Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wie is er actief op Valtaf en wat is je doel.

Geplaatst door Samsara65 op May 28, 2015 om 12:00

May 28, 2015, gewijzigd door Samsara65 op May 28, 2015 om 12:00
Het is de laatste tijd wat rustig op Valtaf.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen nog actief deelnemen.
Laat wat van je horen en wat je doel is.

Ik bijt de kop af.
Mijn doel is voor mijn gezondheid ongeveer 15 kilo af te vallen.
Het is me eerder gelukt op Valtaf en ben weer op de goede weg.

Nu jullie!:klappen:
May 28, 2015 om 13:43
Ben inmiddels wel rui 30 :kg: kwijt maar minstens op 100 kg. wil ik wel komen en dat wil dus zeggen dat ik er nog wel bijna 10 af wil hebben.
Ben wel al jaren bezig en af en toe is de fut er wel uit en moet ik mezelf weer even flink 'aanpakken'.
Iedereen :succes:
May 28, 2015 om 14:50
Mijn doel is mijn laatste kilootjes in 4 weken kwijt te geraken = 975 gr per week kwijt te geraken dus 140 gr per dag .
May 28, 2015 om 15:05
Ik loop ook alweer een poosje mee.
Was succesvol afgevallen tot vlak bij mijn streef gewicht. Maar na een vervelend jaar, zitten er toch weer wat kilo's aan. Die ik, hoop ik, voor het eind van dit jaar weer kwijt probeer te zijn.
Beter voor mijn gezondheid in elk geval.

Het is inderdaad een stuk stiller dan een jaar of 2 geleden.
Veel nieuwe leden, veel oude leden weer terug.
De fut is er een beetje uit. Misschien ook om dat er toch weinig respons komt van de Beheerders van de site.
De Nieuws Rubriek staat al te lang stil.
En het gemis van Voedingsdeskundigen laat zich ook voelen.
Maar met elkaar kunnen we het ook actief houden.
May 28, 2015 om 15:37
ik huppel hier ook nog steeds rond, met hetzelfde doel als in 2006 toen ik voor het eerst langskwam:
een gezond gewicht bereiken (is me al een paar keer gelukt trouwens) maar het dit keer ook behoùden!
May 28, 2015 om 16:38
Ben hier vanaf 2009.
Ben rond de veertig kilo afgevallen en heb het er tot nog toe ook af weten te houden.
Zou nu nog graag 5 tot 10 kilo willen afvallen.
Maar ik merk wel dat ik het moeilijker vind, dan toen ik meer woog.
Het zijn echt de laatste loodjes.

Dat het op Valt af stil is, ben ik met jullie eens,dat is jammer.
De forums die openbaar zijn worden vaak door negativiteit de nek omgedraaid, dat is dan ook de reden dat ik daar nauwelijks meer reageer, jammer maar het is niet anders.

Gelukkig heb ik hier steun aan veel trouwe buddies en ook in onze club hebben we veel lol en plezier met een leuke ploeg mensen.
We hebben zelfs binnenkort een buddiedag georganiseerd met elkaar.
Daar kijk ik echt naar uit!
Wij zijn dus zeker niet inaktief!
Je moet het toch met en voor elkaar doen!

:zaubertrommler:
Onbekend
May 29, 2015 om 01:09
Ben hier vanaf eind 2004, en in 2004-2005 was ik van de 140 kg naar de 69 kg verhuisd. Heb begon met paar kilo's afvallen met valt af :)
Nu weer terug naar de 123,5 kg in 2011 en nu weeg ik 111.8 kg vanmorgen.
Mijn doel is om een gezond bmi te behalen en dat is 70 kg. Dus heb nog wel wat te gaan.
May 29, 2015 om 02:53
hoi, ben hier al jaren elke keer actief en dan weer niet.... tja jojo in gewicht en gezondheid zeg maar
ik woog een jaar geleden 158 en ben inmiddels door hard werken 12 kilo kwijt en heb steeds meer conditie en kracht, 2 jaar geleden zat ik nog in een rolstoel waar ik 10 jaar van afhankelijk ben geweest dus ik moet alles wat lopen betreft weer opnieuw leren
ik was eigenlijk ook gewend hier op valtaf dat er meer gereageerd wordt maar het lijkt erg stil
oja doel: ik heb geen doel wat betreft gewicht maar meer wat betreft mogelijkheden, ik werk al 2 jaar naar mijn doel om 5 km te wandelen zonder pauze te nemen, inmiddels kan ik wel al de 5 km wandelen maar dan met rustpauzes
het zou me niet verbazen als ik het binnenkort haal maar ik zit nu midden in mijn verhuizing dus niet de tijd om zo veel te wandelen
May 29, 2015, gewijzigd door Debster op May 29, 2015 om 03:04
Het is te rustig hier..
En helaas niet meer zoals vroeger toen Email zelf nog actief op valtaf was.

Ik zelf zit hier al vanaf het allereerste begin, een super tijd!

Nu eigenlijk met tussenpauzes, omdat het zo verschrikkelijk saai is en ik vrijwel geen echte buddy's heb zoals vroeger.

Puur egoïstisch kom ik hier dus eigenlijk alleen voor mijzelf.

Mijn doel is om nog 2 kilo af te vallen Boven de 12 kilo die ik al al kwijt ben.

