Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Hoe voelt honger?

Geplaatst door Krummeltje op March 31, 2015 om 09:14

March 31, 2015 om 09:14
Hoe voelt honger bij jullie?
En hoe voelt trek?

Ik weet soms het verschil gewoon niet meer. En ook heb ik een keer een halve dag niet gegeten zonder enig probleem. Ik kreeg geen honger, daardoor dacht ik er niet aan en was het ineens bedtijd. Dat is ook vreemd.
March 31, 2015 om 10:09
Ik heb nooit honger.
Ik weet pas dat ik moet eten als ik dingen ga eten die ik normaal niet zal eten.
Heb je dan wel dorst?
March 31, 2015 om 13:03
jawel hoor, heel soms heb ik ook wel honger, dat het knort. Maar dan moet je het wel echt gek maken toch. Er is verder niks mis met me fysiek, ik heb gewoon al heel lang geen honger meer gehad hahah
March 31, 2015 om 14:40
Ik heb een "verplicht" (door mijzelf) eetschema. Als ik druk ben vergeet ik te eten en heb ook nooit een honger gevoel. Wel altijd dorst. Fysiek mankeer IK ook niets. Ook geen diabetes.
Als ik op het perron ineens chips sta te kopen, Dan is het mis.
Onbekend
March 31, 2015 om 14:49
Ik heb ook zo'n beetje de 'vaste' tijden voor de lunch, tussendoortje en avondeten.
Alleen 's morgens probeer ik zeer bewust te luisteren naar mijn maag dan merk ik dat ik de ene dag sneller trek, of meer trek, heb dan de andere dag. Met trek bedoel ik dan duidelijk dat het mijn maag is die trek heeft, want dan voel ik me lichamelijk minder goed.
April 1, 2015 om 18:19
Nog iets geks, nu ik veel meer sport, heb ik veel minder honger. Nou is wel het soort eten tegelijk meeveranderd. Ik eet meer eiwitten en geen suiker meer dus natuurlijk maakt dat ook uit. Maar zoals vanavond was ik per ongeluk veel langer in de sportschool doordat ik nog naar de sauna was gegaan. M'n buik borrelde wel wat maar toen ik naar buiten ging waas het ineens 22:30 terwijl ik (mijn hongermeter) het gevoel had dat het 21:00 was.

@Barkie: als je maag dan trek heeft, wat voel je dan fysiek/mentaal?
April 2, 2015 om 11:03
@Krummeltje

Heb je last van de zomertijd misschien?
Ik sport niet, mijn werk is al sport genoeg. Misschien dat ik daarom ook nooit honger heb??
Onbekend
April 2, 2015 om 11:28
@Krummeltje,
Ik voel me dan wat misselijk worden. Eerder werd ik dan vooral wat chagrijnig.
April 2, 2015 om 17:27
Ok tnx Barkie.

@Letsdance, ik heb nergens last van. Vond het alleen een beetje vreemd. Enorm handig om af te vallen, dat gebrek aan honger. Zo kan ik momenteel alle verleidingen makkelijk weerstaan. Maar ik moet zeggen dat het vandaag toch de kop opstak. M'n spierpijn ging niet weg, ik had trage benen en ik had nergens meer zin in qua bewegen. Ik heb toch nog wel een krachtsportles gedaan maar daarna was de koek om zelf nog op een cardioapparaat te springen echt wel op. Ik denk dat het komt doordat ik minder koolhydraten eet, dus ik heb vanavond volkoren spaghetti gegeten. Eens kijken of ik me morgen dan fysiek energieker voel. Ik wil dan een skeelertocht gaan maken, dus ik zal ook wel de nodige bananen gaan peuzelen (snoep voor mij). Het voelt in elk geval wel voldaan nu. Tja, als milkachocolade voor m'n neus zou liggen, zou ik er echt niet van af kunnen blijven. Maar ik trek in de supermarkt een lange neus naar die afdeling. Gelukkig hebben ze mijn favoriete reep lang niet overal. Poeh, ik voel de 'trek' nu wel weer opkomen voor het eerst. :omg:Tijd voor een cheatmaaltijd binnenkort!
April 2, 2015 om 17:41
Hoeveel kcal eet je per dag? Als je te kort eet, eet je je spieren op. Niet verstandig. Ookal heb je geen trek, toch 6x per dag eten. Het wreekt je later. Je hebt gesport en je ruikt iets lekkers ongezond, zal je dat eerder pakken omdat je op dat moment enorm honger krijgt. (en jezelf geen tijd meer gunt om iets gezonds te maken)

