Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

ervaring met basic fit?

Geplaatst door op January 7, 2015 om 12:23

Onbekend
January 7, 2015 om 12:23
Ik wil graag gaan sporten, uit ervaring weet ik dat ik lopen en teamsporten niet leuk vond, wel heb ik ooit eens een testmaand gefitnesst en vond ik dit best leuk. Bij mij in de buurt is basic fit de goedkoopste. Maar ik vraag me af of ze je daar wel helpen, ik ken de toestellen allemaal niet, enz.
Iemand ervaring?
Onbekend
January 7, 2015 om 14:29
Zelf ben ik altijd gewend dat je eerste keer rondleiding krijgt en uitleg van toestellen, maar door de prijzen te verlagen is dat niet overal meer zo geloof ik.
Bij deze link zie je meer over hoe het bij basic fit gaat (geen persoonlijke ervaring daar).
Het is dus mogelijk er hulp te vragen, maar ze gaan er zo te lezen vanuit dat je alles leert vanuit de "app".
Mijn advies is, laat je door een persoon face to face informeren en voordoen! hoe apparaten werken, als je er nog nooit mee gewerkt hebt. Dan heb je de minste kans op blessures e.d door verkeerd machine gebruik.

Maar eenmaal bekend er mee, kun je zelf met schema's (die zij ook bieden) verder trainen.
Succes!!!

http://www.basic-fit.nl/fitness-blog/de-eerste-stappen-de-sportschool-hoe-beginnen-met-trainen/#more-1981[url/]
January 8, 2015 om 05:06
Ja ikke.
proef abo?? nou vergeet het. Never nooit weer. a. ze doen niet aan apparaten uitleg. b als je niet oppast zit je aan een jaar abo vast.

Liever iets meer uitgeven waar je dan wel goede begeleiding krijgt, die heb je, zeker in het begin, hard nodig.
Ik had bewust, na dat fiasco, voor Achmea Health centers gekozen, goede begeleiding, moderne apparaten, goede uitleg, goed programma. Helaas, die is overgegaan naar een ander bedrijf.
Weg begeleiding, weg motivatie.
Ik ga het wel weer proberen, maar als het dan nog niet bevalt, toch naar een andere zoeken.
Dan maar wat verder weg en misschien iets duurder. Maar alles beter dan geen of ongemotiveerde begeleiding.

Succes met kiezen, want dat is echt niet makkelijk.
January 8, 2015 om 06:49
Mijn ene zus, en inmiddels ook haar 2 kinderen, trainen sinds kort bij Cross Fit en zijn daar erg enthousiast over. Er zijn diverse soorten abonnementen, die vervolgens automatisch aflopen (dus niet stilzwijgend verlengd worden), terwijl je daar ook kunt kiezen voor losse lessen en strippenkaarten (10x of 20x).
Ook over de begeleiding zijn ze goed te spreken; zowel over de uitleg bij de oefeningen als over de begeleiders die in de gaten houden of je de oefeningen wel goed uitvoert.
January 8, 2015, gewijzigd door Moxie op January 8, 2015 om 08:11
basic fit is een goede sportschool ik kom er nu bijna 2 jaar . ben zeer tevreden en dat voor een leuk bedrag per maand ! laat je niet afschrikken door die fantasie verhalen . over basic fit klopt niks van . ben zeer tevreden
January 8, 2015 om 08:56
Ik denk dat het afhangt van welke BasicFit je hebt. Het is een allegaartje van HealthCity en dingen die door HealthCity (moederbedrijf of zo?) overgenomen zijn. Waar ik vroeger ging (HC Leuven) was de begeleiding goed.
Tegenwoordig installeren ze op steeds meer plekken van die schermen om groepslessen / personeel te vervangen, en dan is de begeleiding uiteraard niet dat. Nu ja, als je gaat voor een budgetabonnement kun je ook geen premium service verwachten.
January 8, 2015 om 09:57
Wat Silkje al schrijft.

Dat wat er nu in mijn Achmea Health zit is ook zo een rommeltje geworden waar je 4 minuten in een apparaat met spiegel en computer hangt. Total workout. Ja hoor Total Black Out zul je bedoelen.
De aljaren vaste leden zitten ineens met een schema waar geen apparaten meer voor zijn.
Die zijn in het kader van de vernieuwing verwijderd.
Er staat wel nieuwe troep, maar die wordt alleen uitgelegd als je daarvoor een cursus boekt.
Hoezo voor de vaste leden veranderd er niets. Vandaar ook mijn demotivatie.