Richting zomergewicht dus
May 29, 2015 om 03:11
ik probeer om een BMI te krijgen die valt in de catogorie overgewicht, BMI onder de 30, dus ik ben hier nog wel eventjes ;)

May 29, 2015 om 04:57
Als jaren actief op Valtaf, met succes en tegenslag. Vallen en opstaan. Ik heb een aantal trouwe en enthousiaste buddies en doe zelf mijn best om dat ook te zijn. Ook binnen het aparte clubje waar ik in zit, is het levendig. Mijn huidige doel is om het gewicht te bereiken dat ik vorig jaar had toen ik op vakantie ging, nog 8 ons te gaan. Dat is dus niet ver weg meer. En omdat ik pas half juli vertrek, hoop ik er dan onder te zitten.
May 29, 2015 om 09:53
Samsara,
Je hebt succes met deze discussie zo te zien.
Leuk hé als je ziet hoe het nog leeft en allemaal vinden we het jammer dat er zo weinig animo is op valtaf. In de club van zauberhaft valt het dus wel reuze mee want hier wordt heel veel 'gekletst'.
Iedereen heel veel :succes:
May 29, 2015 om 10:33
Hey allemaal , ik zit ook al een poos op valtaf, met komen en gaan. Ik heb niet veel contact met buddies vind ik wel jammer maar het komt niet echt van de grond lijkt wel. Ik probeer zowiezo elke dag het dieetschema in te vullen zodat ik weet wat erin en eruit gaat. Verder komt er hier niet zoveel nieuws voorbij en veranderd er eigenlijk niks aan de pagina wat het wel een beetje saai maakt. Mijn doel is om 15 kg af te vallen maar door stress heb ik regelmatig eetbuien en eet of drink ik alles er weer aan. Ben bij een gewichtsconsulent geweest afgelopen jaar maar haar is het ook niet gelukt om mij op mijn streefgewicht (lees niets afgevallen) te krijgen. Heeft me dus een hoop geld gekost en uiteindelijk moet je het toch zelf doen. :studeren: ik ben me nu aan het inlezen met het boek het broodbuikdieet en doe het 5.2 dieet kijken hoever dat me gaat brengen. Ik wens iedereen :succes3:
May 29, 2015, gewijzigd door Tian op May 29, 2015 om 13:06
Astrid,
Wat negatief.
Als er in amper 2 dagen zoveel gereageerd wordt zit er nog wel degelijk leven in.
Misschien gewoon even goed om hierdoor weer even de site onder de aandacht te brengen.Fijn dat het met jou zo goed gaat.
May 29, 2015 om 14:02
Door zulke negatieve :irri02:reacties zijn er een hoop mensen die niet meer reageren, en het brengt jezelf :grrr: ook nergens. Dan kun je beter niet reageren dan blijft het voor anderen die het wel :l1:e1:u1:k1 vinden ook :G1::e1:z1:e1:l1:l1:i1:G1:.
May 29, 2015 om 14:10
Ik zit hier vooral omdat ik het dagboek zo ontzettend handig vind. Ook mijn BMR is goed te zien op deze site. :)
May 30, 2015 om 02:08
Hey mop. Klopt ik ben minder online dam ik zou willen. Maar nog wel bezig hoor xx lets go girl
May 30, 2015 om 02:09
Oh mijn eerste doel is 26 en tweede is Nog 15
May 30, 2015, gewijzigd door Zauberhaft op May 30, 2015 om 05:32
vanaf mei 2009 altief op valtaf. voornamelijk in mijn dagboek en in de zauberhaftclub.
doel, op gewicht blijven en meer inzicht.krijgen in de verschillende afvalprocessen door het metabolic stress symdroom. ( waarom de een met dezelfde mate van overgewicht makkelijk afvaltt en de ander niet of nauwelijks.
Blijft interessant en blijft me boeien.

ik zou het ook fijn vinden als er op de openbare forums meer gereageerd wordt, en inderdaad, blijf positief met je reakties, en blijf bij het onderwerp. Misschien wordt de sfeer op valtaf weer beter, en dat komt zeker ten goede van iedere deelnemer die af wil vallen.
Mogelijk ziet ook beheer dat het dan ook nog steeds loont om op de site nog steeds dingen te verfraaien en verbeteren. Op dit moment draait de site in ieder geval technisch perfekt.

Nu nog tussen de diverse deelners onderling, in ieder geval met hun reacties op de diverse fora. En blijven positieve reakties van alle deelnemers gewoon staan en worden nieteer verwijderd. Dat zalzeker de sfeer op Valtaf ten goede komen.
:succes3::zauberhaft:
May 30, 2015 om 06:33
.. aangemeld op 12 juni 2004 :)

May 31, 2015 om 10:04
Sinds december 2009 lid van Valt.af.
Voorlopig blijf ik nog wel even.

Mijn doel gezond eten en bewegen, toevallig ook één van mijn clubjes: Gezond eten en bewegen het hele jaar door.
1 keer per maand gewicht doorgeven en je staat op de lijst hoe het met je gaat :pijlup: of :pijldown:

Eén van mijn clubjes dus ik heb er meer. Heb ook op de buddydagen mijn buds in het echt ontmoet, :hartje: heel fijne meiden.
Dat is dus een van de redenen dat ik blijf: Buddies waar je veel aan hebt.

Het is en blijft "doorzetten" :bigsmile: , de Doorzettersclub het eerste clubje waar ik lid van werd en nog steeds ben, echte doorzetters dus met veel beweging en fora.

Kom Laten we het leuk houden hier op valt.af. Zonder elkaar hier in de haren te vliegen daar is een ander forum voor. die je links kan laten liggen of af en toe je hart kunt luchten of gewoon voor de :lol:
June 1, 2015 om 01:53
MIJN DOEL : begin :45.700 en tegen het eind van de maand 42.000
0.925 per week
0.132 per dag
June 2, 2015, gewijzigd door Yalides op June 2, 2015 om 03:43
Sinds juni 2010 lid van valtaf. Was toen ook special care lid maar raakte in 2011 ernstig ziek. En nu (gestart 7 april 2015) 4 jaar later pak ik de draad weer op.

Mijn doel: 55 kilo afvallen

En de eerste 16.9 kilo zijn er al vanaf :-) We gaan lekker door. Heb gewoon weer de draad opgepakt met de weekmenus van toen.

Zou alleen leuk zijn om weer wat actieve buddies te vinden.

Succes allemaal!

