Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Broodwisseldieet

Geplaatst door Tarake op June 18, 2005 om 06:45

June 18, 2005 om 06:45
Hey broekie, de volgende dat mat je eten wat je wil, mag je dan ook brood erbij eten of juist die dag geen brood dan? ik ken het dieet niet hoor maar als het werkt, een weekje of twee volhouden en dan weer gewoon is wel toppie
Yv
June 18, 2005 om 15:07
maaruhhhh eet je dan gewoon alleen brood??? Nix erop???
June 18, 2005 om 15:23
ikke! jaren geleden, drie weken lang, scheelde me 6 kilo!

lekker he? versgebakken knapperig bruin brood!

Ben er ook gek op!

Af en toe heb ik nog zo'n graanschuuraanval, mmmmmmmmmmmmm
June 19, 2005 om 04:45
Heey broekie, ik heb een voorstel, zullen we samen dat dieet beginnen? neem jij dan de dag dat je enkel brood mag eten, dan zal ik die andere dag doen,:lol: :wp:
Klein grapke,moet kunnen hé
veel suc6 nog en we horen elkaar wel weer toedeloekes
June 19, 2005 om 05:10
hahaha ik doe een dieet dat je juist geen of weinig brood mag ,en misschien is het wat voor je ben toen in twee weken tijd ongeveer 5 kilo afgevallen ,maar het brooddieet wist niet dat dat nog gedaan werd hoorde vroeger van mensen die er mee bezig waren dat ze helemaal zot werden dus kijk uit wordt niet zot ,,,sterkte en laat ff weten of het werkt
June 19, 2005 om 06:31
ach, je zult er echt niet dood van gaan hoor als je eens een aantal dagen geen vlees of melk krijgt.
June 19, 2005 om 14:22
in mijn vroegere tijden toen ik echt nog lijnde heb ik het een weekje gedaan.
jammergenoeg voor mij voor niets want was er niet echt door afgevallen.

ja een paar ons maar dat had ik normaal gesproken ook wel afgevallen.

als je dit dieet echt gewoon wilt doen, neem er dan wel vitamine tabletjes bij, want zelf werd ik er zeer slapjes van.

succes iig, en hou het maar op een weekje(+)
June 20, 2005 om 18:21
Vroeger toen dit dieet heel erg populair was heb ik het ook eventjes gevolgd.Ben er wel mee afgevallen maar weet niet meer hoeveel.Ik ging iedere dag naar de warme bakker en kocht dan verschillende broodjes,hard zacht bruin ,wit.Vanalles door elkaar.Lekker was dat.

Je mag niet echt onbeperkt brood eten.Je mag zoveel brood eten dat je geen honger hebt.Dus niet nog een extra sneetje of broodje voor de lekkere trek.

Het is geen gevaarlijk dieet want de volgende dag moet je gezonde maaltijden eten en dan krijg je je vitamientje weer binnen. Je moet het alleen niet te lang doen.
June 22, 2005 om 13:51
okey:P
June 22, 2005 om 15:12
heb dit vroeger ook gedaan en het werkte perfekt moest alleen de dag dat ik normaal mocht eten wel oppassen dat ik niet neigde naar teveel eten, ben hier toen toch zo'n 6 kg mee afgevallen is wel lang geleden hoor heb toevallig van de week gedacht zou ik dit nog eens gaan doen dus wie weet.

June 29, 2005 om 06:44
hallo,
mijn vraag is hoe is het met de brooddieeters.
ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en eventueleafgevallen kilo's
July 1, 2005 om 10:13
Broekie, ik weet dat je geen tegenspraak wil horen over dit broodwisseldieet maar jammer genoeg is dit dus een discussieforum en DUS hoeven we het niet allemaal met elkaar eens te zijn...

Wat verloren vitamines betreft kun je die natuurlijk altijd aanvullend slikken in tabletvorm.
Wat mij 'slecht' lijkt aan dit dieet (en dat heb je zelf ook ondervonden) is dat het haast niet vol te houden is en daarom niet 100 % effectief !
Noem het een crashdieet waarna je de verloren kilo's dubbel zo snel weer aankomt !
Het geheim van het lijnen is om gezond te eten en NIET NIET NIET te snoepen !
Ipv een koekje, snoepje of chocolaatje neem je lekker een stuk fruit, en als je een patatje wil eten neem dat dan in plaats van je warme maaltijd en niet als tussendoortje.
Deze en meerdere manieren van lijnen zijn gemakkelijk op te nemen in je nieuwe leefgewoonte, die je zal moeten aannemen om op gewicht te blijven !

