Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Meditatie helpt bij afvallen

Geplaatst door Rommeltjes op February 15, 2016 om 11:52

February 15, 2016 om 11:52
Ik las dit bericht op de daily mail vandaag.

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3442921/Want-lose-weight-Meditate-Oprah-launches-21-day-meditation-program-promises-make-people-feel-lighter-body-mind-spirit.html

Ik ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar, (gratis) downloads beschikbaar vanaf 21 Maart.

Heeft iemand ervaring met afvallen dmv meditatie ?
February 15, 2016 om 15:54
Ik heb geen ervaring met afvallen door middel van meditatie. ik heb wel een sinds kort ervaring met meditatie. Meditatie is een lang proces waarbij je veel geduld nodig hebt. Het is niet zo dat je een knop omzet en denkt: Nu ga ik mediteren en afvallen. Meditatie is vrij complex. Toch denk ik wel dat het kan helpen in je afvalproces (net zoals yoga overigens). Als je bewust bent van je gedachtes, je houdingen en 'in balans' bent, denk ik zeker dat het helpt om betere keuzes te maken in het leven. Heb jij zelf ervaring met meditatie?
February 15, 2016, gewijzigd door ElenaMM77 op February 15, 2016 om 16:08
je valt denk ik niet af door middel van meditatie, het helpt je bij het afvallen.

de innerlijke rust en kalmte geven je een meer gelanceerd en voldaan gevoel,
waardoor je minder snel 'vreetbuien' krijgt, het makkelijker is om op je doelen gefocused te blijven
en je minder problemen hebt met verleiding?
February 16, 2016 om 00:40
Ik heb zelf geen ervaring met meditatie, maar het heeft wel mijn interesse :). Ik ben me ervan bewust dat het best complex is, misschien is mindfulness beter om mee te beginnen. Daar zijn overigens veel boeken over geschreven, hoe mindfulness je kan helpen met afvallen. Prettige dag allemaal :dag:.
February 16, 2016, gewijzigd door Tangobeer op February 18, 2016 om 18:26
Als je veel eet uit frustratie, onverwerkte gevoelens, gebrek aan zelfcontrole, slechte lichaamsbeleving, dan kan ik mij voorstellen dat meditatie helpt. Als je overgewicht hebt doordat je de hele dag op de bank zit, dan denk ik dat je beter kan gaan sporten dan mediteren. Open deur eigenlijk.
'Heb ervaring met boedhhistische meditatie en mindfulness, niet het idee dat het iets met mijn gewicht deed.
Begin je met mindfulness of open focus, begin dan niet alleen met een boek, maar met begeleiding, dus een cursus.
Mindfulness schijnt vooral te helpen tegen binge-eten en emo-eten en in de vorm van mindfull eten.
Oprah Winfrey, Dr Oz en Deepak Chopra verkopen regelmatig bullshit, die meer te maken heeft met hun sponsors en hun portemonnee dan met wetenschap.
February 16, 2016 om 14:05
Zeker dat het werkt. Hier is een geweldige meditatie :) Ik vond m echt goed en gebruik m een paar keer per week https://www.youtube.com/watch?v=a747iJ5uVlY
March 6, 2016, gewijzigd door Tangobeer op March 9, 2016 om 03:49
Het is wel in het Engels...
De link nog een keer.
March 8, 2016 om 09:44
:thanx: voor de reacties
December 27, 2016 om 15:05
Ik ben er nog niet achter of meditatie helpt om af te vallen.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.