suikervette rommel is echte een eyopener voor me. Het traint mijn wilskracht en doorzettingsvermogen. Intussen ga ik steeds meer de bal terugspelen. Met een glimlach, ik wil niet onnodig kwetsen. Dan zeg ik bijvoorbeeld, als iemand aandringt: 'Weet je wel hoeveel kcal erin zitten? En hoe weinig goede bouwstoffen voor je lijf?'.

Intussen zijn ze bij mijn vaste benzinestation gestopt om nog langer 'de aanbieding' te promoten bij mij. HAHA!! ;)
March 31, 2015 om 16:46
Appelflap..... ligt hier al twee dagen, zelf gebakken op de schaal. Twix, mars, chocolade paashaas.
May 8, 2015 om 14:58
Leuke topic!
Helaas pindakaas heb ik mezelf vandaag juist twee keer laten verleiden haha!
Ga me nu schamen.
Wanneer ik wel netjes nee heb gezegd, zal ik het wel posten ;)

Onbekend
May 9, 2015 om 07:27
Goed initiatief dit topic (zoals iedereen al zegt lol).

Het motiveert zo lekker vind ik.
Dit in tegenstelling tot een topic met "je grootste valkuil" ofzo, waar je dan weer leest wat iedereen wel aan troep naar binnen schuift, (dat motiveert de verkeerde kant op denk ik).

Dus hier is het, wat we allemaal laten staan!

Daar gaat ie dan:
gisteren heb ik zo'n dikke appel-kaneel muffin (ah) afgewezen, ik kreeg het aangeboden toen ik bij iemand over de vloer kwam.
Ik weet niet precies wat zo'n ding weegt, maar ik gok op wel 300 kcal laten staan dus.
woohoo.

Veel succes vandaag en morgen weer iedereen, de moeilijkste dagen van de week tenslotte.
Keep up the good work. :-)
Onbekend
May 9, 2015 om 07:48
O trouwens, ik heb net een tijdje zitten zoeken naar de calorieën in zo een van de ah.

En ik kwam op deze site in de tabel deze tegen die het dichtst in de buurt komt:
"muffin, chocolade dubbel (ah) 6.50 42.00 16.00 1.50 0.30 0.00 341 kcal"

Maar ik snap tegenwoordig deze tabel niet meer, vroeger stond er meer bij. Weet iemand of dit per stuk is, of per 100 gram?
May 9, 2015 om 08:00
@Tobeso

Ik weet niet over welk "vroeger" jij het hebt.
Maar sinds september 2009, ongeveer, staat alles maar dan ook alles per 100 gram/100 milliliter in de tabel.
Dat is de standaard eis.
Wat wel mag, maar dat is aan de leden zelf, ook of ze daar "normaal" mee om willen gaan, is een portie opgeven. Dwz. als je van een verpakking weet dat iets ... weegt, mag je dat ook bij portie grote toevoegen zetten.
Of er een portie is toegevoegd kun je zien door op het pijltje naast de 100 gram te gaan staan.
Google gaat al zo op de eerste (alfabetische) toevoeging staan.
Pas wel op met gebruiken. Veel van de toevoegingen zijn subjectief.
Mijn boterham weegt waarschijnlijk veel meer dan die van jou en smeer ik meer pindakaas op mijn boterham.

:calorietabel:
Onbekend
May 9, 2015 om 08:34
@ Boekenkind,
Ok bedankt voor de info.

Dan had ik 300 kcal (per stuk) vast goed gegokt!

(Met "vroeger stond er meer bij" bedoelde ik dat er bijgeschreven stond,
of de getalletjes nou per 100 gram of per stuks zijn.... )
May 9, 2015 om 09:18
@Tobesopaperthin

Dat snap ik dan niet, want in de bewoording is niets veranderd.
Het enige wat er bij gekomen is, in 2011, zijn de vezels en het natrium.
Ik denk dat jij het over het dieetdagboek hebt.
Ik gebruik alleen het eetdagboek.
Daar is echt helemaal niet veranderd ten opzichte van voor 2011.
En het dieetdagboek is nooit anders geweest dan het nu is.

