Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Gelatelli Mini-mix ijs Lidl klopt niet

Geplaatst door Toinette op May 28, 2015 om 08:24

May 28, 2015, gewijzigd door Toinette op May 28, 2015 om 08:26
Hoi,

Ik heb een ijsje gegeten en toen ik deze in wilde voeren, zag ik dat hij al in het tabel stond (alleen nu met de extra beschrijving magnum zodat je weet om wat het gaat). Maar de waardes kloppen niet.

Deze ijsjes staan zowel per 100 g als per 50 ml op de doos:

Energie : 342 kcal / 100 g of 123 kcal / 50 ml
Eiwit: 3.9 g/ 100 g of 1.4 g/ 50 ml
Koolhydraten: 32,0 g / 100 g of 11.5 g / 50 ml
vet: 21.8 g / 100 g of 7.8 g / 50 ml
Vezels: 1.2 g / 100 g of 0.4 g / 50 ml
Natrium: 0.07 g / 100 g of 0.03 g / 50 ml

Er zijn ml ingevoerd zag ik, maar misschien is het handiger om in grammen in te voeren? (Hardop aan het meedenken).

Eén ijsje is of 50 ml of 36 g.

Groetjes,
Toinette
May 28, 2015 om 08:38
@Toinette

Je hebt de mogelijkheid om zelf, met de verpakking in de hand, de waardes te wijzigen.
Klik op product wijzigen, je krijgt het bekende invoerscherm, wijzig de waardes in de juiste en of vul ze aan. Opslaan en klaar.

En nee. Als er op de verpakking Milliliters staan, moet het ingevoerd met milliliters.
Staan er OOK grammen vermeld, dan mag die EXTRA worden toegevoegd.
Naast die milliliters, overigens. Je moet dan bij je keuze gewoon goed opletten welke je neemt.

De ijsjes hebben waarschijnlijk later de toevoeging magnum gekregen, want die stond er vroeger niet op. Ik voegde ze zelf, ooit, toe.

Groetjes,
:calorietabel:
May 28, 2015 om 08:57
Er staan zowel grammen als ml, alleen grammen zijn per 100 en ml per 50. Bij het invoeren van de tabel moet je kiezen tussen ml en grammen.
Er staat ook geen magnum op de doos, alleen in de beschrijving in de tabel.

Ik wist niet dat ik het ook zelf kon aanpassen. Ik weet nog steeds niet of ik het beter in grammen kan aanpassen.
May 28, 2015 om 15:12
@Toinette

Je kunt het 2 x toevoegen echt waar, even een truukje toepassen waardoor je het invoer scherm nogmaals krijgt. Ik doe dat vaak door moedwillig een type fout te maken.
Ik krijg dan het invoer scherm, voer in, haal de type fout weg en opslaan.
Ik krijg ze dan allebei te zien. Die van 50 ml. moet dan verdubbeld worden.
Maar dat is makkelijk te doen. IK krijg ze dubbel te zien, want Fazant of Ik moeten ze goed keuren.
Er staan er al verschillende met EN grammen EN milliliters.

Ik keek vanmiddag op de doos (in de winkel) en het klopt Magnum staat er niet op.
Waarschijnlijk heb ik dat destijds gedaan om dat er 2 ongelooflijk veel op elkaar lijken, qua benaming, niet qua waardes.

Ik zou dus wat er al is aanpassen en een 2e toevoegen.
May 29, 2015 om 03:03
Oké, ik zal het straks eens proberen. :)
May 29, 2015 om 08:15
Boekenkind? Hoe krijg je 2X het scherm? Ik heb inmiddels wel de fout verbeterd (iemand had de grammen gebruikt, maar ml aangevinkt), maar als ik op verversen druk, dan kom ik in mijn eigen dagboek terecht.
May 29, 2015 om 14:42
@Toinette

Je komt, na opslaan, als je iets toevoegt aan of verbeterd in de calorie tabel, altijd terug in je eigen dagboek.
Meestal op het punt waarin je aankunt geven hoeveel je van iets hebt gebruikt.

Ik denk dat het voor nu gewoon het eenvoudigst is als je de waardes van het 100 gram of 100 ml. product geeft en die ander maar vergeet. Het wordt anders TE verwarrend.
May 29, 2015 om 15:45
Oke. :)
June 11, 2015 om 09:31
Nu ga ik toch even mekkeren hoor. Nu staat er zowel 1 ijsje in grammen als 1 stuks in ml in, maar als het goed is, is en blijft het aantal kcal evenveel, of je nu in ml of in grammen rekent. Het klopt dus weer niet.
June 11, 2015 om 09:38
Verdere uitleg:

Een ijsje van 36 g is: 123.12 kcal - 1.40 gr eiwit, 11.52 gr koolh, 7.85 gr vet, 0.43 gr vezels, 0.03 gr natrium, 0.00 gr alcohol

Datzelfde ijsje, maar nu uitgedrukt in 50 ml is: 171.00 kcal - 1.95 gr eiwit, 16.00 gr koolh, 10.90 gr vet, 0.60 gr vezels, 0.04 gr natrium, 0.00 gr alcohol

ijsje van 36 gram = 50 ml.

