Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Vetburner

Geplaatst door Scarlett1989 op November 2, 2015 om 08:17

November 2, 2015 om 08:17
Wie van jullie heeft een goede ervaring met vetburner? Ik sport gemiddeld 4x per week en let op me eten maar me vetpercentage gaat amper naar beneden :( Dacht hier dan maar aan te beginnen.

Groetjes
November 3, 2015 om 20:42
Wat is vetburner? Bedoel je 'fatburner'? Dat is een generieke naam. Heb je een merknaam?
November 4, 2015 om 15:26
ik ben ook benieuwd naar wat je precies bedoelt met vetburner.. zijn die in de vorm van pillen?
November 4, 2015 om 15:40
Ik bedoel natuurlijk fatburner haha. Als het goed is, is het in pil vorm en ik vraag om ervaringen... Geen bepaald merk in mijn hoofd eigenlijk
November 5, 2015, gewijzigd door Tangobeer op November 11, 2015 om 07:31
Mijn ervaring is dat je er niet door afvalt, maar dat je wel zult afvallen in de periode dat je ze slikt. Want ja, dure pillen gekocht, dus dan ga je extra je best doen en vanzelf minder snoepen.

Vrijwel alle fatburners bevatten:
- vulmiddel (bijvoorbeeld gemalen rijst)
- extreem lage dosering werkzame stof (bijvoorbeeld salix matsudana of bittersinaasappel)
- wat goedkope, maar onbelangrijke dingetjes, zoals vitamines, mineralen
- iets als caffeïne of capsaïcine

Dat laatste zit er in zodat je een beetje warm wordt als je de pillen slikt en dus denkt dat je een werking merkt.

De werkzame stof waar goede sier mee gemaakt wordt, heeft meestal het laagste percentage van alle ingrediënten. Zo laag dat je een heel potje per dag moet slikken om iets van een werking te merken.

Als er wel een werking is, zijn het vaak efedrine-achtige stoffen die je spieren opjagen en daarom ook je hart. Levensgevaarlijk. Ik heb een keer efedrine geslikt toen het nog niet verboden was (bovendien was in niet in Nederland). Dat was geen prettige ervaring.

Doordat er zo veel verschillende stoffen in een pil zitten is het bijna onmogelijk om te bewijzen dat de pillen géén werking hebben. Zo voorkomen de fabrikanten rechtzaken. Een klein beetje chroom bijvoorbeeld, kost niks en er zijn oude onderzoeken waaruit zou blijken dat het de eetlust remt.
Oplichting kan wel bewezen worden in alle gevallen waar de pillen een andere óf wissellende samenstelling hebben, wat nogal een shet geval is, omdat de controle in China te wensen overlaat.

Bovendien, als uit onderzoek een werking blijkt, dan zijn het vaak nog maar procentuele verschillen. Dan is bijvoorbeeld een groep ratjes die het geslikt heeft gemiddeld 3 kilo afgevallen, terwijl een controlegroep van ratjes die een nep-pilletje kregen gemiddeld 2 kilo is afgevallen. En dan is er wel een ander onderzoek waar geen werking uit bleek. Niet indrukwekkend. Dan kan je beter 's ochtends een blokje om gaan lopen; dat werkt altijd.
November 24, 2015 om 05:14
Fatburners zou ik niet aan beginnen. Zijn duur en ik betwijfel ten zeerste of ze werken. Je kunt ook wat extra krachttraining doen zodat je verbruik in rust hoger wordt. Maar er zijn ook genoeg natuurlijke producten die de spijsvertering beïnvloeden en wellicht wat bij kunnen dragen aan een goed resultaat. Denk aan pepers e.d. Die invloed is natuurlijk ook minimaal, maar ik denk nog altijd groter dan die van fatburners en in elk geval een stuk goedkoper ;-).
January 22, 2016 om 11:00
Zelf gebruik ik perfect burn van de body en fit shop. Let op, zit cafeïne in. Hier moet je tegen kunnen .
Bij mij geeft het net dat extra steuntje omdat je er energiek van wordt
January 23, 2016, gewijzigd door Tangobeer op January 23, 2016 om 03:05
Ik neem aan dat verreweg de meeste mensen die zulke pillen slikken, niet kijken wat er in zit en niet opzoeken wat er bekend is over die stoffen. Dit is met Wikipedia, PubMed en Google SchoIar toch makkelijk na te gaan.
Debster, je waarschuwt voor de cafeïne, maar niet voor de geranamine die er ook in zit. Deze stof is in veel landen verboden en staat ook voor de meeste sporten op de dopinglijst. Ernstige bijwerkingen, met een aantal overlijdensgevallen. Een probleem is dat het veel langer werkt dan 24 uur, zodat het als het ware opstapelt als je elke dag een pilletje neemt.
February 5, 2016 om 04:15
Hoe betrouwbaar is de meting van het vetpercentage?