En ja, je gok klopt helemaal.
Nu alleen hopen dat er iemand WEL gezwicht is voor die appel kaneel variant en hem toevoegt aan de tabel. Dan weten we het zeker.
May 9, 2015 om 13:26
Hier een lijstje met waar ik élke dag aan moet weerstaan. Ik werk nl als thuisverpleegkundige, en die lieve oudjes willen ons schandalig verwennen.
Sla ik af: 4 x chocolade (mignonet) + 1 x chocotoff + bijna dagelijks plak cake of stuk appeltaart of... (die dame is gek op bakken) en een blikje cola. En de dames van de chocolade zeggen steevast: "van één zo'n klein chocolaatje kom je echt geen kg aan hoor" Nee, mevrouw, maar u bent niet mijn enige cliënt ;)
Neem ik aan: mijn dagelijks stuk fruit (mag ik zelf kiezen uit haar mand :lekker: ) en 2 x kop koffie. En dan krijg ik nog steeds de vraag of ik écht geen suiker en een koekje erbij wil :lachen:

Om verongelijkte oude dametjes te vermijden (ik moet tenslotte aan hun hartconditie denken) neem ik sinds kort alles aan... en vul er thuis de snoeppot mee. Altijd wel iemand die zin heeft in een plak cake, een chocolaatje of een cola :ja:
May 10, 2015 om 05:52
Goeie strategie, Katsumi!
May 11, 2015 om 03:39
zo heerlijk. Geen standaard het gezeur meer als ik niks extra neem bij een kopje koffie !
Gister waren we op pad in Den Bosch. Daar bij de Hema alleen een kopje koffie gedronken.
Ik had er totaal geen moeite mee en mijn man gelukkig ook niet meer.
Hij pakt gewoon iets erbij en ik niet!
May 12, 2015 om 02:03
zondag gebakje afgeslagen en snacks en een wijntje!!! water gedronken, en alle tomaatjes van de salade gegeten....
May 12, 2015 om 09:21
Hier al de hele namiddag wafels aan het bakken en er nog NIKS van genomen... :kwijl:

May 12, 2015 om 09:43
Dat is echt jezelf frustreren. Veel werk, lekker geur
Nee dat kan echt niet.

Groetjes appelperzik
May 12, 2015 om 23:26
Voelde voor mij niet echt zo aan, Appelperzik. Ik ben trouwens toch niet zo'n zoetekauw. Ik heb wel meegenoten van de geur maar nog meer van het stralende gezichtje van mijn zoon. En mijn bakje pistache-nootjes nadien ;)
July 29, 2015 om 07:50
Ik werk in het basisonderwijs op een grote school. Bijna elke dag komen er leerlingen langs om te trakteren. Als het leerlingen zijn van een andere klas, geef ik de traktatie 9 vd 10 keer weg aan mijn eigen leerlingen. En als mijn eigen leerlingen trakteren beland het in de vuilnisbak..... of gewoon in mijn mond ;) .
Vooral cake, roze koek of een zakje chips kan ik amper weerstaan, maar gelukkig wel buitenlandse hapjes en chocolade.

Aan het eind van het schooljaar was het helemaal raak.... je neemt afscheid van de ouders en leerlingen en ik kom gewoon thuis met een paar kg aan chocolade. My god haha. Gelukkig ben ik niet zo van de bonbons en zo.

Nu heb ik natuurlijk vakantie, maar volgend schooljaar moet ik goed in de gaten houden dat sommige lekkernijen niet zonder nadenken in mijn mond verdwijnen! Bewuste keuzes maken.
August 1, 2015 om 14:07
Vandaag een blikje cola geweigerd!
August 14, 2015, gewijzigd door Yemaja33 op August 14, 2015 om 09:50
Gisteren een bak nasi geweigerd en een salade in plaats van dat gegeten. Gelukkig was er wel begrip voor mijn keuze en werd er verder niet aangedrongen.
August 19, 2015 om 14:14
Perziksnoepjes en hazelnootschuimgebak :escape:
Onbekend
August 22, 2015 om 15:56
Ik ga ook leren om alles af te gaan slaan,want dat kan ik nog steeds niet.
Maar vanaf maandag ga ik noteren wat ik afgeslagen heb, maar zal niet veel zijn want ben meestal gewoon thuis, dus wordt me dan niets aangeboden maar ik neem het gewoon zelf.:grrrrrr:
Onbekend
August 24, 2015 om 07:57
Ik doe toch maar niet mee,want ben van plan om alles af te slaan.
September 6, 2015 om 12:49
haha Marloes. Dingen afslaan die je jezelf aanbied is het meest lastige wat er is. Ik denk dat we hier allemaal problemen mee hebben. Het gaat bij mij over het algemeen goed maar dit afgelopen weekend vond ik een verdwaalde drop toffee in mijn tas. Helemaal gesmolten maar ik moest en zou hem toch eten hahaha. Ik vraag me nog steeds af waarom want hij zag er echt niet fijn uit in zo'n gerimpeld papiertje en helemaal plat. Maar ik kon het gewoon niet laten :beschaamd:
September 7, 2015 om 12:42
Ik heb geen sociaal leven ( bewust ) dus krijg niks aangeboden ;)

