Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Kruidvat maaltijdshakes

Geplaatst door Pizzapuntje op May 12, 2015 om 08:56

May 12, 2015 om 08:56
Iemand hier ervaring met de maaltijdshakes van kruidvat?
Ga er vrijdag aan beginnen, en vervang dan mijn ontbijt en lunch door een shake, en als tussendoortje een speciale reep. Avond eten zal ik gewoon normaal doen, maar dan wel maar 1 bord.
May 12, 2015 om 10:48
@Pizzapuntje

Al eens gekeken op die blikken hoeveel Koolhydraten, lees in dit geval suiker, er in die shake zit??
Idem dito die repen.!?!?

Als je aan de eiwitshake wil zijn er stukken betere alternatieven dan dit.
Je kunt voordeliger een beker activia nemen, dan deze nep zooi..
May 12, 2015 om 12:50
Nee, eerlijk gezegd niet naar gekeken, alleen gezien dat ze veel minder calorieën dan een maaltijd bevatten.

Heb nu 32 porties, dus 16 dagen, ik ga het gewoon even proberen en als het niks is koop ik geen nieuwe.
May 12, 2015 om 14:19
@Pizzapuntje

Er staan ritsen eiwitpoeders in de tabel.
Gewoon calorie tabel opvragen en dan eiwitpoeder in typen bij zoek vraag.
Laat sorteren op eiwitten, want DAAR gaat het om, die geven een vol gevoel, je ziet dan vanzelf welke VEEL eiwitten bevatten.
Sorteer dan ook eens op koolhydraten en schrik dan niet. "Goedkoop" is dan ineens duur koop.
Terwijl dat spul dus relatief echt niet goedkoop is.
Afvallen is OOK etiketten lezen.

Laten sorteren is door op het kopje eiwitten/koolhydraten te klikken.
May 13, 2015 om 08:53
@Pizzapuntjes
Ik heb wel eerder met Weightcare geprobeerd af te vallen en Modifast. Het gaat er snel af en dan komt het er nog sneller weer bij op pff.
Afijn toen ik 18 was woog ik 76 kg, was toen niet tevreden, maar ik wil wel kruipend terug...
Maar het is wel een fijne manier om af te vallen, maar daarna moet je je leefpatroon aanpassen. Nu heb ik wel poeders, maar dan met meer eiwitten en minder/geen suiker. Die wissel ik af met een gewone maaltijd.
Ik wens je veel succes!!!

groetjes Wendy
May 28, 2015 om 07:39
@Wendy
Welke poeders gebruik je dan nu?
May 29, 2015 om 09:44
Het wil niet echt vlotten met de maaltijdshakes, eet nog teveel ongezond tussen door en sla ze soms over. Als ze op zijn stop ik ermee, ga het gewoon weer met sporten proberen (wat de komende week nog niet kan door omstandigheden)
May 29, 2015 om 17:43
@Monique ik gebruik de shakes/poeders van Beslank, maar wissel dit af met gewoon gezond eten. Dus ene dag een boterham en andere dag het poeder in de yoghurt. Tussendoor een stuk fruit of een tussendoor reepje.
June 7, 2015 om 10:18
Poeders?? Wat is er mis met groenten en fruit?
June 11, 2015 om 17:50
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het eens met Krummeltje; Wat moet je in godsnaam met die poeders en shakes? Ga je dat de rest van je leven volhouden? Het lijkt mij niet alleen verschrikkelijk saai (saai eten werkt deprimerend, is onderzocht), maar al dat vloeibare voedsel voorkomt ook dat je gaat kauwen, waardoor er te weinig speekselenzymen aangemaakt worden, wat slecht is voor je spijsvertering. en dan is het geen wonder dat je er naast blijft snoepen. Sla gewoon wat snackgroente in; selderij, wortel, paprika, komkommer, etc.

Onbekend
June 15, 2015 om 08:13
Ik ben onlangs een midweekje aan de poeders en repen geweest (Kruidvat) - aangevuld met veel rauwkost en wat fruit - en in die midweek een paar kilo's afgevallen. Ik voelde me voor die tijd wat opgeblazen en hield wat vocht vast. Na dit strenge weekje voelde (en voel) ik me prettiger. Hierdoor kan ik mijn energiebeperkte manier van eten (ca. 1500 kcal/dag) weer beter volhouden.

