Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

datatabel

Geplaatst door op August 10, 2015 om 05:41

Onbekend
August 10, 2015 om 05:41
Sinds zaterdag nemen de tabel en de grafiek mijn genuttigde calorieën niet meer op. De verbruikte doet hij wel.
Ik geef alle voedingswaarden handmatig in vanuit een ander programma in een totaal aantal per dag.
Iemand een idee?

dank,
Liesbeth
August 10, 2015 om 05:53
@LiesbethM

Handmatige invoer kan maar 1 per dag.
Dus als je 1 x het totaal van de dag invoert kan het wel.
Wil je verschillende dagmomenten ingeven, dan kan dat niet.
Vreemd dus dat jij schrijft dat het vanaf zaterdag niet meer kan.

De grafiek zit gekoppeld aan de dag invoer, als het ene het niet doet, doet de ander het ook niet.
Het geeft alleen dat wat de "Tabel" eigenlijk wat je dieet/eet dagboek accepteert.

De "Tabel" is de Calorie Tabel, daaruit kun je alleen producten ophalen en gebruiken in je di-eetdagboek. Of dingen aan toevoegen die niet in de tabel staan.

Of begrijp ik je vraag verkeerd??
:calorietabel:
Onbekend
August 10, 2015 om 06:17
Ik geef in 1x het hele verbruik per dag in om niet op diverse sites steeds alles in te hoeven voeren.
Dus de totalen haal ik ergens anders vandaan en voer die hier als 1 maaltijd in, zeg maa,r (bij de tussendoortjes).
August 10, 2015 om 07:25
Oké, dan snapte ik je vraag.
En je kunt dat nu niet meer, begrijp ik.
Heb je al geprobeerd bij EET dagboek.
Staat rechts onder "Oude versies"
Klik daar op rechts op "handmatig invoeren" Bij mij werkt het, zelfs met alleen Kcal. Totaal.

Ik kies daar overigens wel voor Overig. Dat dekt de lading beter.
Onbekend
August 10, 2015 om 09:35
Ik moest even zoeken maar heb het gevonden.
Ik kon daar zien dat alles gewoon ingevoerd stond en toen ik daarna naar de datatabel ging stond het er ineens wel. Of het 1 met het andere te maken heeft is natuurlijk niet meer na te gaan.
Misschien was het wel gewoon een storing.
Dank je voor je hulp!
August 10, 2015 om 09:49
Het waarom zullen we wel nooit snappen.
Het is gewoon lekker dat alles het weer doet.

:succes:
Onbekend
August 19, 2015 om 10:13
Boekenkind, kun jij misschien ook uitleggen waarom de streefgewichten in de datatabel zulke rare getallen hebben? Ik bedoel b.v 115,59? En wat gebeurt er dan wanneer je 115,6 invoert, krijg je dan een dik rood kruis? Of manipuleer je je invoer dan gewoon, als dat kan tenminste met zo´n getal.
Gewoon nieuwsgierig ;)
August 19, 2015 om 10:56
@LiesbethM

Ik denk dat ik je vraag niet snap. Maar als je het over gewicht hebt zijn er meer wegen die naar Rome leiden.
Ik weet bijvoorbeeld (van mijn eigen weegschaal) dat sommige 1 getal achter de komma geven. Maar er ook zijn (zag ik ooit eens bij een van de leden) met 2 of zelfs 3 cijfers achter de komma.
Voor afvallen iets te extreem naar mijn smaak. Maar als je aan body builden doet, schijnt dat heel normaal te zijn.
Ik denk ook niet dat je een dik rood kruis krijgt als je 115.6 invoert. Maar wie weet.
Ik krijg alleen een dik rood kruis als ik aangekomen ben, ipv. afgevallen. Maar dat is normaal.
EN ik geef altijd 1 cijfer achter de komma en zie nu in de datatabel dat het programma er dan standaard een cijfer achter zet. Ik hoor per dag 1 ons af te vallen. Jij ook??
Ik ben gek op nieuwsgierige vragen. :lachen:
Onbekend
August 19, 2015 om 11:26
:)
Ik kan het niet duidelijker uitleggen. Het is ook een raar probleem, hahaha. Volgens de tabel zou ik op 24/8 115.59 "moeten" wegen. Ik ben dan benieuwd wat er gebeurt wanneer ik 115.6 invoer omdat mijn weegschaal ook maar 1 cijfer achter de komma geeft. En dat vind ik al erg precies :) Ik wist echt niet dat er schalen bestaan die 2 of meer aangeven!
Maar het blijft toch altijd maar een computersysteem. Het menselijk lichaam vaart meestal toch zijn eigen koers. En gelukkig maar!