:yalides:
June 2, 2015, gewijzigd door Krummeltje op June 2, 2015 om 19:50
Ik ben ook actief en wil gemiddeld per week een halve kilo afvallen zodat ik in december ongeveer 20 kilo ben afgevallen, maar vooral een veel lager vetpercentage heb en meer kracht, lenigheid en conditie. Momenteel meet ik niet zoveel op de weegschaal maar ben ik een 8-weeks programma van fitnessblender.com aan het volgen en daarna maak ik foto's en meet m'n vetpercentage, kracht en uithoudingsvermogen. Na deze eerste set van 8 weken, blijf ik het nog jarenlang doen, tenminste, dat is m'n plan want het is leuk, effectief en laagdrempelig. Ik zit nu op 4 weken en krijg complimenten over de verschillen. Hoewel ik zelf nog niet veel zie op selfie's, voel ik wel stevigheid opkomen enzo en zit m'n kleding losser.
ik eet hierbij trouwens zoveel mogelijk 'clean' maar dat wil neit bepaald lukken hihi. Heb wel last van eetbuien soms (stress). Daartegen gebruik ik onder andere mindfulness en het sporten. (en vroeger gaan slapen zou ook niet verkeerd zijn ;-) )

Groetjes Krummeltje
:doingit:
June 3, 2015 om 06:21
Hier nog een "ouwe rot". Actief sinds 2004 en de eerste keer 68 kilo afgevallen. De tweede keer na mijn zwangerschap nog eens 40 kg. Momenteel zit ik op een netjes gewicht en ben ik alleen nog maar bezig fitter te worden. Daarnaast vind ik het interessant om te lezen wat een ieder doet en leest. Ik probeer zo actief mogelijk te zijn, zeker voor mijn buddies. Helaas lukt dat niet altijd door werk, kind, activiteiten, huishouden etc. Gelukkig zijn ze vergevingsgezind :P
June 3, 2015 om 20:00
Het forum is inderdaad dood, Net zoals de rest van valtaf vergeleken met vroeger en inderdaad Astrid; )
Onbekend
June 4, 2015 om 01:59
Goh, Emmie00 en Mevrouw A zijn ook aliassen toch, Astrid. Van jou??
June 4, 2015 om 02:24
En daar gaan we weer :tonguit:
June 4, 2015, gewijzigd door Boekenkind op June 4, 2015 om 02:27
@Lidl906

Dat is nog maar een fractie van alle ander aliassen.
Het rijtje, wat Superpolkadot eens maakte, bij het ruzie forum is aardig compleet.
De laatste missen daar nog.

O.a. door toe doen van deze profielen, dus AstridE, ligt Valtaf stil.

Katsumi, je hebt gelijk, maar sommige mensen hebben boter op hun hoofd en dat is dan netjes uitgedrukt.
June 4, 2015 om 02:44
Barkie is ziek en heeft dus even :pauze:

June 4, 2015 om 03:30
Ik weet het Boekenkind, ik loop hier ook al lang genoeg mee, heb indertijd zelfs nog het ruzieforum gevolgd (toen dat nog eerder grappig dan kwetsend was) en ik heb de AstridE's volop zien passeren.
Het zou idd van enig fatsoen van haar kant (of eerder kantEN) getuigen als ze op een deftig topic als dit zou wegblijven ;)
June 4, 2015 om 11:06
June 4, 2015 om 13:45
Prachtig Superpol !
June 4, 2015 om 13:56
Mensen toch, waar zijn we mee bezig?
Het is al een oud zeer dat van hetzelfde IP-adres meerdere profielen voortkwamen. Nu ja, het kan vb wel dat een moeder en haar 2 kinderen vanop dezelfde Pc op Valtaf komen. En als we het ruim nemen misschien ook wel een moeder met 5 kinderen. Maar meestal verwijzen die verwanten daar dan ook wel naar in hun profiel.
Maar de aliassen die hier de revue zijn gepasseerd (vanop hetzelfde IP-adres dus), en vooral dan om keet te stoken, dat was/is echt niet normaal meer. Jullie, die aliassen, zijn de reden dat veel mensen hier weggebleven zijn. Het oorspronkelijke doel, afvallen en elkaar steunen ging helemaal verloren. Lekker makkelijk natuurlijk om rel te schoppen op een gratis afval-site.
Ik mis Valtaf zoals het een aantal jaar geleden was. We waren echt een hechte online-gemeenschap die dingen deelde en elkaar steunde tot JULLIE erbij kwamen.
Ik weet alleen niet of het nog recht te trekken valt.

Doet me een beetje denken aan die film, "The Never Ending Story". Heel Fantasia ging ook kapot door slechte invloeden, maar kon uiteindelijk wel gered worden...
June 4, 2015 om 17:21
Nu schrik ik zelf even, want deze dingen heb ik nooit of nooit gepost.
Ik denk dat ik nu begin te begrijpen waarom veel mensen hier gewoon wegblijven.
Hoe hacken en manipuleren jullie die dingen?
De tijd die ik aan Valtaf gespendeerd heb... als columniste voor recepten, en ook een hele tijd samen met Boekenkind voor de voedingstabel... Ik zat zelfs alweer met het idee te spelen om op 2-wekelijkse basis een lekker slank receptje door te geven zoals ik vroeger deed.
En dan moet ik dit lezen?
Nu walg ik écht!!!!!
June 4, 2015 om 17:27
Dus, zoals ik zei, daar gaan we weer.
Stom van mezelf dat ik me weer ff op stang heb laten jagen.
Ik ken dit mens met de mega-alters nochtans al lang.
fijne avond iedereen!!!
June 4, 2015 om 20:59
Het ruzieforum is zelfs begonnen door mij , lian en nog paar anderen. Grinnik toen was het nog leuk, heb in mijn broek gepist in die tijd. Gaat nu nergens meer over. ..
Dit was niet de bedoeling van hoe we het bedoelden
June 4, 2015 om 21:14
De begintijd van valtaf was super leuk.
Leuke kleine groep mensen, emiel de oprichter van valtaf als beheerder.
Hilariteit ten top.

Moet hier nog steeds om glimlachen
http://emiel.valtaf.nl/dagboek-pagina/14209/

De goede oude tijd
June 5, 2015 om 01:05
@Katsumi

Trek het je niet aan.
Dat een achterbaks breintje allerlei oude koeien uit de sloot gaat staan te vissen, zegt meer over dat figuur, dan over een meningsverschil van het jaar nul.

@Debster

Juist Emiel heeft Valtaf de rug toe gekeerd.
Met de bovenstaande 'vervelende' gevolgen van dien.
Als hij wel meteen had ingegrepen, was Valtaf niet afgezakt naar dit (onverkwikkelijke) niveau.
June 5, 2015 om 09:30
Pffffff dat mensen nog steeds zo moeilijk doen zeg...... laat elkaar lekker met rust en get a life ;)

Zonde dat alle leuke, relaxte mensen meteen weer weg blijven....