June 11, 2015 om 10:25
Hoi Toinette

Als eerste IK heb niets gedaan. Niet toegevoegd of veranderd. Ik zit sinds zondag op Gran Canaria en voeg niets toe, of verbeter. Ik probeer alleen vragen te beantwoorden.
Dat gaat nog net op mijn mini laptop.

Maar goed. Ik begreep van een ander lid al, dat er ineens rare dingen gebeuren in de tabel, maar ook mt het dieetdagboek.

En dan, dingen per 50 g/ml. moeten helemaal niet in de tabel staan.
Alles moet per 100g/ml. per portie kan dan weer wel.
EN 1 product waarop zowel de inhoud per 100 g EN per 100 ml wordt gegeven, zoals bij ijs, mogen allebei worden toegevoegd.
Maar dat schreef ik al eens.
Wat er nu fout gaat?? ik ga eens kijken, maar kan van hieruit even weinig doen.
Wel kan ik Fazant vragen of zij, zij heeft het erg druk deze week, het kan aanpassen.
Sorry soms valt het drukke leven van Fazant en mijn uithuizigheid wel eens samen.
June 11, 2015 om 10:33
Het product staat per 100 gram in de tabel
Er zijn GEEN porties aan toegevoegd.
gezocht op Gelatelli mini mix magnum.
Waardes kloppen per 100 gram.
June 11, 2015 om 10:40
Hoi!
Ik beschuldig je nergens van hoor. ;) Ik reageerde alleen omdat ik het nu weer in het tabel zag staan en het niet klopte. :) De waardes verschoven. (Letterlijk copy-past gedaan in mijn laatste bericht).
Ik kan geen printscreentje doen hè? Nu staan beide porties nog wel in de tabel (bij mij dan), maar alles staat nu op 0 (nul).
Ik begrijp het ook niet meer hoor. Ik begrijp er denk ik minder van dan jij.
June 11, 2015 om 10:42
Edit, ik moet wel een 1 ervoor zetten. Ik zie zowel 50 ml als 36 g als portiegrootte. Waardes zoals eerder gekopieerd.
June 11, 2015 om 11:12
Als eerste het ligt eraan op wat voor machine je printscreen wil doen.
Op een IMAC heb ik dat pas na ruim een jaar ontdekt.
Op een windows machine is het redelijk eenvoudig. Er staat dan ergens boven het nummeriek toetsenbord een toets met prt screen. Wat je gewoon in een foto conversie programma kunt laden. En dan als image bij Valtaf beeldig kan maken. Rechtstreeks kan dan weer niet.

Ik weet dat je mij de schuld niet geeft hoor.
Maar wat er nou fout gaat? Jij krijgt het ene momeen allerlei mogelijkheden en dan weer niet.
Ik krijg niets alleen het product met de juiste waardes per 100gram. Geen portie toegevoegd.
Ik heb het bij zowel het EET dagboek, wat mijn voorkeur heeft, als het DIEET dagboek geprobeert.
Misschien heeft de tabel last van de warmte??
Want ik blijf het gek vinden dat iets per 100 gram is toegevoegd, waardes per 100 gram heeft en dan porties per 100 gram en milliliter, dat kan nl helemaal niet. Het programma accepteerd dat niet. Tenminste, tot nu toe.
Dat jij uberhaupt porties krijgt en ik niet is ook heel vreemd.
Het :spookje02: op Valtaf
June 11, 2015 om 11:26
Nah, het is me ietswat te ingewikkeld om er een valtaf beelding te maken. Maar ik denk dat je wel het idee hebt hoe het er bij mij uitziet.

Nee, na de laatste wijziging was ik er niet meer geweest. Ik weet dus niet wanneer die 50 ml is gekomen.

Ik ken het eetdagboek niet. Waar staat die? Is dat in het oude systeem ofzo? En jij hebt bij eetdagboek geen porties terwijl ik bij dieetdagboek er 2 heb (50 ml en 36 g).
June 11, 2015 om 11:53
Is het ook, maar als je iets beeldig wil maken de enige manier.

Als je bij dieetdagboek rechts kijkt zie je oude versies staan.
Klik daar op EET dagboek. Je krijgt dan het eetdagboek van voor september 2011.
Die werkt veel fijner, vind ik.

Ik heb getest op zowel eet als dieet dagboek en krijg GEEN porties.
Wat dus raar is, als jij ze wel krijgt.
Maar ook. iets wat is ingevoerd met grammen, kan nooit een portie per milliliter hebben.
Dat accepteerd het programma gewoon niet.
June 11, 2015 om 12:07
Ik heb even gecheckt, en bij eetdagboek heb ik wel porties (althans; een portie). IJsje 36 gram is een portie bij mij. De 50 ml portie staat niet in eetdagboek.
June 11, 2015 om 16:33
aha, ik zie nu wat IK fout doe.
Het moet de mini mix (vruchten) ijsjes zijn.
ik zie daar 36 gram en 40 gram. Dat kan natuurlijk niet.
Maar iemand zal het MET stokje hebben na gewogen en kwam op 40 gram.
June 12, 2015 om 07:32
Euh, ik weet niet wat hier aan de hand is, maar dat staat er bij mij er weer niet bij. O.o Het wordt gekker en gekker zo.