Onbekend
September 13, 2015 om 14:11
Het stuk kaas in de koelkast hoor ik de hele dag al roepen "EEEETTT MIJ" Vanmorgen 1 plakje gehad, straks nog 2 dunne plakjes op een rijstwafeltje. De hele dag niet geluisterd, is dus goed gegaan. Kaas is mijn grote verslaving, vandaar dus de kleine beloning voor mijzelf
February 11, 2017 om 06:33
ik heb mijn pak kokosmakronen genegeerd ..oei oei zo moeilijk!!! ze blijven roepen ,ik ga mijn oordopjes zo meteen maar eens opzoeken:goedzorgen1:
February 13, 2017 om 05:41
ik heb een plakje cake met slagroom en kersenvlaai vulling afgeslagen .:schopondermijnkont:
February 14, 2017 om 18:24
Grappig dat er ruim 3 jaar na het starten van het Topic en 2 jaar na de laatste entry, weer op dit item gereageerd wordt.

On Topic, dan maar. Sloeg ik iets af vandaag? NEE, maar ik kreeg ook niets aangeboden, dan is het leven van een afvaller een stuk eenvoudiger.
April 17, 2017 om 03:34
Vandaag tot nu toe al wat chocolade afgeslagen :D
April 17, 2017 om 06:26
Ik weiger niets meer. Maar ik eet die dag dan andere dingen niet.
Na koffie met een heerlijke punt gebak, lunch ik niet.
Diner met een lekker nagerecht, dan geen gebak of koekje/snoepje bij de koffie. En de volgende dag oppassen met wat ik eet. Boterham minder bij de lunch en een appel extra als tussendoortje.
Vette hap ben ik al zo niet dol op. Die mis ik dan ook niet.
April 20, 2017 om 04:09
Boekenkind, als je dan bijvoorbeeld niet lunch heb je dan tegen 15:00/16:00 niet echt trek? Ik zou dat bijvoorbeeld niet kunnen.

Ik persoonlijk ben echt dol op vette hap, hoe vetter/slechter/ongezonder hoe lekkerder ik het vind.
April 20, 2017 om 14:10
Nee gek genoeg niet. Ik dacht ook altijd dat ik dan om 4 uur gierende honger zou hebben. Maar dat is niet zo. Voordeel is wel dat ik redelijk veel water en thee drink.
Als je Geheim van slanke mensen leest, kun je ook lezen dat Dat nu juist het geheim is.
Niet eten om het eten, of als je ingesteld hebt dat je om die tijd eet, dan kun je best met van alles meedoen. Maar wel pas eten als je werkelijk "honger" hebt.
Bijvoorbeeld, lig nu met een ernstige blessure in bed.
Naast het yoghurt ontbijt, heb ik alleen maar water gedronken en door de pijnstillers heel veel geslapen. Ik heb dus al 2 dagen amper gegeten, maar ik heb geen honger. Of eigenlijk trek in eten.
We hebben een dusdanige vetreserve dat we echt wel een dag of wat zonder eten kunnen. Drinken niet.

Ik word ziek van vet eten. Dus dat is voor mij niet zo moeilijk om af te blijven.
May 11, 2017 om 03:22
Leuk topic....
Ik kan het bij vlagen heel goed, alleen eten als ik honger heb.
Maar bij vlagen ook echt niet....dan blijf ik de hele dag snaaien....Hmmmmmm......tsja....
Als ik alleen (thuis) ben is het het moeilijkst.....
Boekenkind: ik hoop dat het goed met je gaat? Maar combinatie 'ernstige blessure' en 'op bed' doen vermoeden dat het meer is dan een verzwikte enkel...Hoop dat het herstel een beetje vlot....
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.