June 5, 2015 om 09:52
:okidoki:
Groot gelijk Romaike!
June 5, 2015 om 10:18
@Romaike

je hebt absoluut gelijk. Nu weer :ontopic:
Ik doe nog steeds mee, vind Valtaf nog steeds een TOP site en mijn buddy's onvervangbaar.
:veelsucces: allemaal
June 5, 2015 om 14:06
Boekenkind, wellicht wel, weet toen hij de Site verkocht had, het achteruit is gegaan.
Emiel is een slimme jongen, de verdiensten zullen wel vrij laag geweest zijn en is hij zich gaan concentreren op wjnstgevendere zaken.
Feit blijft wel dat het toen gezelliger was.

Moderator wat een onzin om alleen Astrid haar reacties te verwijderen.
Zo onbeschoft was het niet, echt niet anders dan Hoe sommige anderen reageren.

Je focust je wel heel erg op 1 persoon hoor
Onbekend
June 5, 2015 om 15:14
@Debster:
Ieder krijgt de behandeling die hij /zij /het verdiend.
In dit topic blonk jouw vriendin uit in onbeschofdheid en tokkie-gedrag, zoals we dat ook al van al haar andere profielen gewend waren.
Reden genoeg dus om de reacties van die trol te verwijderen.
We gaan nu dus door met:

Wie is er actief op Valtaf en wat is je doel.
Onbekend
June 7, 2015 om 02:14
Fijn, mijn doel is om eindelijk de :dalendelijn: te pakken te krijgen ipv stiekem :pijlup:
June 7, 2015 om 16:05
Wat jammer dat sommige dingen nog niet veranderd zijn. Ik was hier jaren terug, toen van 78 naar 71 kilo afgevallen. Nu met meer spier en minder vet dan toentertijd, toch proberen van 78 naar 73 te komen.

Ik kom hier vooral voor het eetdagboek, vroeger ook voor de clubjes en gezelligheid! Kom ik nu nog maar weinig tegen.
June 8, 2015 om 16:21
Het is inderdaad erg jammer dat er nog maar weinig actieve clubjes zijn.
June 8, 2015 om 17:42
Het actief zijn doen we toch met elkaar?? OOK binnen een club.
Helaas zijn veel clubs besloten, maar zijn ze binnen zo een club nog weldegelijk actief.
Alle gesloten profielen helpen ook niet echt.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ook die van mij alleen voor Buddies open is. Maar niet omdat ik dat leuk vind. Soms kan het gewoon niet anders.
June 9, 2015 om 15:56
Ik ben voor 3 jaar terug hier 14 kilo afgevallen en lees sinds dien mee op de fora.
Voor 3 jaar terug had ik alleen een andere naam.
June 9, 2015 om 16:03
Ik heb gisteren een nieuw clubje gestart: Beproefde Gezonde Recepten. Bedoeling is dat we recepten gaan delen die we zelf geprobeerd en eventueel aangepast (afgeslankt) hebben. Kom gerust eens langs!!

Onbekend
June 10, 2015 om 06:57
@Katsumi,
Ik kan die club niet vinden. Misschien hier een link neer zetten
June 10, 2015 om 07:47
@Lidl906

Ik had hem met 3 tikken./klikken
Ga naar meer clubs op je profiel pagina. selecteer de eerste in de rij , Clubs met vrij toegang.
klik bij sorteer wijze op alfabetisch en scroll naar de B. Het kan niet missen.
June 10, 2015 om 08:52
Linkje:
http://www.valtaf.nl/club/2244/beproefde-gezonde-recepten-club/front/
June 10, 2015 om 10:38
@Samsara65

ik zit te typen op een tablet, hoe je dan linkt weet ik niet. Dus vandaar de klik tip.

Tip aan jou dan maar. Als je een aanklik link wilt geven, zet dan voor de regel [url*]http.regel[/url*]
zonder de sterretjes. Je kunt de link dan zo aanklikken
June 10, 2015 om 10:44
:lachen: nooit te oud om te leren.

Beproefde Gezonde Recepten Club
June 10, 2015 om 13:55
Dat is nog handiger:toppie:
June 14, 2015 om 13:42
hoi iedereen,

ik ben hier gestart in januari 2013 - 18 kg afgevallen en daarna spijtig genoeg weer bijgekomen. Ik ben blij dat ik mijn profiel behouden heb en ben nu sinds januari dit jaar weer gestart met het opschrijven wat ik eet in een dagboek en in excel. Ook weer gestart met fitness (revalidatie want 14 maanden geknelde zenuw in mijn been gehad en kon amper bewegen). Ik sta nu onder begeleiding van mijn huisarts en het gaat langzaamaan maar dat vind ik deze keer niet erg.

Mijn eerste doel is om 122 kg te wegen op 31 juli (mijn verjaardag :)) Een klein doelletje :)
Onbekend
June 15, 2015 om 05:51
Heb me verleden week aangemeld, wil graag m'n ideale gewicht, 74 kilo, bereiken in een paar maanden. Vind het handig, dat je elke dag je gewicht kan invoeren. Dat steuntje heb ik echt nodig.
June 15, 2015 om 06:54
@1jaar

Top toch! :welkom: op Valtaf.
Het is nog steeds voor veel van ons HET ruggesteuntje wat we allemaal nodig hebben.
Naast de hulp van buddy' s moet je het toch voornamelijk zelf doen.
:succes:
June 15, 2015 om 07:11
@1jaar,
:welkombloem:
Vooral rustig maar gestaag, niet overhaasten.:veelsucces:

June 18, 2015 om 08:45
zo deze slak is ook nog steeds aanwezig.
wel vooruit gegaan met kunnen bewegen helaas nog steeds niet zoveel gewicht kwijt.