April 3, 2015 om 07:09
I know. Dat ik niet at was ook maar 1 keertje. En ik doe veel krachttraining voor m'n spiermassa. Heb me er jaren geleden al grondig in verdiept en het is m'n interesse gebleven. Ik eet nu tussen de 1500 en 2000 kcal per dag. Ik merkte gisteren idd dat het niet goed was geweest dat ik had overgeslagen omdat ik ineens wel meer trek had. Maar ik heb gisteren netjes gegeten en ik ben vandaag weer met een goed ontbijt begonnen, roerbakgroenten met 2 eieren erdoorheen. Dadelijk even langs de super om weer fruit en yoghurt te halen... Vanavond maar weer 'ns een ouderwetse maaltijdsalade met spinazie, rijst, avocado, noten/pitten, bosui en mosterd honingdressing jumjum! En dan skeeleren geblazen.
Onbekend
April 8, 2015 om 06:58
GOED bezig krummeltje .Ik vraag mezelf altijd af als ik honger heb Is dit buikhonger of hoofdhonger Bv hoofdhonger kan zijn dat je niet lekker in je vel zit.Of dat je je verveelt je Noem maar op zoveel oorzaken .Het is vaak handig om t weten wat voor honger je hebt .Buikhonger krijg je als je te weinig eet of de verkeerde voedingsmiddelen Bv suikers .
April 17, 2015 om 15:54
goeie hoor, die buikhonger of hoofdhonger! Heb hem vandaag en gisteren de hele dag gebruikt. net toch wel even gezwicht voor een banaan en een hand noten, maar ach, als dat nou het ergste is, dan valt daar prima mee te leven/af te vallen denk ik.
July 14, 2015 om 17:28
Ik herken dat ook wel. ‘hoofdhonger’ of ‘trek’ is een negatief gevoel in mijn hoofd, omdat ik moe ben of me verveel. Echte honger voelt in mijn maag en voelt eigenlijk wel goed, vaak omdat ik weet waarom ik honger heb en er een goede reden voor is (lang bij fitness geweest, zeiltocht, o.i.d.).
Daar komt nog bij dat ik bij ‘hoofdhonger’ eerder zin heb in foute dingen, zoals chocolade en bij echt honger meer behoefte heb aan een salade of een gezonde boterham of soep.
January 8, 2016 om 09:40
Fietste een keer naar huis rond 16:00 uur. Onderweg naar huis fietste ik eerst langs de Macdonalds. Had er zin in, maar kon dit goed weerstaan. Na 10 minuten ook langs een snackbar, ook dit was geen probleem, al kreeg ik wel zin in iets met veel vet. Daarna langs NewYork pizza, ook dit kunnen weerstaan wat ik wel moeilijk vond. Uiteindelijk ben ik na een half uur beland bij een Surinaamse Restaurant, en daar de fout in gegaan met veel kip en satésaus en cola. etc...Het verschil bij mij is dat ik honger kan hebben waarbij alles voor mij eetbaar wordt. En kan honger hebben waarbij ik trek krijg in koek snoep chocola en chips. Bij de tweede honger moet ik niks hebben van een boterham, of een gezonde maaltijd, wat fruit of een handje noten. Die eerste honger die ik beschrijf die kan ik voorkomen door op tijd te eten, en goed te drinken. De tweede honger heeft bij mij en ik spreek alleen voormezelf met discipline te maken
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.