Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Onderzoek zout en nieren

Geplaatst door Boekenkind op January 27, 2015 om 07:01

January 27, 2015 om 07:01
Onderzoek zout en nieren

Ik zet hier toch maar weer een interessant artikel, dat ik las, neer.

Ik zelf eet al jaren min of meer zoutarm. Helemaal zoutloos lukt niet, door de voeding waar veel teveel zout aan toe gevoegd wordt, is dat bijna onmogelijk. Maar de inname beperken kan, door goed etiketten lezen en keuze's maken wel degelijk.
Onbekend
January 27, 2015 om 10:04
Ik eet ook al jaren min of meer zoutarm. We hebben hier wel een zoutpotje in huis, maar dat wordt enkel, en pas aan de eettafel, door mijn echtgenoot gebruikt. Wat ik altijd vreemd vind is dat er in recepten vaak staat 'voeg peper en zout naar smaak toe'. Als wij een gerecht eten waar al (genoeg) kruiden aan toe zijn gevoegd dan vind ik peper en/of zout absoluut niet nodig.
January 27, 2015 om 12:25
Ik vind zout ook de allergrootste onzin. Ik gebruik het enkel om mijn mond mee te spoelen of om theekopjes mee af te wassen ;) Ik vind het niet eens echt smaak geven eigenlijk. Geef mij dan maar peper of een andere soorten kruid.
January 27, 2015 om 13:59
<<Ik vind zout ook de allergrootste onzin>>
Zout is een paar eeuwen lang nodzakelijk geweest om ons voedsel te conserveren. Onze oma's legden in de winte nog bonen in in zout. en o.a zuurkool wordt gemaakt door witte kool met zout te laten fermenteren.
Onze smaak is dus in die tijd aangepast aan het beschikbare voedsel.
Net zoals kleine kinderen die borstvoeding hebben gehad, liever iets zoets hebben
January 27, 2015 om 14:03
Klopt. Maar converseren is wel iets anders dan extra zout toevoegen aan je aardappelen, groenten etc.
January 27, 2015 om 14:10
En ik weet dan weer, mijn moeder legde ook nog sperziebonen in het vat in, dat ze die eindeloos spoelde voor dat we het op ons bord kregen.
Ik doe dat ook nog als ik, wegens omstandigheden, een pot groente open maak.
Meestal doperwten, tuinbonen en soms sperziebonen. Ik spoel die eerst altijd af, voor ze in de pan gaan.
Ik zie vaak dat mensen, in hotel of op restaurant, voor dat ze ook maar proeven al zout beginnen te strooien. Zo zonde van de smaak van het eten. Proef eerst eens VOOR je ook maar iets toevoegt.
January 27, 2015 om 14:44
Nou ik vind wat zout op mijn eitje op aardappelen wel lekker hoor. Sterker nog, zonder zout eet ik liever geen aardappelen
January 27, 2015 om 14:57
@Rosalotte

En ik niet met zout. Het is wat je gewend bent. Ik heb me ooit aangepast aan iemand (mijn moeder) die strikt zoutloos moest eten. Ik kon dan achteraf, aan tafel zout op mijn aardappelen doen. Weet je wel hoe vies dat is?? Ik ben gewoon zoutloos mee gaan eten en zou niet anders meer willen.
Mijn eten heeft smaak. MET zout vind ik dat ik niet proef wat ik eet.
Trouwens, bijna alles heeft van nature wel iets van zout in zich.
Extra zout is dan ook helemaal niet nodig.
January 27, 2015 om 15:57
we hebben heel lang zoutloos gegeten thuis en ik gebruik het minimaal, maar ik vind een aardappel zonder zout nergens naar smaken. Ieder zijn eigen smaak. Zout dat niet meegekookt wordt is idd vies bij aardappels.
January 28, 2015 om 02:45
Ik eet alleen aardappelen in stamppot, dat is zonder zout, vooral de boerenkool, maar ook hutspot niet lekker zonder wat zout. Zuurkool kan weer prima.
Omdat ik zelden meer stamppot eet, heb ik verder geen aardappelen nodig.
Want die eet ik toch al niet. Ik vind ze MET en ZONDER zout niet lekker.

January 28, 2015 om 05:13
Onbekend
January 28, 2015 om 05:59
Aardappelen eet ik niet meer, maar net als Boekenkind vind ik het vreemd als mensen, zonder hun eten eerst te proeven, er al van uit gaan dat er zout toegevoegd zou moeten worden. Als je het echt niet lekker vindt zonder zout oké, maar proef dan dus eerst...
January 28, 2015 om 12:01
dat heb ik met aromat. Mensen die dat in hun soep gooien zonder dat ze dat ze eerst de soep geproefd hebben snap ik ook niet
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.