Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

weinig kunnen eten

Geplaatst door op May 16, 2014 om 04:27

Onbekend
May 16, 2014 om 04:27
Hallo iedereen,

ik heb een vraagje. Ik heb een periode wat minder gegeten en nu probeer ik om terug wat meer te eten maar dat lukt me niet. Telkens als ik iets eet of drink krijg ik een heel vol gevoel en als dat vlak voor een maaltijd is heb ik geen trek. Zo overkwam het me daarstraks ook, ik had koffie gedronken en een uur later nog wat sap maar ik had geen zin meer om iets te eten en zo gaat het maar telkens door. Ik wil nu wel beter eten omdat ik niet op het hoogste gewicht zit en ik mijn weerstand wel voldoende hoog wil houden door op zijn minst toch een minimale hoeveelheid te eten. Heeft er iemand tips om meer te kunnen eten?

Groetjes
May 16, 2014 om 08:47
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel met het omgekeerde. Om minder te kunnen eten zonder mega hongergevoel, dat gaat in kleine stapjes en niet van de ene op de andere dag. Ik verwacht dan ook dat het andersom net zo is. Misschien kun je elke 4 - 5 dagen 100 calorieën extra eten?

En wat is je bedoeling ermee? Wil je aankomen of wil je gewoon een iets grotere maag krijgen? Om aan te komen is elke dag een kleine calorie-bom toevoegen natuurlijk heel makkelijk. Lastiger is het als je meer van het gezonde en goede wilt eten.

Geen grote hulp, maar misschien een klein tipje. Succes in ieder geval! ;)
August 8, 2014 om 07:22
Zorgen dat je weet wanneer je je maaltijden gaan eten en niet vlak daarvoor nog wat eten/drinken.
September 11, 2014 om 18:29
Hi meid,
Je vertelt dat je wat beter wilt eten omdat je niet op het hoogste gewicht zit en je weerstand wel voldoende hoog wilt houden. Goed dat je dit met je voeding wilt bereiken. Wat lastig voor je dat het dan toch niet lukt omdat je je dan vol voelt of geen trek hebt. Als tip heb ik om te achterhalen waarom je je vol voelt of geen trek hebt. Misschien komt het doordat je daarvoor al iets op hebt?, of kan het zijn dat wat je wilt eten te veel is en je er ontmoedigd van raakt?. Je vertelt ook dat je een periode wat minder hebt gegeten. Soms hoor ik mensen die op gewicht willen blijven het eng vinden om wat meer te gaan eten uit angst om aan te komen. Ik noem maar een aantal voorbeelden, maar wat ik ermee wil zeggen is dat je naast voeding ook kan nagaan wat er in je gedachten/gevoelens afspeelt.

Hieronder zal ik wat tips opnoemen om wat meer te eten. Het kan zijn dat je lichaam er wat aan moet wennen. Blijf dus dicht bij je gevoel en houd het leuk.

> Neem van het productgroep wat het meeste kcal bevat. Neem bijvoorbeeld (half)volle melk ipv magere melk, neem ipv een komkommer een banaan of avocado. Neem ipv halvarine, margarine of boter. neem ipv magere yoghurt wat vla evt met toefje slagroom of stukjes fruit.

> Eet op vaste tijden minimaal 3. En neem minimaal een uur van tevoren niks te drinken of iets anders. Zo zorg je ervoor dat je lichaam vanzelf denkt van 'o, ik moet eten' en dan krijg je na verloop van tijd een honger gevoel.

> Probeer binnen 20 minuten je lunch enz te eten en begin met de 'meest kcal rijke producten'. 20 minuten na je eerste hap zal er een seintje naar je hersenen gaan dat je gegeten hebt, en is je honger meestal gestild.

> Fop jezelf, smeer je boterham wat dikker, neem een plakje beleg meer dan normaal.

> Geniet van je eten! Wanneer je jezelf gedwongen voelt om meer te eten kan je juist een afkeer krijgen van eten. Probeer er dus een feestje van te maken, doe bij je brood bijvoorbeeld een blaadje sla dat maakt het altijd wat specialer, dek de tafel mooi, probeer eens een nieuw recept uit. Heb je moeite om het op te eten, laat het dan staan, en denk dan de volgende keer beter :)

> Je kan voor het slapen gaan een eiwit shakeje nemen of een andere snack. Waarom voor het slapen? Omdat het dan minder effect heeft op je andere maaltijden op de dag. Neem je het 's middags bijvoorbeeld dan kan het zijn dat je 's avonds minder trek hebt. Eiwitten spelen ook een belangrijke rol in je immuunsysteem.

> Om je weerstand op pijl te houden is het belangrijk om voldoende te eten, te slapen, te bewegen en mentaal. Als je er met voeding niet komt kun je het nog een beetje aanvullen met voedingssupplementen

Hopelijk zit er iets bij waarmee je verder kunt,
Veel succes
Floor
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.