Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Opmerkingen die je tijdens het sporten naar je hoofd krijgt, leuk en niet leuk

Geplaatst door Krummeltje op March 18, 2015 om 11:56

March 18, 2015 om 11:56
Toen ik vorige week ging skaten riep een vent dat ik een dikke reet had.
Vandaag ging ik skaten en hoorde een groepje mannen 'lekkere billen' roepen. En ook nog een vrouw die zei dat ze het zo leuk vond om te zien.

Ik zal het 2e groepje dan maar geloven:101010:

Wat horen jullie allemaal over je gezegd worden??

Groetjes Krummeltje
:doingit:
March 18, 2015 om 12:37
Ze laten het bij mij wel uit hun hoofd om iets te zeggen. Want IK krijg nooit opmerkingen, gelukkig.
Onbekend
March 19, 2015 om 04:00
Smaken verschillen nu eenmaal en dat heb je nu weer eens duidelijk ervaren.
Opmerkingen die ik eerder kreeg, toen woonde ik nog in een stad, varieerden van "Hé anorexia; kan het nog dunner?" tot "Kijk; die is op een mooie manier slank!".
Ik kreeg deze 2 opmerkingen tijdens dezelfde wandeling, dus het lag niet aan mijn kleding.
March 19, 2015 om 05:46
Ik heb ook genoeg naar mijn hoofd gekregen. Laatst nog een stel brugklassers die me zagen en riepen 'zooooo!' alsof ze ontzettend onder de indruk waren van hoe dik ik was. Ik weet dat ze op die leeftijd alleen maar bezig zijn met stoer doen en grappig proberen te zijn maar toch kwetst het. Ze zijn 10 seconden zogenaamd grappig en ik loop er nog een week mee rond.

Wat bezielt mensen sowieso dat ze het nodig vinden om mensen in de spotlight te zetten met hun onzekerheden. Wie schiet er wat mee op?
March 19, 2015 om 15:12
Als het negatief is, zoals jij beschrijf Emma, lijkt het veel op pesten. En dan heeft het volgens mij vooral als functie om eigen onzekerheden te verbloemen door de aandacht op een (in hun groep) negatief aspect van een ander te richten.
Ik kan me voorstellen dat het pijn doet. Die pijn komt denk ik meer doordat je er ZELF een negatief oordeel over hebt en hen eigenlijk een beetje gelijk geeft misschien?
Onbekend
March 20, 2015 om 01:09
Ik loop hard in een park. waar ook veel mensen hun hond uitlaten, waar meer mensen sporten (hardlopen, skaten enz) en waar hangjongeren zitten. Ik train met Evy dus heb mijn oordoppen in maar de muziek niet heel hard. Ik hoor ook af en toe wel wat maar ik heb er echt schijt aan. Ik ben daar bezig voor mijzelf en niet voor hen, als het ze niet bevalt kijken ze maar de andere kant op. Ik loop steeds hetzelfde rondje door het park dus het gebeurt dat ik wel 4x langs die groep kom. En echt... ik hoor het al niet eens meer. Zolang je er niet op reageert en er geen aandacht aan besteed om iets terug te roepen hebben ze er geen plezier meer in. Probleem is zo opgelost!
Sta sterk in je schoenen. Je doet het voor jezelf en niet voor een ander! Want als je dik bent en je bent aan het sporten ben je te dik. Maar als je straks eenmaal slank bent en je sport dan heb je anorexia en kun je beter niet sporten..... Het is toch nooit goed! Gewoon lekker je ding doen. Misschien ook oordopjes in??

Succes!
March 20, 2015 om 07:12
Ik had bedacht dat ik de volgende keer lachend zou zeggen: "pas maar op, anders kom ik op je gezicht zitten":bulderlach:
Onbekend
March 20, 2015 om 13:07
Als je het 'lef' hebt dan stap je op zo iemand af en vraag je die persoon, recht in zijn of haar gezicht, wat hij of zij precies wil bereiken met zo'n opmerking.
Dat lef heb ik overigens nooit gehad, dus ik heb geen idee wat voor reactie(s) dit dan oplevert.
March 21, 2015 om 09:51
@Krummeltje: Je hebt helemaal gelijk, het komt ook door mijn eigen negatieve oordeel. Ik vul zelf in wat ze bedoelen als ze iets roepen.

@Bollie: wat knap dat je gewoon langs dezelfde groep blijft lopen. Jij laat je niet kennen.