De Basic Fit bij mij op het dorp was van een hoog gehalte "kom op nou" met een nog hoger gehalte "rot op nou"
Maar er zullen best goede tussen zitten. Het ligt aan de leiding/franchiser denk ik.
January 8, 2015 om 10:08
Mijn ervaring met Basic Fit was dat ik ernstig snel weg was bij de aanmeld-balie. In mijn geval was het die in het FC Utrecht stadion. 15,85 Per maand of zo, 'riepen' posters op de ruit. Het lage tarief per maand geld alleen als je een jaar in 1 x vooruit betaalt....En elk klein uitlegje, extra dingetje wat je erbij wil moet je los bij betalen. Uiteindelijk kom ik dan toch gewoon op een lokaal sportschool tarief. Dus uiteindelijk maar eentje in de buurt voor 3 tientjes per maand. Die ook per maand opzegbaar is.
January 8, 2015 om 15:33
En als je een Lumia hebt die op Windows draait, kan je de Basic Fit app. niet eens gebruiken.
January 9, 2015 om 07:10
Waarvoor heb je een Basic Fit app nodig?
Ik zag gisteren een reclamefimpje van hun en daar werden de oefeningen dan voorgedaan op een groot scherm (virtuele groepslessen).
Voor krachttraining lijkt me dat trouwens maar niets, want dan is er blijkbaar niemand die je corrigeert als je een oefening foutief uitvoert.

January 9, 2015 om 07:41
@Barkie

Als je nu eens de tijd neemt om hun website te bezoeken ipv. naar reclame filmpjes kijken, zou je weten dat je trainingsprogramma op een app staat. Wie geen toestel heeft waarop je die app kunt downloaden heb je dus ook geen schema.

Ik heb een sleutel die je op de sportschool download.
EN als ik dat wil, maar eigenlijk gewoon standaard, ook een geprinte versie van wat ik doen moet.
Dwz. elk apparaat MET instelling en gewicht dat er aan moet hangen.
Als je klaar bent lees je die sleutel weer uit. En kunt dan zien wat je wel of niet gedaan hebt.
Idem wat je daarmee aan kcal. verbruikt zou hebben. Dus heel persoonlijk.
January 9, 2015 om 08:37
Boekenkind
Dat reclamefilmpje zag ik dus op de website van Basic Fit.
Daarin zag ik, onder andere, die virtuele groepslessen met een groot scherm. Individuele lessen werden op dat filmpje niet getoond.
January 9, 2015 om 11:38
Vreemd dat jij altijd andere informatie vind dan ik, op internet.
Zal mijn manier van zoeken wel zijn. Ik hoef geen reclame filmpje, ik wil informatie.
Reclame zie ik al genoeg op TV.
January 9, 2015 om 12:19
Opde website LEES je dat de app nodig is voor het bijhouden van je trainingsschema voor de apparaten en krachttraning. NIET voor de groesplessen.
January 9, 2015 om 13:31
Ik kijk op de site http://www.basic-fit.nl/?gclid=CL2krZDFh8MCFWoOwwod24EAXQ
Daar heb ik alle pagina's bekeken.
Op zich maakt het natuurlijk niet uit. Ik vind gewoon dat je voor krachttraining een live iemand nodig hebt en dat een app hiervoor niet geschikt is.
January 9, 2015, gewijzigd door Boekenkind op January 9, 2015 om 14:08
Gossipgirll

:sorry2: dat we weer lekker :offtopic: gaan.
Ergo er is een positieve reactie en een stel negatieve.
Het ligt er echt aan wat JIJ wil en wat jij uit kunt geven.
Meestal krijg je een goede indruk van een bedrijf als je er eens even binnen loopt, half uurtje aan de bar met een kop koffie, verschaft vaak enorm veel informatie door alleen maar te kijken en luisteren.
Maar ook, voelt het sfeertje goed..Want je moet je er ook goed voelen, anders ga je met tegenzin.
January 10, 2015 om 02:56
Klopt helemaal wat je zegt Boekenkind.
Ga kijken bij de sportschool en let er goed op OF en HOE je begeleid gaat worden en WAT je nodig hebt. Het topic is, mijns inziens, erg leerzaam, want dat wat Fazant schreef was voor mij dus helemaal onbekend. En wel een reden om daar niet te gaan sporten, want ik heb geen mobiele telefoon/smartphone.
En let er goed op HOE en OF je een abonnement zou moeten opzeggen, want van mijn zus weet ik dat het abonnement bij de sportschool waar zij dan traint (Cross Fit) automatisch afgeloopt. Zij hoeft dus niet op te zeggen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.