Groetjes appelperzik
February 23, 2016 om 15:15
Ik vertrouw niet op de percentages die mijn "slimme" weegschaal aangeeft. Gevraagd aan coach op sportschool en die zei dat die dingen vaak verkeerd meten MAAR wel consequent verkeerd meten. Dus je kan wel inschatten of je daalt of stijgt. Grts

February 24, 2016 om 10:44
Fatburners zijn nutteloos als je ze letterlijk neemt.
Het verbrandt geen vet.
Wel is het zo,
dat als je amper eet,

dat fatburners je overeind houden,
door middel van heel veel cafeïne enzo.

oftewel; het is handig tijdens het afvallen, voor degene die amper eet, maar toch energie en concentratie wilt houden.
February 29, 2016 om 06:22
Ik heb goede en slechte ervaringen met een fatburner. Ik heb de oude Stackers gebruikt toen Ephedra nog niet verboden was. Ze werkten als een tierelier, want ik werd er hyperactief van, zo energiek dat ik niet meer stil kon zitten. Met de maximale dosering van 3 stuks per dag kon ik niet meer in slaap komen, dus ben ik teruggegaan naar 2 stuks per dag.
Samen met mijn sporten en verhoogde activiteit thuis en de rest van de dag (b.v. poetsen, ik MOEST iets doen) heeft dat mijn gewicht toentertijd wel een boost naar beneden gegeven.
Ik voelde mij goed en vol energie.
Totdat ik er hartkloppingen van ging krijgen. En heel misselijk werd, zo misselijk dat ik onderweg naar een belangrijke vergadering mijn hoofd uit het raam heb moeten steken en heb gebraakt. Als het komt, dan komt het... ik kon het niet tegenhouden.
Ik ben er acuut mee gestopt, want de schrik zat er goed in.

Stackers zijn nog steeds op de markt maar nu zit er een vervangende stof in, omdat Ephedra nu verboden is. Ik hou het voor gezien met de fatburners en drink wel een paar koppen groene thee per dag (dat laat je extra calorieën verbranden) als ik er zin in heb.

Ik zou fatburners van een betrouwbare fabrikant aanschaffen en eerst uitzoeken wat er precies in zit (die informatie moeten ze verstrekken) en daarna precies uitzoeken wat de werking en bijwerkingen zouden kunnen zijn, voordat ik ze zou nemen.
Vooralsnog hou ik het voor gezien.
February 29, 2016 om 07:19
@poezeltjes.
Bedankt voor de waarschuwing. Iets wat goed werkt kan inderdaad gevaarlijk zijn.
Dus blijven opletten is jouw goede boodschap!
April 16, 2016 om 15:25
Voeding om vet te verbranden

Linzen
Zo’n 20% van de vrouwen hebben een tekort aan ijzer. Dat is slecht nieuws voor het metabolisme en voor je buikomtrek. Het lichaam kan niet efficiënt zijn calorieën gaan verbranden wanneer het een belangrijk onderdeel daarvan mankeert.

Een kopje linzen bevat 35% van de dagelijkse hoeveelheid ijzer.

Avocado
avocadoAvocado bevat 4 gram eiwitten gemiddeld. Avocado behoort ook tot de lijst van het metabolisme versnellen met voeding.

De eiwitten in de avocado bevatten 9 essentiële aminozuren plus een voordelige hoeveelheid omega 3 vetzuren.

Kaas
Magere kaas bevat meer eiwitten dan de vette varianten en gaan helpen het metabolisme versnellen met voeding.

Tempeh
Deze nougat achtige vorm maakt tempeh een goeie vervanging van vlees. Je kan tempeh toevoegen aan salades.

Asparagus
asparagus Deze lekkere groente bevat heel wat belangrijke voedingsstoffen.

Je kan ze stomen of grillen. Je kan ze ook in kleine stukjes snijden en toevoegen aan je salade.

Sommige mensen zeggen dat asparagus een negatief calorie voedingsmiddel is. Ze hebben meer calorieën nodig om te verteren en om te kauwen dan ze daadwerkelijk bevatten. Of dit nu wel of niet het geval is, toch is het duidelijk dat het aantal calorieën in asparagus zeer laag is. Terwijl de voedingsdichtheid enorm hoog is!

