Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ananas...

Geplaatst door Biebeltje op June 18, 2005 om 04:11

June 18, 2005 om 04:11
Geen idee. Ik weet alleen van de blikvarianten dat je die op eigen sap moet hebben in plaats van op siroop! Vergelijk ze maar eens in de winkel.
Onbekend
June 18, 2005 om 04:59
http://www.exotenrecepten.nl/ananas/ananas.htm
De ananas bevat een eiwitsplitsend enzym, de bromeline. Dit enzym maakt de ananas licht verteerbaar en zorgt bij toevoeging aan vlees ervoor dat het vlees malser wordt. Hetzelfde enzym zorgt erbij eiwitrijke producten als gelatine en zuivelproducten voor, dat de bindende werking sterk verminderd en dat het eindproduct na enige tijd waterig wordt of zelfs van smaak verandert. U kunt dit voorkomen door de ananas even te verwarmen en dan pas te verwerken.

en: http://www.xquis.com/products/_nl/ananas.htm
Net als kiwi en papaya bevat verse ananas een eiwitsplitsend enzym, bromeline. Dit enzym maakt de ananas licht verteerbaar. Wanneer u verse ananas toevoegt aan een vleesbereiding zal het vlees onder invloed van deze stof malser worden. In combinatie met zuivelproducten of gelatine heeft het enzym echter een nadelig effect: melk verzuurt, verse kaas of yoghurt verwatert en gelatine verliest zijn bindende werking. Dit effect verdwijnt wanneer de ananas enkele minuten wordt gekookt. Ananas in blik bevat geen bromeline meer... nou, ook bij ananas in blik wil een bavarois wel eens mislukken.

Je hebt ook ananascapsules die tegen cellulites zou werken. Ik heb ze gebruikt en het is inderdaad een stuk minder geworden. Maar ik weet niet of het door die pillen is gekomen of gewoon door het intensief sporten.
Ik denk eigenlijk het laatste ;)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.