Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Insuline resistentie

Geplaatst door Suziki op June 6, 2014 om 09:01

June 6, 2014 om 09:01
Hallo ik heb een vraagje... heeft er iemand insuline resistentie of weet hier veel over?
Ik schijn dit te hebben maar mijn suikerwaardes zijn normaal en hormoon insuline erg hoog. Ik heb gewoon vragen hierover. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Danken jullie wel alvast,

Suzanne
June 6, 2014 om 10:19
@Suziki

Google staat er vol mee, ook de eenvoudige uitleg.
Insulineresistentie eenvoudig uitgelegd
November 3, 2014 om 06:54
Hoi Suzanne, ik heb diabetes type 1 en spuit 4 keer per dag insuline. Nu lijkt het er op dat ik ook wat insuline resistentie begin te krijgen. In overleg met mijn internist wordt er gekeken of ik misschien medicijnen krijg om mijn insuline gevoeligheid wat te verhogen.
Wat ik merk van de resistentie is dat ik vrij veel insuline nodig heb voor de hoeveelheid koolhydraten die ik eet. Daarnaast reageer ik wisselend op de insuline die ik spuit.
Jouw lichaam werkt blijkbaar nog goed genoeg om je bloedsuikers op pijl te houden. Je lichaam kan voldoende insuline produceren. Waarschijnlijk loop je wel risico om diabetes type 2 te krijgen. Wat heeft de arts je aangeraden?
Mocht je meer willen weten over diabetes, insuline of iets dergelijks laat maar weten. Ben ervaringsdeskundige :socool:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.