groetjes appelperzik
June 19, 2015 om 11:05
Hoi allemaal....ik ben 2007 gestart, 15 kilo afgevallen, maar toch (na jaren op gewicht te blijven) teruggevallen en heb toen zelfs mijn account verwijderd....Jammer!!!
Maar ik ben toch weer begonnen, met dezelfde naam :oolifantje: maar mijn geboortejaar erbij....
Weet je, als het niet lukt, dan kom je ook niet meer zoveel op Valtaf.....terwijl je het dan zo hard nodig hebt....
Maar ik heb de flow weer te pakken, met een klein clubje zomer 2015, ben ik toch weer 5 kilo afgevallen.
Mijn club van Sonja Kimpen zit ook geen leven meer in....zó jammer!!!
groetjes Anja
June 19, 2015 om 11:11
wat een vervelende verhalen lees ik hierboven.....vandaar dat velen
hun account afsluiten. Jammer hoor...
groetjes Anja
June 19, 2015 om 12:14
Ik ben hier sinds kort (weer) gaan inloggen omdat het me in het verleden (2006 met name, 17 kg afgevallen) erg geholpen heeft om bij de les te blijven. Mijn doel is ten eerste nauwgezet mijn gewicht bijhouden en die lijngrafiek omlaag te zien gaan tot onder de 90 kg.
Maar meer community spirit zou ik ook wel toejuichen, ik kreeg ook al het gevoel dat er nu minder gebeurt qua dagboeken, maar uiteindelijk kunnen we daar alleen zelf voor zorgen natuurlijk. Ik moet ook wel een drempel over om zo maar bij onbekende profielen te gaan reageren trouwens, oude buddies zijn allemaal al lang verschwunden.

Groetjes, Piet
June 22, 2015 om 04:15
Ik loop hier ook al een tijdje mee. In het begin was het een fijne site. Veel nieuwtjes, leuk forum. Maar op een gegeven moment kwam de klad erin. De site is niet gezellig, weinig nieuws. Af en toe kom ik even kijken, om dan naar een paar dagen af te haken.
June 25, 2015 om 07:38
Weinig nieuws, klopt.

De nieuwste trend op voedingsgebied kom ik nu tegen namelijk minder KH.
zie de site van de Diëtiste van Harriet Verkoelen.
Daar staat ook een afstudeer scriptie op. Leuk om andere inzichten te lezen.
@Jeckie kom gerust lezen in mijn dagboekjes en oude dagboekjes .

Groetjes appelperzik
June 25, 2015 om 07:50
Vroeger veel gechat. Had ik veel aan. Maar dat hield op met de nieuwe site. Nu voer ik alleen in wat ik eet, anders val ik niet af. Ben weer terug op mijn begingewicht. Dus 20 kilo moeten er weer af. Ik ga altijd eten als er iemand dood gaat in mijn omgeving. Dus ben steeds afgevallen en heb het er weer bij gegeten. Nu heb ik een boek van de praktijkondersteuner bij mijn huisarts. Afvallen op maat. Ik scoor zowel op emo eten als op extern eten (eten zodra je het ziet) hoog. Goed om te weten. Hoop de komende tijd vol te houden nu een van mijn beste vriendinnen gaat overlijden binnenkort. Maar ben me er van bewust en dat is al heel wat. Misschien wil iemand ook chatten? Dan kunnen we een FB pagina aanmaken van valtaf. Laat dan even weten.
June 25, 2015 om 08:06
Je kunt nog steeds chatten op valtaf via de oude site!
June 25, 2015 om 08:55
gevonden
June 28, 2015 om 08:49
@debster @tian en @katsumi kiekeboe ik ben er ook weer

June 28, 2015 om 11:46
Het is zeker triestig op Valtaf.nl. Heb afgelopen maandag een nieuw dagboekberichtje geplaatst en tot nu toe 0 reacties. Ga geregeld eens wat schrijven in dagboekjes van "buddies", maar niks antwoord. Ben serieus aan het overwegen om ermee te stoppen. Als het altijd maar van 1 kant moet komen, hoeft het voor mij niet meer...
June 28, 2015 om 12:56
Pekineesje, het is jammer dat je het zo ziet. Je hoeft geen dagboeken te schrijven maar op Valtaf bivakeren doe je om af te vallen en dus helemaal voor jou alleen.
Niet het bijltje neergooien hoor, jij wilt afvallen.
July 1, 2015 om 07:46
Ik mis een vind ik leuk knop @ Debster
July 1, 2015 om 07:58
@Lian

Probeer jij dan eens Beheer op te porren. Ons lukt het niet.
Wie weet lukt het jou wel, in het verleden in elk geval wel.
July 1, 2015 om 21:08
Haha de goede oude tijd lian. Je smilie doet het nog; )
Was gezellig toen. Zelfs nog met gezellige groep afgesproken, zelfs nog met maggy
July 1, 2015 om 21:09
Hey monakoetje. Gezellieee
July 2, 2015 om 13:59
Heeeeee hallo!!!! Zo, nog een paar online komen en we zijn weer compleet hahahahhaa
July 2, 2015 om 15:33
Hoi, ik ben hier nu 5 jaar actief, en probeer na veel afgevallen te zijn te stabilliseren.
Dat vind ik erg moeilijk, want ik schommel nogal, en kom meteen weer aan na wat meer te "genieten van het leven" ... dus ben ik hier nog regelmatig te vinden. Ik wil weer naar die zestig toe!!! Ook vind ik het gezellig om met mijn buddies te kletsen
July 8, 2015 om 15:56
He wat leuk, ik zie nog wat bekende namen! Ik ben hier jaren geleden aangemeld en behoorlijk actief geweest, zelfs een tijdje Special Care lid geweest. Maar toen het allemaal steeds commercieler begon te worden ben ik hier gestopt, ik was intussen lid van een forum waar ik ook de steun vond die ik hier vond, en veel van mijn buddies hielden er ook mee op, dus ik vond er niet veel meer aan.
Nu sinds vandaag weer actief, afvalpoging 583 ofzo, en zwaarder dan ooit. Geen idee waarom, maar een paar dagen geleden moest ik opeens aan valtaf denken, ik heb hier wel veel steun gekregen en het motiveerde me enorm om mijn eet- en beweegdagboek in te vullen en de (on)balans hierin te zien. Dus ik ben terug!
Doel: zo'n 30 kilo afvallen door gezond te eten en te bewegen.
July 12, 2015 om 13:46
Ik haak weer aan. Enige tijd niet actief geweest, maar nu het afvallen weer nodig is, van plan weer vaker op de website te vinden verwacht ik. Al jarenlang jojo-er, en na een onderzoektraject in het ziekenhuis de keuze gemaakt om niet onder het mes te gaan maar zelf aan de slag. Dat is heel goed gelukt. Totaal -40 maar de laatste tijd te makkelijk geleefd. Ik lees graag met jullie mee, en ben vandaag weer gestart met streng lijnen, in de hoop de komende 3 weken nog een flink aantal kilo's kwijt te raken (7?). Mijn doel is om onder de 90 te komen. Iets wat met flink doorzetten te doen moet zijn.