@Barkie: ik zit ook altijd te fantaseren dat ik op ze af stap en vraag waarom ze zo iets zeggen, of ze enig idee hebben wat dat met iemand doet en of ze zelf misschien zo onzeker zijn. Maar het heeft geen zin want je kan geen eerlijk gesprek verwachten.

Hebben jullie ook ervaring met goedbedoelde opmerkingen die toch pijn doen? Ik had bijvoorbeeld laatst iemand die in de groep zei: niet lullig bedoeld maar Emma kan beter voorin (in de auto). Misschien ben ik wel een aansteller maar dat vond ik niet leuk en vooral ook zo ontzettend onnodig! Eenmaal bij die auto regelt dat zichzelf wel en uiteindelijk gingen we niet eens weg.
Of mijn mijn oma die al tot drie keer toe tegen me heeft gezegd: wat is je zus/nichtje mooi slank hè? Ja oma.... Niet om mij te kwetsen maar daar denkt ze totaal niet bij na. Gelukkig is er dan wel vaak weer iemand die me aankijkt met een expressie die zegt dat ze met me meeleven.
March 21, 2015 om 13:25
Ik zou dat medeleven liever hardop zien eigenlijk. Ook een oma mag je best erop aanspreken als ze je kwetst, of het nou bedoeld of onbedoeld is.

Een meisje, modellerig type en een stuk jonger dan ik was, zei eens tegen me dat ze het zo knap van me vond dat ik me niks aantrok van mijn figuur en gewoon een strak jurkje aandeed. Dit meisje was verder niet bepaald aardig dus ik denk dat dat wel degelijk nasty bedoeld was.

March 21, 2015 om 14:29
Gewoon bedanken en zeggen dat jij het knap vind dat zij zich niks aantrekt van haar scheve neus.
Onbekend
March 22, 2015 om 07:57
We weten allemaal zo goed hoe we hadden moeten reageren, maar nu nog doen natuurlijk ;)
March 22, 2015 om 08:32
Eigenlijk ben ik zelf mijn grootste pestkop. Ik krijg de hele dag gemene opmerkingen van mezelf.
Gister was ik met vriendinnen uit in een club en het enige wat de hele tijd door mijn hoofd spookt is dat iedereen zich wel af zou vragen hoe dat dikke wijf binnen is gekomen. Als een jongen met me probeert te dansen ga ik er vanuit dat hij dat doet om zijn vrienden aan het lachen te krijgen of dat hij een weddenschap heeft wie de lelijkste chick op kan pikken. Iedereen om me heen kan ontspannen en dansen en ik ben constant bezig met hoe verschrikkelijk het er vast uit zal zien als ik zou proberen te dansen. En ik spreek dit natuurlijk niet uit want dan ben ik ook nog eens dat irritante onzekere kind. Diepe zucht...
March 22, 2015, gewijzigd door Krummeltje op March 22, 2015 om 19:15
Sowee dat zijn heftige gedachten! Wel goed om je te realiseren dat je zo naar bent tegen jezelf. Heb je enig idee hoe dat zo gekomen is? (ik herken het zeker hoor, daar niet van)
March 23, 2015 om 04:32
Misschien omdat ik gepest ben? Ja, wie niet? Ik weet het niet. Maar ik schiet er natuurlijk niks mee op.
March 23, 2015 om 10:03
Ik denk wel dat je daar wat mee opschiet. Als je weet wat voor gedachtenpatroon je hebt, zou je daar iets aan kunnen veranderen. Misschien is het boekje 'RET jezelf' (niet verkeerd gespeld) wel iets voor jou. Daarmee kun je je eigen gedachten onderzoeken en de driehoek die dat maakt met gevoelens en gedrag. Is overigens voor iedereen een goede methode om en op van alles toepasbaar wat je aan je gedrag zou willen veranderen.
March 23, 2015 om 10:07
Ja ik bedoel dat ik niks opschiet met die gedachten. Bedankt voor de tip! Ik zal het eens bekijken.
March 27, 2015 om 16:15
twee dagen geleden voelde ik me niet top en dacht er net zo uit te zien. Toen ging ik hardlopen en kreeg een natte kleffe luchtzoen naar me toe geworpen :kussie:

En twee dakloze mannen moedigden me roepend aan, precies op een moeilijk stukje, dat was leuk :whoepie:
March 27, 2015 om 16:22
Jaaaaah, ik kan me voorstellen dat zulke dingen nu net even fijn zijn op dat moment :-)
June 11, 2015 om 15:10
Ik heb zowel positieve als negatieve dingen gehoord. Toen ik begon met hardlopen had ik het niet meer. Ademnood, waarschijnlijk superrood gezicht en ja, ben echt zwaar. Hm, je hebt het beeld voor je?
Ik heb verschrikkelijke dingen meegemaakt. Zoals mensen die een foto van me maakte. Ik vond dat echt niet leuk en heb echt mijn best gedaan om dat uit mijn hoofd te zetten.
Leuke dingen ook. Mensen die me aanmoedigde en dat ik goed bezig was. Nou, dat deed me wel laten lachen en blij zijn.
Ik ben blij, want aan het einde kon ik wel 30 minuten lang hardlopen.

