Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

groentjes in de pan..

Geplaatst door Bresilienne op June 20, 2005 om 13:31

June 20, 2005 om 13:31
Hmmm ok, als hevige rauw-aanhanger toch wel eventjes toe aan wat afwisseling en dus paprika's, sojascheuten worteltjes ajuintjes etc etc etc gehaald om lekker in de pan klaar te maken... met olie natuurlijk, want -zo zegt de moeder toch altijd-
boter is een beetje té vettig he:)

Nu onervaren kotstudente als we zijn bleek ineens dat die olie 900kcal per 100g te bevatten en niet dat ik het nu ga drinken ofzo, maar pakweg 30ml vr 'nmaaltijd lijkt me toch absoluut nog neit veel..
*don't shoot me if i'm wrong he, tis maar een schatting*
Nu, dat zijn dan dus al 300+ kcal -minstens denk k- voor die olie alleen? K heb ook wel al gehoord van het met-doekjes-afdeppen, maar los daarvan: zijn groentjes op die manier klaar gemaakt daarmee écht zoveel calorierijker?
*merk op dat iknog niet eens weet hoe die manier heet hehe*

En vooral... alternatieven?
June 20, 2005 om 16:08
pan met antiaanbak laag en een klein beetje olie werkt goed, of bij vetter vlees zelfs vlees er zo in eventueel met wat water en dan groente er bij (maar dat is wel ongezonder vet) let wel op dat je wel wat vetten nodig hebt
June 21, 2005 om 07:16
Haal een grill-plaat, erg handig voor zowel groente als vlees.
Je hoeft geen olie of boter te gebruiken, dus je hoeft geen extra kcal bij te rekenen...
June 21, 2005 om 08:27
30 ml olie is wel veel, lijkt mij :P een eetlepel olie (eentje waarmee je soep eet, niet eentje waarmee je toetjes eet) is 10 ml, voor 1 persoon heb je toch láng geen 3 eetlepels nodig!
June 21, 2005 om 17:29
Zo'n grill-plaat is een soort van wafelijzer, maar dan met grillplaten...

Ga eens kijken op bijvoorbeeld http://www.tefal.nl/tefal/products/product/index.asp?category%5Fid=200&dept%5Fid=240&sku=L00121&mscssid=CQNFSE9EG46P8P77UC0PCB350FMC99F6
Dit model heb ik thuis staan, maar je hebt ook nog een aantal andere modellen.

Groetjes Saskia
June 28, 2005 om 03:03
een manier om je olie-gebruik te beperken is wokken! heel lekker, snel en redelijk mager( hangt ook van jezelf af natuurlijk, wat je derin smijt)
en heel veel variatie mogelijk!
ik ben een getrouwde vrouw met drie kinderen en als ik wok gebruik ik dus voor het gezin zo anderhalve lepel (noten)olie in de wok om mijn groentjes te garen
de rest van het gezin dieet niet mee,dus die krijgen wel beetje saus en meer aardappelen of rijst op hun bord en groter stukje vlees, maar heb nog nooit iemand van hun horen zeggen dat de groentjes flets of niet lekker waren of zo
hele lekkere combinatie bij ons is: worteltjes-lenteui-venkel-koolreepjes verschillende kleur paprika....lekker en gezond
je mag ze wel niet te gaar maken! ze moeten nog goed knapperig zijn!!
ik heb zelf zo een grillpan: een vierkante gietijzeren pan met groeven....daarin kan je aubergines of courgettes roosteren:lekker orientaals..ook heel goed voor kip en vlees.
smakelijk.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.