July 16, 2015 om 10:15
Lijkt me zeker haalbaar Dionned, succes!
Onbekend
July 24, 2015 om 10:25
Ik ben net een paar dagen lid. Probeer nog even mijn weg te vinden hier. Wel jammer al die negatieve berichten hier. Dat weerhoudt me er nog een beetje van om mijn hele hebben en houden hier op papier te gaan zetten.
Ik kan ook niet erg veel actieve groepen vinden. Misschien zie ik iets over het hoofd?

Ik ben wel al 41 kg afgevallen en moet er zeker nog 40. Ik hoop hier wat support te krijgen en bied die natuurlijk ook zelf aan.
July 24, 2015 om 11:01
@Babbelbetje

Je hele hebben en houden op internet zetten is nooit handig. De hele wereld zit op het Wereld Wijde Web, dus is enige terughoudendheid geboden.

Het negatieve komt voort uit het verleden. Toen was Valtaf een stuk actiever, ook in de clubs.
Wij, de oud gediende, willen die tijd dolgraag terug. Maar dat zit er gewoon niet in.
De tijden veranderen, mensen vertrekken, de site is veranderd. Het is de tijd geest, alles moet sneller maar vooral anders. Dat is niet altijd aan ons besteed, vrees ik.

Er zijn wel actieve groepen hoor. Maar veel zijn afgesloten clubs, daarvoor moet je of gevraagd worden, of aan bepaalde eisen voldoen. Neem je tijd, je komt vanzelf dingen tegen die je aanstaan of of.
Sterkte met de volgend 40 kilo.
July 24, 2015 om 13:02
Tja, die goeie ouwe actieve tijd... die hoopte ik hier ook weer te vinden toen ik terugkwam. Maar helaas, zal misschien ook niet meer terugkomen. Maar evengoed fijn om er weer te zijn.
July 24, 2015 om 13:22
Hoor je vaker he op fora? Wel leuk dat hier ook nog zoveel oudgedienden zijn. Ik ben echt een nieuweling. Niet qua afvallen, maar wel als lid op valtaf.nl Kende Babbelbetje al dus maakt het toch makkelijker om onze weg hier wat te vinden. Ken de goede oude actieve tijd hier niet, maar goede nieuwe (actieve) tijd kan altijd natuurlijk? Doe graag mee aan actief posten en goede sfeer i.i.g.

Groet, Nina
July 24, 2015 om 14:14
@NinaN

Je moet het hier inderdaad zelf, leuk en actief maken. Met elkaar kom je een heel eind.
Maar als je vragen hebt, kun je die altijd stellen. Er zijn naast de vaste groep reageerders (o.a. moderators) leden die je graag op weg helpen.
July 25, 2015 om 03:40
@Boekenkind Okay, dat is tof. Verdwaal hier af en toe nog een beetje merk ik. Reageer soms op iets en dat blijkt dan een heel oud draadje te zijn en eigen boekje terugvinden is ook een vak apart hihi
July 25, 2015 om 04:42
@NinaN

Eigen boekje terug vinden??
Bij elk draad, of topic op het forum staat rechtsboven altijd een startdatum, maar ook bij de reacties.
Is een draad, van ergens begin 2014, maar sommige halen nog iets van 2009 naar boven, van iemand die allang weer weg is, dan heeft reageren geen enkele zin. EN je krijgt dan vaak ook geen reactie.
Of zo een van, "hallo dit topic is van het jaar NUL"

Zo werkt het bij alle forums. Ook die van clubs.
Ook al kun je bij sommige clubs niet naar binnen, je kunt wel zien wanneer er voor het laatst gereageerd is.

July 25, 2015 om 10:10
Succes!
Onbekend
July 26, 2015 om 11:44
Ook weer terug nadat ik 20 kg was afgevallen zit er weer 10 kg aan.
Dus weer aan de bak en nu een beetje voorzichtiger met reageren, want ook hier was de rede van stoppen op deze site de rare reacties van mensen. Iedereen veel succes.

July 27, 2015 om 11:53
Jammer dat mensen rare reacties gaven Laika, ik moet zeggen dat ik daar nooit last van heb gehad gelukkig.
July 27, 2015 om 15:07
@Jenn

Wat Laika2010 schrijft is gewoon een feit. Er zijn daardoor veel mensen vertrokken.
Die nu, schoorvoetend, weer een poging doen.

@Laika2010

Als je weer rare reacties krijgt meteen op het agentje drukken.
De Moderator ziet niet alles, maar maakt er wel meteen een eind aan als je het meld.
OOK de PB's melden, als je die krijgt. Daar heb je geen agentje, maar de Moderator heeft een profiel.
July 28, 2015 om 08:15
Ik kom hier af en aan weer eens aanzetten, en ja hoor, vandaag ben ik weer maar eens terug! Twee weken geleden terug aan een afvalpoging begonnen.

