Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Weight Watchers vs. calorieën tellen, jullie mening?

Geplaatst door op August 19, 2015 om 10:55

Onbekend
August 19, 2015 om 10:55
Hoi iedereen!

Sinds februari dit jaar startte ik mijn dieet met een account dat ik reeds had op valtaf.
In het begin met succes: ik verloor 11 kg op 5 maand tijd. Ik volgde geen speciaal dieet, ik telde enkel calorieën en probeerde mezelf een maximum van 1700 kcal per dag op te leggen. Ik deed daarnaast ook inspanning om per dag voldoende water te drinken en groente/fruit te eten.

Nu zit ik echter in een zeer moeilijke fase waarin ik toegeef aan verleidingen en er terug 3 kg bij is... Ik probeer al een hele tijd terug op de goede weg te raken aangezien dit een punt is waar ik mijn dieet liet varen bij vorige pogingen.
Ik wil dat het nu echt anders is!

Een vriendin van me vroeg of Weight Watchers niks voor mij was. Ik deed het 6 jaar geleden al eens een paar maanden maar was toen niet echt gemotiveerd en haakte dan ook af.
Ik begon opzoekingswerk te doen, vooral op verschillende fora om te zien of het nu echt een meerwaarde is in vergelijking met het tellen van calorieën op gratis sites, zoals valtaf.

De resultaten waren verdeeld:
Sommigen vielen af met WW maar hadden constant een hongergevoel en merkten dat wanneer ze calorieën gingen tellen ze bitter weinig aten (1000 - 1200 kcal) terwijl ze volgens WW aan hun maximum aantal punten zaten voor die dag.

Anderen vielen helemaal niet tot weinig af en merkten dat ze net redelijk veel kcal consumeerden, vooral door bepaalde voedingsmiddelen die volgens WW 'gratis' zijn (0 punten) en die toch voor 200 tot 300 kcal per dag zorgden. Dit gaat dan vooral over fruit en groenten.

Ik las ook een aantal positieve meningen, die zeiden dat het tellen van punten veel eenvoudiger is dan het tellen van calorieën en dat je een zekere 'rust' ervaart door bepaalde voedingsmiddelen die geen punten kosten.

Wat zijn jullie meningen/ervaringen met Weight Watchers? Is het zijn geld waard?
Heeft het een meerwaarde ten opzichte van calorieën tellen?
August 26, 2015 om 06:38
Ik vind persoonlijk van niet. Heb vroeger wel eens WW gedaan maar of je nu punten of cals telt is voor mij gewoon lood om oud ijzer.....

En dat je calorierijke voedingsstoffen zoals fruit "cadeau" krijgt is jezelf voor de gek houden lijkt me?

Uiteraard is het belangrijk wát je in je mond stopt qua kwaliteit van je voeding maar uiteindelijk gaat wel alles door de mond. Als je 3000 cals per dag aan groente en fruit eet zul je bij matige activiteit aankomen. Andersom idem... als je voor 500 cals per dag eet aan chocola en verder niets, zul je afvallen.
September 5, 2015 om 15:04
Ypsi,

Tellen van maaltijden op welke manier dan ook (calorieën, punten) gaat op de lange termijn gewoon niet werken. Het is enorm vermoeiend en demotiverend om altijd maar te tellen hoeveel eten je nou mag hebben.

Om echt blijvend af te vallen zul je simpele wijzigingen moeten maken, zonder dat je na hoeft te denken over de volgende maaltijd. Eigenlijk is er maar 1 dieet die dat mogelijk maakt: het Paleo dieet. Het nadeel van het Paleo dieet is dat je veel restricties krijgt en alleen maar puur natuurlijke producten mag eten. Dat is amper vol te houden.

Het dieet dat daarna in de buurt komt is een koolhydraatarm dieet. Zelf ben ik erg voorstander van het koolhydraatarm dieet, maar dan zonder koolhydraten te tellen. Dit kun je mogelijk maken door er een schepje bovenop te doen. Wat je dan krijgt is een mix tussen Paleo en een koolhydraatarm dieet. Zeer eenvoudig vol te houden, en enorm effectief.

Je eet dan wel volle zuivelproducten (in principe niet toegestaan op Paleo) maar nul granen (in beperkte mate toegestaan op koolhydraatarm dieet). Je telt geen koolhydraten. En verder let je niet te strict op de toevoegingen in producten waardoor je dus gewoon bijv. sojasaus kunt eten. Ik garandeer je dat je makkelijker dan ooit gewicht verliest.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.