Het maakt van de asparagus een ideaal voedingsmiddel om in het dieet te brengen, vooral dan om zijn unieke en lekkere smaak. Ze zijn goed om te gebruiken naast een vleesschotel. Probeer indien mogelijk om de verse variant te gebruiken. Ze zijn zeer handig te gebruiken wanneer we willen het metabolisme versnellen met voeding.

Bonen
Bonen worden vaak voorgesteld bij mensen die willen gewicht verliezen. Omdat ze een zodanige opmaak hebben, die ze uitstekend maken om te gebruiken bij het metabolisme versnellen met voeding.

Wanneer je nog geen gebruikmaakt van bonen in je dieet kan je zeker overwegen om die te gaan toevoegen. Ze bevatten duurzame koolhydraten, eiwitten en een handvol vezels. Om die reden zijn ze gunstig voor de spijsvertering. Ze kunnen echter wel gassen produceren in de darmen die leiden tot winderigheid.

Selder
Selder is een thermogenetisch voedingsmiddel. Ze bevatten ook relatief veel calcium. Ze zijn uitstekend om het metabolisme te gaan versnellen. Ze worden vaak gebruikt om zijn potentie verhogende capaciteiten maar zijn dus ook goed te gebruiken tijdens een dieet.

Gember
Gember zal de temperatuur van het lichaam verhogen, waardoor het lichaam dan terug zal moeten afkoelen. Dat zorgt ervoor dat we gember kunnen gebruiken wanneer we het metabolisme versnellen met voeding.

Ze hebben een speciale smaak. Sommige mensen houden er niet van. Ze zullen er echter voor zorgen dat je tot lange tijd na het eten van gember, meer calorieën zal verbranden. Je kan ze gebruiken als specerij bij andere (vleessoorten) producten die het metabolisme stimuleren. Ze zijn ook zeer lekker bij wortelen.

Blauwe bessen
metabolisme versnellen blauwe bessenWanneer we het metabolisme versnellen met voeding dan mogen fruitsoorten zeker niet ontbreken. Ze zijn belangrijk voor de gezonde hoeveelheid vitamines die we nodig hebben om ons lichaam te laten blijven optimaal functioneren.

Antioxidanten worden meer en meer in de publiciteit gebracht dezer dagen. Iedereen wil meer antioxidanten. Iedereen koopt voeding rijk aan antioxidanten. Maar weet je ook wat ze zijn?

Oxidatie is een chemisch proces binnen het lichaam waarbij elektronen worden genomen van een stof via een chemische reactie.

Wanneer het lichaam oxidatieve stress ondergaat, bijvoorbeeld tijdens een ziekte of nadat je hebt gesport worden vrije radicalen gevormd. Vrije radicalen zijn het product van deze oxidatie.

Vrije radicalen kunnen zich in het lichaam beginnen opstapelen wanneer die niet worden verwijderd. Ze starten de cellen te beschadigen dat kan leiden tot een vertraagde spiergroei, gewichtsverlies en ziekte. Vrije radicalen zullen processen zoals het metabolisme ook gaan vertragen. De opname van vitamines en mineralen verminderen.

Blauwe bessen zijn een bom aan antioxidanten. Antioxidanten helpen deze oxidatie voorkomen en zullen ze voorkomen dat vrije radicalen zich kunnen manifesteren.

Meloen
Meloenen zoals honeydrew en cantaloupe zijn niet alleen zeer lekker. Ze bevatten ook heel weinig calorieën. Ze worden gebruikt in talloze dieetrecepten. De meeste meloenen hebben meer calorieën nodig om te verteren, dan ze daadwerkelijk bevatten. Dat betekent dat je makkelijk gewicht zal verliezen wanneer je deze gaat eten. Dat is echter nog niet wetenschappelijk aangetoond. Toch blijven ze zeer laag aan calorieën en zijn ze een ideaal voedingsmiddel om te gebruiken bij het metabolisme versnellen met voeding.
April 16, 2016 om 16:58
Liza87

Heb je ook de Bron van jouw lijst? Ik neem aan dat je dit niet zelf hebt bedacht en uit zitten te typen.
Ik maar ook ander leden vinden het altijd prettig de bron van iets te weten.
April 23, 2016, gewijzigd door Liza87 op April 23, 2016 om 09:56
April 23, 2016 om 10:30
Dank je wel.
May 29, 2016 om 13:45
Volgens http://kruidje-gezond.eu/kruiden-tegen-buikvet/ kunnen we daar verder gember, knoflook, kurkuma, peterselie en rozemarijn bij rekenen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.