Ik woog toen 66, en ik wil graag voor mijn nieuwe academiejaar (eind september begint dat) 57 kilo wegen. Ik ben op de goede weg, ben al zo'n 3,5 kilo afgevallen!
July 29, 2015 om 06:31
Na járen heb ik me gisteren hier weer aangemeld. Uiteindelijk zou ik graag 30 kilo afvallen. Het klinkt nu nog onmogelijk, omdat het zo veel is. Maar (samen met mijn partner) ik ga ervoor!
July 29, 2015 om 07:26
Het blijkt dat ik me 2 jaar geleden ngeveer heb aangemeld, toen woog ik dacht ik 86 kilo. Om in de jaren erna te eindigen op 94 kilo. Afgelopen jan ging de knop om en ben ik weer afgevallen tot 81 kilo, maar ik wil er nog 15 kilo af hebben. In september begin ik weer actief. Nu in deze vakantie hoop ik op gewicht te blijven.
Onbekend
July 30, 2015 om 16:10
@ boekenkind en @ Jenn bedankt voor jullie reaktie, maar ga gewoon voor mezelf hier mijn gewicht en eetdagboek bijhouden en verder niks, de bekende ezel die zich niet 2x stoot. Na een nachtje slapen toch besloten om het te proberen en mijn dagboek gedeeltelijk opengesteld.
Heb ook mijn oude naam weer aangenomen en
hoop toch op een beetje steun en natuurlijk steun geven.

groetjes :rina47:
August 3, 2015 om 17:26
@Boekenkind, ik zeg toch ook niet dat het niet waar is, ik zeg alleen dat ik er zelf gelukkig geen last van heb gehad. En ik vind het jammer dat mensen het op zo'n site nodig vinden om rare reacties op elkaar te geven. Kan me goed voorstellen dat mensen daarom weglopen.

@Madamekittykat, ik ga ook voor minstens 30 eraf. Ik las van de week een inspirerend verhaal van iemand die op eigen kracht 60 kilo is afgevallen, dan moeten wij dat ook kunnen!
August 9, 2015, gewijzigd door Yemaja33 op August 9, 2015 om 13:45
Ik ben sinds gisteren ook weer actief op valtaf. Ik heb mij in 2013 een keer aangemeld maar er eigenlijk nooit meer wat mee gedaan totdat ik een paar dagen geleden na lang weer op de weegschaal ging staan en erachter kwam dat ik inmiddels naar bijna 138 kilo gegroeid was. Dat was even schrikken.

Tijd om serieus bezig te gaan met afvallen dus. Ik heb gekozen voor de raw food lifestyle omdat ik daar vanuit het verleden goede ervaringen mee had en omdat ik ook wel heel erg van natural hou. Mijn doel is om terug te gaan naar 68, alhoewel ik me afvraag of dat wel een goed streven is aangezien ik nu een stuk ouder ben en dit het gewicht is dat ik had toen ik rond de 20 was. Ik heb besloten er 2 jaar voor uit te trekken om die extra 66 plus kilo's kwijt te raken.

Ik lees nu wel veel berichten dat mensen minder actief zijn geworden en er niet zoveel gebeurt op valtaf maar daar kan altijd weer verandering in komen toch? Ik ben ervoor om het samen gezellig te maken :) Wie weet dat het dan weer bijtrekt.
August 9, 2015 om 16:16
Het valt me op dat er de laatste tijd wel wat geschreven wordt, maar het is meer ieder voor zich, dan er op iemand wordt gereageerd.
We hoeven geen politieagentje te spelen, ieder reageert hier vanuit zijn eigen gevoel en ieder met zijn eigen doel.
Yemaja: veel succes en hopelijk tot gauw, dat we hier veel steun aan elkaar zullen hebben!
August 9, 2015 om 16:47
@yemaja, ik ben voor!

Onbekend
August 10, 2015 om 05:28
Succes Yemaja!
August 10, 2015, gewijzigd door Yemaja33 op August 10, 2015 om 11:02
Dankjewel Nosja en LiesbethM. Jullie ook heel veel succes! en ieder ander natuurlijk ook :)

Blij om dat te horen Jenn. Ik denk dat het met een paar leuke topics wel moet lukken toch? Ik zal zelf ook eens nadenken of ik een leuke discussie kan openen. Als we willen dat er iets verandert moeten we er natuurlijk zelf wat aan doen. Met klagen schiet je naar mijn mening niks op. Je moet het zelf leuk maken.

Misschien is het leuk om mensen suggesties te laten doen voor leuke onderwerpen? Zo kun je leuk ervaringen met elkaar delen. Misschien is het wat om de chat van de oude website weer te gaan gebruiken? Ik zag dat die nog steeds werkt. Ik weet niet of het wat is hoor maar misschien als we een dag en/of tijd bepalen waarin er gechat wordt dat het mensen uitnodigt om mee te doen aan gesprekken? Ik noem maar een dwarsstraat. Misschien is het ook iets om een voorstel te doen naar de makers van de site om op de nieuwe site ook een chat mogelijkheid te bieden.
August 10, 2015 om 12:04
@Jemaja33

>>Misschien is het ook iets om een voorstel te doen naar de makers van de site om op de nieuwe site ook een chat mogelijkheid te bieden.<<

Lees allemaal onderstaand bericht heel goed.
Misschien zijn we dan eindelijk eens van het opperen van nieuwe zaken als apps en chatbox op Valtaf af.
Wen er maar aan. Ze komen NIET!!!!!

Beste Boekenkind

Zoals je wellicht weet werken dezelfde ontwikkelaars van de Valtaf.nl
website ook aan de producten van Copernica. De prioriteiten van de
ontwikkelaars liggen helaas bij de laatstgenoemde producten. Er worden dan
ook geen nieuwe features toegevoegd aan Valtaf.nl.

Ik begrijp goed dat dit wellicht niet leuk is om te horen omdat de Valtaf.nl
een goede website voor je kan zijn waar je onder andere je dieetdagboek kan
bijhouden en met gelijkgestemden kan communiceren.

Hoewel we eigenlijk verlies draaien op de Valtaf.nl website (denk maar aan
de afschrijvingen van de servers, stroomkosten en personeelskosten voor
degene die de server onderhouden) hebben we besloten om de website voor de
community open te houden. Maar daar houdt het dan ook helaas bij op.

Met vriendelijke groet,

Ralph van den Broeck
Marketing Executive

Copernica Marketing Software
Telefoon direct: +31 (0)20 208 1143
Telefoon algemeen: +31 (0)20 520 61 90
De Ruijterkade 112, 1011 AB Amsterdam
www.copernica.com

Ik vroeg alleen maar of ze nu eindelijk het natrium in zout wilde veranderen bij de dieetdagboeken.
Dat is nl. Europeesch verplicht.
Dit was het antwoord.
August 10, 2015 om 13:10
We kunnen met ons allen gewoon leuk op elkaar reageren, advies geven en steunen. Als jullie aangeven dat je bericht krijgt op een reactie dan moet het lukken toch??
August 10, 2015 om 15:34
@Nosja.