Dank voor je antwoord i.i.g :)
August 19, 2015, gewijzigd door Fazant op August 19, 2015 om 12:34
Het programma is op dit punt heel consequent. :lachen: Zelfs als jij je begingewicht en wensgewicht aangeeft in hele kilo's rekent hij de tussenliggende stappen uit in 2 cijfers achter de komma.
En als jij 0.01 :pijlup: boven je streefgewicht van een bepaalde dag bent geeft het een rood kruis en ben jij 0.01 :pijldown: beneden dat dagstreefgewicht krijg je een groen vinkje. Of je het nu ingeeft met of zonder cijfers achter de komma

January 15, 2016, gewijzigd door Andoethet op January 15, 2016 om 04:43
mijn grafiek geeft alleen maar de blauwe lijn aan van het afslankplan, maar niet van mijn gewicht. Ik kan dus niet op de grafiek zien hoe mijn lijn loopt t.o.v. het afslankplan. Ik vind dat nou juist zo leuk om te zien. Heb ik iets niet aangevinkt?
January 15, 2016 om 06:05
Je moet om de zoveel tijd je gewicht invoeren, anders komt er geen grafiek.
March 18, 2016 om 14:02
Hai Boekenkind,
Ik heb gezien dat er voor 17/03 een discrepantie is tussen de datatabel waarop de grafiek is gebaseerd in het eetdagboek en wat er effectief in mijn eetdagboek staat qua verbruikte calorieën. Het gaat om een verschil van 700 kcal dus da's toch substantieel. :-) Wordt die tabel niet geupdate ifv het eetdagboek?
March 18, 2016 om 15:26
@Bibiblabla

Ik denk dat ik je vraag niet snap.
Als je vraagt of de calorie tabel waar uit we ons eetdagboek invullen nog bijgewerkt wordt??
Ja!! Dagelijks.
Ik zou in jou eetdagboek moeten kijken om te zien wat er is fout gegaan.

Ik denk dat deze je verschil geeft. Als je hier 300 gram van op hebt, naast de rest ga je aardig omhoog in je kcal.
pizza, margherita tomaat paprika courgette mozzarella (freiberger ah) 7.60 30.10 7.90 0.00 0.39 0.00 222 kcal.

Wat ik dan weer vreemd vond is het ah!! de andere van dit merk komen allemaal van de aldi!
Bij ah kan ik de waardes controleren via het internet, bij de Aldi niet.
Ik hoor graag wat je wel bedoeld als het dit niet is.
Onbekend
March 19, 2016 om 05:29
Bibiblabla 17-03-2016:
Consumpties volgens het eetdagboek: 2050.96 kcal.
Consumpties volgens de grafiek: 2723 kcal.
March 19, 2016 om 07:31
Oké, die zie ik nu ook, ik kijk nooit naar de grafiek.
En nee, ik kan het niet verklaren.
March 20, 2016 om 03:21
Heb je toevallig een (dag)deel gekopieerd. Dan wil hij dat niet altijd direkt in de grafiek meenemen, tenzij je er een keer extra op klikt en bewaard. Ook een gedeelte van je voeding in eet- en een gedeelte in dieetdagboek invoeren geeft een discrepantie
March 20, 2016 om 04:11
Ook een gedeelte van je voeding in eet- en een gedeelte in dieetdagboek invoeren geeft een discrepantie

Clyde heeft al honderd keer gewaarschuwd dat je die 2 niet door elkaar gebruiken moet.
Die 2 programma's zijn niet of nauwelijks gekoppeld.
Reden?? Het was de bedoeling het eetdagboek op te heffen, dat is nooit gebeurd omdat er nog steeds leden zijn die in de stress schieten als ze denken dat de "oude" site verdwijnt en leden zo als ik in de stress schieten als ze geen EET dagboek meer in kunnen vullen.
De oude site mag wat mij betreft uit de lucht, het eetdagboek vind ik vele malen prettiger invullen dan het dieetdagboek. DAT mag blijven.
Onbekend
March 20, 2016 om 05:31
De oude site bevat nog onderdelen die niet zijn overgezet naar de nieuwe site.
De database met recepten is daar een voorbeeld van.
December 11, 2017 om 11:03
Hallo,

Waar kan ik de instellingen aanpassen zodat ik niet alle lege regels in de datatabel zie maar gewoon de gegevens onder elkaar?

Bedankt!

December 11, 2017 om 11:22
@Maatje1984

Ik loop hier alle ff mee, maar jouw vraag snap ik niet.
Instellingen zit rechts boven in. Klik op het witte drie hoekje naast Welkom Maatje1948.

Lege regels in je data tabel krijg je als je niets invult op die dag.
maar of dat is wat je bedoeld??????
December 11, 2017 om 11:40
Haha ja dat bedoel ik. Ik meet en weeg eens in de zoveel tijd en als ik dan beide wil zien staat dat vaak op 2 verschillende blz. Dat is toch irritant? Ik hoef alleen maar m'n gegevens te zien. Niet de dagen dat er geen gegevens zijn.
December 11, 2017 om 14:54
Ik snap dat je het irritant vindt maar het is nu eenmaal zo.
Veel leden meten en noteren wel elke dag, andere eens in de week en andere eens in de maand. Eens in de week maakt niet dat je de gegevens op 2 verschillende bladzijde zou moeten zien.

Omdat je een gesloten profiel hebt, dat is een keuze die iedereen zelf moet weten, kan ik niet zien wat er eventueel misgaat.
Wil je buddies krijgen, dan is een gesloten profiel geen aanbeveling.
December 12, 2017 om 17:24
In de datatabel zie ik geen grafiek van mijn gewicht, nu ben ik nog geen week bezig met invoeren, maar al wel 4 x ingevuld. komt die lijn pas na een week? hangt dat af van de termijn die je zelf gekozen hebt? of heb ik iets niet goed gedaan?
December 13, 2017 om 03:12
IK zie hem wel. Je bent in 1 dag ruim 4 kilo afgevallen. Dat zie je dan ook in de paarse lijn. Die gaat heel scherp naar beneden en dan weer iets omhoog..
De blauwe lijn is je afvalplan zolang je onder die blauwe lijn blijft ga je goed.

:succes:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.