Succes Cherry :kersen:
July 1, 2005 om 18:11
Ha ha ha !
Ik weet het, ik ook !
Vind het alleen zo jammer van al die mislukte pogingen :AUW: !
Succes verder !!

Cherry :kersen:
Eva
July 2, 2005 om 04:28
jaaaaaaaaaaa begin jaren 80 was het een hype. Heb ik het ook gedaan. Echt heel lang volgehouden omdat het dag om dag was. Geen idee eigenlijk hoeveel ik afgevallen was, maar ik weet wel dat het werkte
July 11, 2005 om 15:30
hey mensen.

ik heb alle berichten hier gelezen en ik vind het een prachtig dieet eerlijk gezegt. waarom?? nou, ik ben een echte broodeter!! en het lijkt mij dus echt lekker om zo'n brooddag te houden. :ja:
maar hoe werkt het precies? je eet om de dag alleen brood dus? met niks erop? en wat mag je dan drinken? :uh:
want ik wil het namelijk wel proberen. :stokbrood:
vraagje aan de mensen die dit al es hebben gedaan; hoeveel sneeen eten jullie ongeveer per dag? het lijkt mij logisch; 2 voor elke maaltijd?
en hoeveel kilo vallen jullie hiermee af per week??
veel vragen he. ja ik moet het ff goed weten.
de andere dag eet je gewoon normaal; maar wel gezond dus, neem ik aan.

alvast bedankt, stephanie :dag:
July 20, 2005 om 00:50
Hallo mensen,
Nog even een toevoeging van een fan :@ van het brooddieet:
ik ben er 7,5 kilo mee afgevallen in zo'n 6 weken. De laatste 2 weken nam ik er wel fruit bij 's ochtends. En al die weken een vitaminenpil. Ik voel me er super bij. Had genoeg energie om ook nog te sporten.

En bij mij zijn de vreetbuien juist afgelopen, ook de tussendoortjes kan ik nu heeeel gemakkelijk laten staan. Mijn zoethuishouding lijkt geheel verandert. En ook mijn eetpatroon, ik eet gezond en gevarieerd. (Niet in mijn eetdagboek kijken dat klopt niet precies ik was een beetje aan het oefenen).

Dus nu zit ik weer op 3 maaltijden per dag. En voel me prima

Tja het werkt blijkbaar bij ieder anders.

Groet Trige (haha ja dezelfde als trix, broekie)
August 19, 2005 om 08:33
Ik ben ook eigenwijs en vind een disccussie ook moet kunnen. Als een dieet niet discussie bestedig is stelt het niks voor.

Maar om te waken dat ik de betweter kom uithangen stel ik alleen vragen en maak geen statements los van diegene hierboven dan, ga je dan wel op de vragen in?

Hoe kan ik dit dieet plaatsen met het feit dat een gezonde voeding zo afwisselend mogelijk is?
Niet dat brood slecht is maar waarom alleen brood, wat zou het effect zijn als je brood door aardappel vervangt of brood door Brinta?
En elke dag brood is dat niet vies, hoe lang houden jullie dit vol en vooral wat ga je na het dieet doen met de voedingsgewoonten?
August 19, 2005 om 11:25
Ja hoor je mag ook brinta eten, en aardappels of zelfs rijst als je zin hebt. Je bent toch een zelf denkende persoonlijkheid of niet. Als iemand tegen je zegt dat je geen spijkerbroek meer mag aandoen vanwege 1 of ander vaag dieet, doe je toch ook een spijkerbroek aan. Als jij pitten wil eten dan eet je die toch zoveel je wil. Mischien is het pitwisseldieet wel iets voor je.
August 19, 2005 om 11:49
Vraagje aan degene die met dit dieet afgevallen zijn:
Zijn de kilo's er ook afgebleven? of zijn ze er, zodra je weer normaal (geen brooddagen) eet dubbel bijgekomen?

groetjes,
Topaasje :bloem:
August 19, 2005 om 13:45
Hé leuk !!

Een pittige discussie uit de ouwe doos ! ;)

Cherry :kersen:

August 20, 2005 om 10:46
Nee ik vind het jammer dat je geen pitten zou eten terwijl je pitten wel lekker vind. Ik was wel een beetje flauw ja sorry. We hebben hier op deze wereld een ontelbare variatie aan lekkere dingen. De mens is begonnen als verzamelaar, we aten bessen, wortels granen en vele dingen meer. We heten niet voor niets een omnivoor. Ik denk dat het gezonder en veeeel lekkerder is afwisselend te eten. Maar dat is niet het belangrijkste wat ik vond toen ik de reactie opschreef. Het belangrijkste is dat ik het jammer vind dat er zonder denken blind achter een dieet aangelopen wordt. Wees blij dat jij en jij alleen bepaalt of je zin in pitten hebt.