Ik reageer bij voorkeur leuk op andere leden.
Met het bovenstaande wil ik alleen voor eens en altijd duidelijk maken dat we het met elkaar leuk en gezellig moeten maken. MET DAT WAT ER IS. Meer zal het niet worden, nu niet en in de toekomst niet.
Dus niet vragen om App's, chatbox of what ever. Het komt er niet.
Duidelijker kan ik het toch niet maken dacht ik.

Gezien de vele gesloten profielen kan het de meeste leden, vooral de nieuwe, helemaal niet schelen of we het wel of niet gezellig willen maken en leuk op elkaar reageren.
Overigens, MIJN profiel is ook gesloten, ik had teveel last van mensen die onaangename reacties dachten te moeten neerpennen bij mijn dagboek berichten.
Het is dus niet altijd gezellig en de reacties zijn niet altijd leuk. Net als in de echte wereld.
August 10, 2015 om 15:54
@ boekenkind,
Was maar een voorstel en ik bedoelde het positief,
Jouw bericht komt ook wat aanvallerig over, maar ik ga ervanuit dat je het niet zo bedoelde.
Kortom, de manier van schrijven brengt gauw onduidelijkheid.
Hopelijk hier gewoon een gezellig forum. Met ons allen met hetzelfde doel!!
August 10, 2015 om 16:18
@Nosja

Klopt, soms schrijf ik de dingen recht voor zijn raap.
Omdat sommige mensen kennelijk niet snappen dat door zeuren over iets niet helpt.
Het gevaar bij Social Media, of het nu Facebook of of is, is dat geschreven tekst altijd heel direct over komt. Je ziet er geen gezicht bij en geen stem intonatie.

Mijn doel is Afvallen, wat op het moment slecht lukt.
Het bij houden van de Calorie Tabel, waar alle leden uit kunnen putten voor hun di-eetdagboeken.
Mensen die vragen hebben over de website helpen de weg te vinden. EN zo nu en dan reageren op een topic dat ik interessant genoeg vind om op te reageren.
Is dat positief genoeg??
August 10, 2015 om 16:39
Ja hoor super
August 11, 2015 om 03:46
? Wat is dit nu weer voor een onzin.
August 11, 2015 om 06:48
@ astridE
Wat doe je hier nog, je verziekt de boel en maakt dat er dus niet meer gereageerd kan worden omdat jij er steeds met je stomme opmerkingen tussendoor walst.
Krijg jij aandacht te kort of zo? Mens, ga je buurvrouw vervelen, dan krijg je tenminste meteen commentaar.
Hier wil ik het verder bij laten.
Jammer, maar dat een gezellige boel door zieke mensen zo verstoord kan worden, ben dus weer weg hier.
Succes allemaal met afvallen en Astrid succes in jou leven, op deze manier heb je dit wel nodig!

August 11, 2015, gewijzigd door Yemaja33 op August 11, 2015 om 07:46
@ boekenkind. Bedankt voor de verduidelijking, dat wist ik dus nog niet. Nou ja, de oude site is er nog dus in principe zou je daar ook naartoe kunnen gaan. Ik vraag me alleen af of nieuwe mensen dat weten. Ik kwam er ook pas achter dat de oude chat nog werkte na een opmerking van Zauberhaft. Ik ken de site ook niet echt moet ik zeggen want ik heb me er na mijn aanmelding van 2013 nooit in verdiept.

@ Nosja. Jammer dat je weer wilt gaan. Er zijn nog genoeg mensen die wel positieve reacties schrijven. Persoonlijk ga ik zelden discussies aan met mensen die negatief willen doen of ruzie zoeken. Gewoon negeren is mijn manier van daarmee omgaan. Dan houden ze vanzelf op. Negatief gedrag voed je door erop te reageren. Niet doen dus.

Wat het reageren op dagboeken van mensen betreft. Ik denk dat je daar dan veel tijd voor uit moet gaan trekken om op ieder dagboek te reageren. Soms doe ik dat omdat mijn nieuwsgierigheid gewekt wordt door iets dat iemand schrijft maar ik reageer niet op iedereen die iets schrijft. Ik denk dat de dagboeken meer voor jezelf en voor je buddies zijn. Wat ik wel erg leuk vind om te doen is mee praten bij verschillende onderwerpen. Vandaar mijn voorstel voor suggesties voor leuke onderwerpen. Maar misschien is dat iets voor een andere post want we raken een beetje van het originele onderwerp af nu :)
August 11, 2015 om 14:34
@Jemaja33

Geeft niet hoor, je kunt niet alles weten EN met jou weten velen dat niet.
Sofit of Copernica, net hoe je het noemen wil, verdient niet meer aan ons en heeft nog net de stekker er niet uit getrokken.
We moeten het met elkaar leuk houden en actief proberen te blijven met dat wat er wel is, daar komen we een eind mee.
Ik denk dat Nosja bedoelt dat ze niet meer gaat reageren op forums. Dat is jammer, want juist daar doe je gelijk gestemde op. De uitzonderingen daar gelaten, is iedereen vooral bezig met afvallen. Daarvoor zijn we hier met zijn allen. Dat is in elk geval wel mijn doel.
Nu weer :ontopic: zoals je al terecht stelt.
August 12, 2015 om 15:25
Ook ik ben al sinds 2006 bij Valtaf. Ben weer op zoek naar buddies om een gezellig clubje mee te vormen, elkaar steunen, uitdagen en complimenteren! Een van de buddies die ik toen via valtaf heb leren kennen is nog steeds een hele goede vriendin, ze was getuige op mijn huwelijk! Ik heb er dus wel vertrouwen in dat de meeste mensen hier met goede bedoelingen komen, om af te vallen, steun te krijgen en steun te geven.
En verder: het leven is een fruitschaal, af en toe een rotte appel en die gooi je weg.... :grinniken
En voor mensen die het leuk vinden, een nieuw en potentieel actief clubje: club/2251/10-kilo-eraf-voor-kerst-2015
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.