June 12, 2015 om 07:44
Als mijn vriend en ik onderweg een volslanke persoon tegenkomen die aan het joggen is, dan merk ik dat mijn vriend daar geen commentaar op geeft. Als ik hem dan een veelzeggende blik toewerp, antwoordt hij altijd dat hij respect heeft voor die mensen, dat ze ondanks hun overgewicht toch sporten en duidelijk proberen om iets aan hun figuur en gezondheid te doen.
Dus ik denk dat vele mensen respect hebben voor jullie, het zijn enkel de onnozelaars die zichzelf wat interessant willen maken, die zo'n nare opmerkingen geven. Ik zou daar niet van wakker liggen.

Als het jullie beter doet voelen : ikzelf ben redelijk slank en ga elke dag met mijn hond een grote wandeling maken. Kom ik voorbij een terras van een café bij mij om de hoek en zitten daar een paar dronkaards. Roept de ene tegen de andere, terwijl hij naar mij wijst "hé, is dat niks voor jou", terwijl die andere antwoordt "nee, veel te plat". Nu moet je weten dat de man die dit zei, zo'n oude dronkaard was met een bierbuik, sjofele kleding, zo'n dikke rode neus vol gesprongen adertjes... net of die zou iemand zoals ik kunnen krijgen! Normaal reageer ik niet op wat mensen roepen naar mij als ik ze niet ken, want dat interesseert me niet. Maar nu moest ik wel. Ik stopte, draaide me om en deed alsof ik een slappe lach had. Ik wees naar die oude vieze dronkaard en vroeg "denk JIJ nu echt dat iemand zoals ik ooit in jouw bed zal belanden??? Dat is de beste mop die ik in jàààren gehoord heb" en ik begon heel hard te lachen en liep rustig verder. Ik heb niks meer gehoord nadien...
Dus je ziet dat mensen zich dikwijls ten koste van anderen interessant willen maken bij hun gezelschap en dat heeft niet altijd met je gewicht te maken. Dus het kan iedereen overkomen. Het beste is doen alsof je niks gehoord hebt, daar worden ze gefrustreerd van, want ze hebben niets liever dan dat je reageert. Als je doet alsof je het niet gehoord hebt, dan worden zij belachelijk gemaakt.
Maar ik geef toe dat het niet altijd makkelijk is...
September 3, 2015 om 11:39
Hmm. Oud topic zie ik. Maar wel leuk.

Ik had gisteren nog een leuke ervaring tijdens het hardlopen. Een oudere man die zei' ik zie de kilo's eraf vliegen' . En op zo spontane vrolijke toon dat ik wel vrolijk moest reageren. Dus ik riep terug, ' ja dat zou wel fijn zijn' waarop hij weer reageerde dat ik goed bezig was. Ik kwam ook met een goed gevoel thuis (maar dat is niks nieuws onder de zon na een potje rennen)

Tijdens lopen ben ik er niet echt mee bezig hoe ik eruit zie. Krijg ook eigenlijk nooit echt vervelende reacties. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik in zo'n vriendelijke omgeving woon
Onbekend
October 29, 2015 om 19:49
Ik rende vroeger ook, samen met mijn hond, helaas die heb ik in moeten laten slapen...na veel gemis van het samen rennen ( en fijner, ik had immers bescherming) toch de draad na een aantal maanden op weten te pakken. Al mijn moed weer verzameld om zonder me trouwe rakker weer te gaan rennen....en plots werd ik tijdens het rennen lastig gevallen door 2 kerels, het was vrij vroeg in de ochtend, dus veel mensen zie je dan niet, maar opeens dook er een man van zijn fiets en die dwong beide mannen mij met rust te laten...(echt super geweldig)
July 5, 2016 om 01:45
Baseballpet op, oortjes in
Onderweg zie ik en hoor ik niets dan de omgeving waar ik loop en het geluid van mijn gekozen muziek uit mijn mp3 speler :okidoki:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.