Voor langere tijd zou ik niet voor maaltijdvervangers kiezen. Veel te eenzijdig en saai.
June 23, 2015 om 04:55
@Boekenkind:
Als je de eiwitshakes van Prolina in het Kruidvat koopt, zit er toch niet veel suiker in?
Energetische waarde 72 kcal
Eiwitten 15 g
Koolhydraten 1,6 g
- suikers 1,3 g
Vetten 0,4 g

Dus die zijn toch goed of niet?

Ik drink s morgens zo'n shake en lunch dan met een slaatje . Als tussendoortjes een eiwitreep/rauwe groentjes en s avonds gewoon groentjes met vlees/vis.
June 23, 2015 om 05:20
@Evido

Het ging om de maaltijdshake' s van het Kruidvat. Het eigen merk dus.
Ze verkopen ook Modifast en soms ook Atkins, maar daar had ik het niet over.
Mijn waarschuwing is ook verder gewoon algemeen. Kijk altijd goed of het ook niet enorm veel koolhydraten bevat, want dat is altijd suiker of een verdikkingsmiddel. Ook verdikkingsmiddelen kunnen behoorlijk wat koolhydraten bevatten. Dan kun je net zo goed een boterham met jam nemen.

Aan die Prolina zie ik niets fouts hoor.
Maar ook met die repen goed oppassen, daarom de tip, gewoon goed de etiketten lezen en weten wat je koopt.
July 16, 2015 om 13:18
Ik heb de eiwitshakes van Whey Delicious (banaan) van XXL nutrition. Wordt gratis verzonden, weinig koolhydraten en bomvol eiwitten. Werkt perfect voor mij. Ik vervang alleen mijn lunch door een shake en in 8 weken nu bijna 6.5 kg kwijt.
July 23, 2015, gewijzigd door NinaN op July 23, 2015 om 13:58
Ik heb hele goede ervaringen met verschillende shakes. Be-Slank is echt eiwitrijk en amper koolhydraten; let ik wel op i.v.m. low carb dieet. Atkins shakes en Modifast shake gebruik ik ook wel tussendoor als maaltijdvervanger.

De goedkopere shakes zitten inderdaad vaak tjokvol suiker. Kruidvat shakes staan op nummer 1 qua hoeveelheid suiker. 45% van Kruidvat shake is suiker = bijna de helft van wat er in zo'n bus zit. WeightCare staat op nr. 2 met > 38% suiker per bus. Dus echt goed voedingswaarden op verpakking lezen: www.kruidvat.nl/kruidvat-aardbei-maaltijdshake/p/2485407

Verder is het een misverstand dat je met shakes uitsluitend shakes zou mogen. Ik combineerde het ook eindeloos met rauwkost, zelfgemaakte groentesoep en bijv. gekookte eitjes tussendoor. Ben toen met 7 weken Modifast (3 fasen plan) 11 kg kwijt geraakt. En die zijn er nooit meer aan gekomen.
November 4, 2016 om 05:04
Ik gebruik DieetPro shakes. Iedere shake (met water) bevat o.a. 79 kcal / 0.8 g koolhydraten/ 18 g eiwit/ 0.4 g vet / 220 mg L-choline / 22 mg L-carnitine / 22 mg groene thee. Het eiwit = 80% caseïne en 20 % wei). Ik vervang mijn ontbijt en mijn boterhammaaltijd door de shakes. Ik heb ze in 6 smaken (Holland & Barrett), maar er zijn er 7 op de website (cappucino). Afwisseling genoeg voor mij. Vroger at ik ook iedere dag dezelfde ontbijtgranen en 's middags bijna altijd brood met kipfilet / kalkoenfilet of light kaas ;-) Je kan de shakes bijvoorbeeld maken met water, melk (koemelk/cocosmelk/sojamelk), drinkyoghurt (Optimel) of gemengd in (Optimel) yoghurt. Om je verbranding gaande te houden iedere 2 uur een shake, tussendoortje of hoofdmaaltijd. Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk koolhydraten te vermijden. 's avonds dus meestal geen aardappelen/pasta/rijst. Tussendoor: Griekse yoghurt, eitje, cracker zonder beleg, 30 gr nootjes, stuk fruit (max. 1/dag), soep, groenten,... Minimum ook 2 liter water en/of groene thee drinken zodat afvalstoffen vlot kunnen verwijderd worden. Ik ben toch al zo'n 10 kilo kwijt sinds 12/09/2016. Voel me zeker niet slap. Ik moet mezelf soms echt dwingen om een tussendoortje te eten.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.