Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afvallen en IVF

Geplaatst door Toinette op November 15, 2014 om 13:30

November 15, 2014 om 13:30
Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 35 en getrouwd. Mijn man en ik kunnen niet op een natuurlijke manier zwanger worden, maar hebben ICSI nodig. ICSI is een soort IVF (ook wel reageerbuisbevruchting of reageerbuisbaby genoemd).

Toen we anderhalf jaar geleden in de medische molen belandde, hoorde ik dat ik 2 BMI punten moest zakken om geholpen te worden of een jaar proberen. Dat was me destijds gelukt, ik was gemotiveerd genoeg. Vorig jaar zijn we begonnen en nu, precies een jaar verder zijn we 2 ICSI's verder. In de eerste poging was een verse embryo teruggeplaatst en een embryo ingevroren. De andere 6 embryo's waren niet goed genoeg om in te vriezen en zijn dus verloren gegaan. Na het mislukken van de verse poging hebben we de ingevroren embryo (inmiddels ontdooid dus) teruggeplaatst gekregen en ook deze is niet gelukt. De 2e ICSI verliep identiek aan de 1e, dus 1 verse, 1 ingevroren, 6 onvoldoende om in te vriezen.

Nu een jaar later en 4 embryo's verder voelde ik me behoorlijk verloren... zoals na eigenlijk elke poging die mislukt. Verloren, maar ook strijdlustig.

Ik wil iets doen, maar als er iets confronterend is in dit traject is dat je echt werkelijk niets kunt doen. Toch verlang je naar grip, die je dan ook niet krijgt. Mijn verlangens werden omgezet in daden: ik wilde weer afvallen, maar meer omdat ik een doel in mijn leven wil hebben wat ik wel in eigen handen kan hebben.

Ik wil graag buddy's, maar het zou kunnen dat ik over een half jaar zwanger ben. Althans, ik hoop het met mijn ganse hart. Ik wil niemand voor de gek houden en dus ben ik gewoon maar eerlijk.

Ik heb nog geen plan. Ik heb ooit weight watchers gedaan en ik heb via de fertiliteitskliniek een diëtist gehad. Ik houd van hardlopen (ja, ik weet dat het link kan zijn met mijn gewicht), maar in de winter krijg ik het zo koud dat ik niet meer warm word. Ik vond hardlopen zo leuk omdat het geheel zelfstandig is en het is zo doelverleggend. Dat vond ik leuk, het gaf me een kick als ik het toch gered had, hoe moeilijk ik het ook vond! Maar ja, nu is het winter, dus zit ik binnen. De hometrainer (huiskamerfiets) heb ik al eens geprobeerd (van mijn schoonouders geleend), maar dat vond ik zo ontzettend saai! Zelfs met tv aan vond ik het saai. Hardlopen was veel leuker.

Nu heb ik curves ergens opgepikt. Ik weet even niet meer waar, maar ik ben me erin gaan verdiepen. Ik houd er niet zo van wondermethodes en als ik het zo lees, dan lijkt het er wel op met hun kcal-plan. Maar voor de rest vind ik het heel aantrekkelijk. Het is vlak bij mijn werk en ik kan vanuit mijn werk daar sporten. Ik werk 4 dagen in de week, dus ik wil 4 dagen daar sporten. Ik kom normaal 20 tot 25 minuten eerder thuis dan mijn man, dus ik vind het wel een goed idee om dat na mijn werk te doen zodat we even laat ongeveer thuis zijn voor het avond eten (ik kook altijd zelf). Ik ga maandag even langs curves (na mijn werk) om er een kijkje te nemen. Misschien moet ik gewoon even over mijn sceptische gedachten heenstappen?

Wie zou mijn buddy willen zijn?
December 8, 2014 om 03:12
Ik wil je buddy wel zijn! Ook ik probeer zwanger te worden, al zijn wij pas een half jaar bezig. Toch zitten we al enigszins in de medische molen: morgen krijgen we de uitslag van het fertiliteitsonderzoek. Mijn vriend denkt dat hij onvruchtbaar is doordat hij pas op zn 11de is geopereerd aan niet ingedaalde ballen en een zelftest bevestigde dat (al zijn die niet heel betrouwbaar).
December 8, 2014 om 14:36
Hoi!
Ik kan je curves niet echt aanraden. Vond het saai en tegelijkertijd erg bemoeizuchtig allemaal. Ik hou er net als jij van om zelfstandig aan de slag te zijn en mijn grenzen stukje bij beetje te verleggen. Ik doe daarom aan hardlopen en Insanity. Dat laatste is een programma dat je met dvd's thuis volgt. Ik vond het direct heel motiverend en ook al is het een superzwaar programma toch lukte het mij wel goed om niet over mijn grenzen te gaan. Met die combinatie ben ik bijna 20 kilo afgevallen en vrij fit geworden. Zelf ben ik ondertussen zwanger geworden, ik hoop dat dit jou ook gaat lukken!
January 4, 2015 om 12:35
Hoi Guppymaaike en Wilam,
Sorry dat ik een tijd afwezig ben geweest. Het ging even niet zo goed met me, dus ik had even alles stil gezet. Nu ben ik rustig weer tot me aan het komen. Ben ook in een zeer korte tijd erg veel aangekomen. Niet leuk, maar daar gaan we vanaf nu weer aan werken.

Maaike, ik zal je meteen uitnodigen! Ik hoop dat jullie goede uitslagen hebben.

Wilam, nee, ik heb er uiteindelijk ook niet voor gekozen. Ik ga nu voor de gezonde maaltijd en "bewegingstussendoortjes".
Bedankt lieve meid. Door de omstandigheden hebben mijn man en ik besloten om het 3 maanden uit te stellen voor we weer het ziekenhuis in stappen en beginnen met spuiten. Moet eerst mezelf weer een beetje op orde krijgen.

Knuffels!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.