Verdere informatie kan ik je niet geven, zal me er ook niet meer mee bemoeien. Wie ben ik om andere het plezier van heeeeel veel brood niet te gunnen.
August 23, 2005 om 14:35
Heb dit vroeger eens gedaan en 8 kg kwijtgeraakt (weet alleen niet meer hoelang ik hier over heb gedaan was de helft van mijn leven terug, maar het werkte wel
August 23, 2005 om 15:08
Ben gek op brood, dus in mijn ogen een ideaal dieet, ga er morgen gelijk mee beginnen, wieweet vliegen de killo's eraf. Ik houd jullie op de hoogte. Groetjes van een beginneling.
August 24, 2005 om 14:14
De eerste dag zit erop met mijn brood dieet. Viel reuze mee. jreeg wel de neiging om tussen de middag naar iets zoets te grijpen, heb een paar suiker vrije dropjes genomen. Had vers brood uit de broodbakmachine. Errug lekker, maar al met al toch nog zo'n kleine 1200kcal gebruikt.
August 24, 2005 om 15:58
Je moet maar zo zien... als dat dieet werkelijk op de lange termijn je kilo's ook weg zou hebben gelaten dan was dat dieet na al die jaren nu nog super populair en hadden ze niet na die tijd nog 100.000 andere dieeten uitgevonden :D
August 25, 2005 om 06:52
Ik denk ook dat het een kwestie van volhouden is, ja.
Hier op de site heb ik al verschillende profielen tegengekomen van mensen die erg veel zijn afgevallen met Weight Watchers, anderen weer met minder eten en aangepast eetschema, of zelfs maaltijdvervangers.
Ze vallen (bijna) allemaal af ... het is alleen maar lang genoeg volhouden!

En dat er steeds meer dieeten uitgevonden worden, is dat er dan 'keus' ontstaat ... 'het dieet dat het beste bij u past' zegt men dan.

groetjes,
Topaas :bloem:
August 27, 2005 om 03:42
Inmiddels ben ik een paar dagen bezig met om de dag brood eten en de andere dag gewoon(al heb ik wel opgelet met eten op die dagen) Intussen ben ik wel 1.5kg kwijt. Ik moet zeggen dat je op de dagen dat je droog brood eet ook wel eens trek krijgt inwat zoets, heb af en toe een suikervrij dropje genomen en dat was intotaal iets van 20ckal. dus dat viel wel mee. De andere dagen gewoon gegeten maar niet gesnoept en mager. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prima is vol te houden. Regelmaatig een wandeling doet ook wonderen. Vandaag en morgen een bbq dus tot aan het eten eet ik wel droog brood. Compenseerd weer een beetje. Vitamine tekort vangen we wel op met een pilletje.
January 3, 2006 om 05:43
Ik vind het jammer dat je reacties verdwijnen als je geen lid meer bent van de site... Vond dit een mooie discussie. Maar goed, ik ben dus weer begonnen met het dieet en wilde bovenstaande reacties even naar boven halen.

Groetjes!
January 3, 2006 om 07:54
Volgende week doe ik mee!
Ik heb het 2 keer gedaan ik keer bijna 2 kilo en 1 keer precies 2 kilo.
Deze week krijg ik logee's dus ik sla over. Ik ben benieuwd hoeveel je verliest in een week. Laat je dat nog even weten? Sterkte!

Groetjes Désirée
January 3, 2006 om 13:22
ik doe ook mee,nog nooit geprobeerd dus ben benieuwd!begin morgen met brood.

January 6, 2006 om 05:53
Lieveke,

Tot nu toe ben ik al twee kilo kwijt en ben pas een halve week bezig. Nu krijg ik vast van alle kanten commentaar dat dat te hard gaat, dat het vocht is en dat het er zo weer bij aan zit, maar dat moet dan maar. Op de dagen dat ik gewoon mag eten eet ik best veel maar wel heel gezond, ik zorg er wel voor dat m'n stofwisseling op gang blijft. Mij kan het niet snel genoeg gaan!
Leuk dat je mee doet volgende week! Kom je gezellig meekletsen bij ons clubje? Het heet De Brood-eters!

Liefs!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.