Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Juvo

Geplaatst door BiaSen op December 11, 2014 om 06:57

December 11, 2014 om 06:57
Is er iemand hier bekend met Gojuvo.nl? Ik heb proefzakjes besteld en hoop maandag te kunnen starten
December 13, 2014, gewijzigd door Tangobeer op December 13, 2014 om 06:22
Mijn grootste bezwaar tegen maaltijdvervangers, is dat je het nooit lang kan volhouden. Tenzij er een strak programma is dat precies aangeeft wanneer je weer overstapt op 'normaal' eten. Anders stop je op een willekeurig moment, waarschijnlijk als het spul je oren uitkomt of als de portemonnee leeg is. En dan voel je je weer schuldig en denk je dat het allemaal aan jezelf ligt i.p.v. dat de methode gewoon niet werkt. Dan ben je weer terug bij áf en zit de fabrikant ondertussen op een tropisch eiland.
De site vermeldt wel zogenaamde weekplannen, maar die zijn zo vaag en tegenstrijdig dat ze niet serieus te nemen zijn. 'Week 3:Vervang gedurende 2-3 maanden 1 maaltijd per dag door Juvo raw whole food meal.' Wie dat vol heeft gehouden mag zijn hand opsteken.
Als je hieraan begint, zou je voor jezelf een hele strakke planning moeten maken en in je agenda zetten precies in welke weken je hoeveel shakes gebruikt en welke én exact wanneer je ermee stopt én hoe je daarna verder gaat met gezond eten.

De nadruk bij Juvo ligt op 'raw' en 'whole' (waar weinig tegenin te brengen is) en 'gemakkelijk'. En bij gemakkelijk moet je altijd opletten, want gezond worden is niet gemakkelijk. Die smurrie naar binnen werken lijkt gemakkelijk. We vergeten dan even dat kauwen belangrijk is voor een goede spijsvertering.

Qua ingrediënten zie ik niets vreemds, hoewel het een illusie is om te denken dat je met zo'n astronauten-methode alles binnen kan krijgen wat je nodig hebt (eiwitten?).
De methode is dan ook oorspronkelijk door een Koreaanse oncoloog ontwikkeld ter voorkoming van kanker, niet om af te vallen. Het wordt nu als het ware geherintroduceerd als wondermiddel.

De website vermeldt: 'gemaakt van biologische granen, groenten, fruit, wieren, paddenstoelen, vitaminen en mineralen'. Dat laatste klinkt een beetje raar 'gemaakt van vitaminen en mineralen'. Bovendien vraag ik mij af wat dan 'niet-biologische granen' zijn.

Verder: 'De biologische oogst wordt direct gevriesdroogd, gemalen en gemengd: verser dan de groenteman of supermarkt.' Nu weet ik niet hoe vers mijn groenteman is, maar hier is natuurlijk helemaal niks vers aan. Dat spul zit als poeder in een zakje en heeft een houdbaarheid van maanden.
Onbekend
December 14, 2014 om 07:02
>> Bovendien vraag ik mij af wat dan 'niet-biologische granen' zijn.<<
Granen die niet biologisch verbouwd zijn, dus bespoten?
December 15, 2014 om 10:16
Ah ja, granen van biologische landbouw. ‘biologische landbouw’ is een afgekaderd begrip.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.