June 12, 2015 om 09:00
:lachen: Ja erg he.
Maar ik denkd dat de verwarring komt omdat er 2 mini mxjes zijn.
Die met magnum erachter. Dat zijn de mini magnums en de vruchten, dat zin de mini solero's
Bij de magnum staat geen portie, bij de solero wel.
June 13, 2015 om 11:52
Hoi,

Ik kom hier later op terug, want ik moet (vind ik nu) printscreentjes maken en daar moet ik even de tijd voor nemen.
:) Wordt vervolgd
June 13, 2015, gewijzigd door Boekenkind op June 13, 2015 om 12:08
Doe rustig aan, Ik vier vakantie , dus is zelf checken bij de Lidl is nu toch even niet aan de orde.

Printscreen over brengen naar Valtaf doe ik met Image Shack = gratis of Photobucket= ook gratis.

Wat betreft de porties. Voor de conversie van 2011 kreeg ik alle onzin die men toe wilde voegen te zien.
Na die tijd niet meer. Vandaar dat je nu ook de zotste dingen tegen komt, van kwart banaan van 40 gram tot half plakje kaas van 5 gram. Verwijderen kan ik ze ook niet meer.
Ik heb nog steeds de hoop dat Beheer een einde aan die mallotigheid maakt.
En ons weer de bevoegdheid geeft die onzin te verwijderen en/of te weigeren.
Want het werkt alleen maar verwarring in de hand en geeft een hoop onduidelijkheid.
June 13, 2015 om 13:50
Ik heb 2 foto's toegevoegd en 2 printscreentjes toegevoegd op mijn persoonlijke pagina.
Op eetdagboek zie ik die ml niet (ik heb net nog gecontroleerd).

Als ik Boekenkind goed begrijp, kan het eigenlijk toch niet veranderd worden omdat jullie mods het niet kunnen aanpassen. :) Ik verwacht dus niet dat er iets gebeuren kan, maar wilde het toch even laten zien. Het zijn echt 2 verschillende waardes terwijl het wel hetzelfde formaat ijsje is. Ik ben bang dat mensen dus gewoon zelf goed moeten opletten.

http://toinette.valtaf.nl/fotos/
June 14, 2015 om 11:09
Vind je het goed als ik de foto's/ printscreens weer verwijder?
June 14, 2015 om 12:37
Ja, natuurlijk.
June 14, 2015 om 15:56
Top!
July 11, 2015 om 06:43
Hoi Boekenkind,
Ik heb me vergist ik heb bij waterijs, hurrican ingevuld dat 1 ijsje 67 Gr is, maar dat moet 63 Gr zijn. Wil je dit aub aanpassen.
Groetjes.
July 11, 2015 om 06:49
Pimpernel11

Als ik dat kan zal ik dat zeker doen.
Maar er is destijds zoveel veranderd en er worden nog maar zo weinig porties toegevoegd, via de te controleren weg, dat ik het ergste vrees.
Lukt het wel, dan zie je dat vanzelf, anders nogmaals invoeren maar dan met het juiste gewicht en de andere negeren.
July 11, 2015 om 06:54
Ik vond een waterijs huracan van de lidl.
Die had geen portie waarde. NU wel .
Bedoelde je die??

July 11, 2015 om 09:25
Die bedoel ik. Ben benieuwd of het lukt om de verkeerde weg te halen . Succes.
July 11, 2015 om 14:37
@Pimpernel11

Hij staat niet in de lijst te weigeren/goedkeuren artikelen.
Ik vrees dus dat je er 2 ziet. 1 ijsje van 63 gram, die voegde ik toe.
En die van jou, van 68 gram. Maar misschien hebben we geluk en heeft alleen die 63 g. gepakt.
July 11, 2015 om 16:13
Als ik waterijs huracan invoer, dan staat er bij mij: gram, ijsje (67 gr), ijsje volgens doos (63 gr)
Hebben we het wel over dezelfde vermelding?
July 12, 2015 om 02:28
Ja, dat hebben we.
Allebei jouw toevoegingen staan er in en ik kan die 67 g. niet verwijderen.
Als je met het dieet dagboek werkt, krijgen we de portie vermelding niet meer te zien, om goed of af te keuren.
We hebben eindeloos gevraagd omdat weer te activeren, maar het is, net als met het natrium/zout verhaal, niet gelukt. Dat er nu kwart bananen en plakjes in staan vinden ze bij Beheer niet geweldig, maar ze doen niets om het onmogelijk te maken. Sorry, maar zo is het nu eenmaal.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.