Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

gewoon gezonder eten

Geplaatst door Biancaaa35 op February 19, 2016 om 02:48

February 19, 2016 om 02:48
Hallo allemaal,

Ontbijten, lunch en avondeten is voor mij geen probleem. Eet dan normale proporties en probeer te kiezen voor de magere varianten.

Bij mij is het probleem de tussendoortjes. Vooral in de avonden! Mijn tussendoortjes bestaan nu alleen uit fruit en zuivel en af en toe een krentebroodje/eierkoek of peperkoek en soms wat ongezouten nootjes.

Ook doe ik meer aan beweging. Als het mooi weer is na het avondeten ook nog een wandeling. In de lunchpauze een wandeling maken Als het mooi weer is na het avondeten ook nog een wandeling en twee keer in de week een work out van you tube. Kies dan iets wat ik echt leuk vind.

Denk dat dit heel makkelijk vol te houden is. Mijn man doet ook mee, dus dan wordt de verleiding om te snoepen ook veel minder.

Ben nu anderhalf week bezig en ook 1,5 kilo kwijt dus niet te veel en niet te weinig.

Wie volgt er van jullie ook geen strikt dieet?

Groetjes Bianca
February 19, 2016 om 05:49
Hoi Bianca

Wat leuk dat je man mee doet, dat helpt inderdaad om het vol te houden. ( Mijn man helpt door mijn karakter te sterken en lekker elke avond nootjes of chips te eten ;-) )

Ik denk dat jouw manier gewoon het beste is om het op lange termijn vol te houden. Je kan uiteindelijk diëten wat je wil, als je daarna telkens naar een ongezond eetpatroon terugkeert, komen de kilo's er telkens weer bij.

Ik tel momenteel kcal, maar zonder beperkingen op wat ik eet. Natuurlijk probeer ik de gezonde keuzes te maken en suikers en (vooral verzadigde) vetten te vermijden, maar af en toe iets lekkers moet kunnen, anders hou je het niet vol. Al heb ik daarvoor nu wel snoepjes en chocolade zonder suiker in huis gehaald.

Veel succes !!!

Groetjes
Heidi
February 20, 2016 om 04:04
Ik ben vorig jaar heel fanatiek begonnen met Sonja Bakker en met hardlopen. Ik viel goed af, maar had heel weinig energie. Vaak moe en chagrijnig. Ik nam mijn dieet nog eens onder de loep en vond dat van het weinige dat ik mocht eten, er toch nog wel heel veel suikers in zaten. Toen ben ik dus het dieet gaan herschrijven. Wel weekmenu's, want dat helpt me goed. Ik ben namelijk een kei in mezelf voor de gek houden en als ik een weekmenu heb hou ik me er ook aan.
Verder heb ik minder suiker, meer eiwitten en minder koolhydraten in de weekmenu's verwerkt. Daarnaast ken ik iemand die Herbalife coach is. Ik geloof niet zo in allerlei vitaminepillen, want gezonde voeding zou "de Job" moeten doen wat mij betreft. Maar ik bestel bij haar wel een shake om de dag mee te beginnen. Een boost aan eiwitten, goed begin van de dag en geen honger tot zeker 12 uur.
Al met al heb ik dus nu het Herba Bakker 2.0 dieet. Of zoiets. Wat in mijn ogen neerkomt op gewoon gezond eten. Ik voel me in elk geval een stuk fitter en ben ook al wat kilo's kwijt.
Onbekend
February 20, 2016 om 09:22
Een shake van Herbalife heeft mijns inziens niets te maken met gewoon en/of gezond eten.
Kijk eens wat er allemaal aan ingrediënten aan zo'n shake is toegevoegd.
Daar word ik toch echt niet vrolijk van :(
February 20, 2016 om 12:21
Ik weet het, dat is een behoorlijk eiwitrijk goedje. Maar voor mij wel een prima start van de dag. Geen honger tot twaalf uur. Als jij er niet vrolijk van wordt moet je dit vooral niet doen. Waar het me om gaat is dat ik de standaard diëten heb gecombineerd en heb aangepast aan mijn eigen behoeften. En dat werkt voor mij prima.
Onbekend
February 20, 2016 om 12:28
Prima dat het voor jou werkt, maar noem het dan niet 'gewoon' en/of 'gezond' eten.
February 20, 2016 om 12:38
Ik dacht dat dit een forum was voor normale discussies waarbij we respect hebben voor elkaars mening. Ik noem dingen zoals ik ze wil noemen. Dat jij daar aanstoot aan neemt is vooral jouw probleem. Maar als dit de toonzetting is, ben ik wel klaar met dit forum.
February 20, 2016 om 14:09
Sandokan8810

Ik vind het wel grappig, dat herbabakkerdieet van jou.
Ik zou zelf niet voor herbalife shake's kiezen. Ze zijn erg duur en er zitten stofjes in die ik liever niet nuttig. Er zijn heel goede eiwitpoeders/shakes waar die stofjes niet in zitten en ook nog vriendelijker voor je portemonnee zijn. En ja ik gebruik ook wel eens shake's vooral omdat ik wel eens wat anders wil als ontbijt dan altijd magere yoghurt met muesli.
En ach ja, soms zijn reacties op de forums niet altijd even opbouwend, die lees ik gewoon niet eens meer. Mijn leven mijn dieet en mijn strijd tegen het overgewicht. :succes: daarmee.
February 20, 2016 om 15:02
Sodacan
Gewoon doen wat jouw goed bevalt. En je vooral niet druk maken om iemand met ondergewicht die op een afval forum zit. Succes
Onbekend
February 21, 2016 om 03:37
De discussie gaat toch over gezond eten?
Voor mijn studie heb ik onderzoek gedaan naar diverse soorten shakes.
En die van Herbalife bevatten allerlei stoffen die niets met gezond eten van doen hebben.

February 21, 2016 om 04:18
De discussie gaat inderdaad over gezond eten. Maar wat IK daar onder versta is waarschijnlijk weer heel anders dan Sandokan of Barkie daar onder verstaan. IK eet bij voorkeur geen voedsel waar allerlei rommel aan toe gevoegd is. Goedgekeurde E-nummers of niet. Maar dat is mijn keuze
Wat vele van ons het meeste irriteert aan sommige reacties zijn dat wuivende vingertje.
We zijn geen kleine kinderen die door de :school4: op onze plaats gezet moeten worden.
Dus stoppen met deze smilie graag :nono:
February 21, 2016 om 04:31
Helemaal mee eens .
Trouwens soms heb je bep ervaringen nodig ,om anders te gaan denken en handelen .
Van elkaar leren ,als je dat wilt is altijd prima .
February 21, 2016 om 05:10
Ik sluit me aan bij boekenkind. Er wordt zoveel gezegd en geschreven over wat er wel en niet gezond is. En de vele onderzoeken die er zijn gedaan spreken elkaar ook allemaal weer tegen. Ik kan me best voorstellen dat mensen van alles vinden van de shakes, zoals ik ook mensen ken die brood als vergif beschouwen. Ik denk dat goed luisteren naar je eigen lichaam belangrijk is. Iedereen kan zelf bepalen waar hij of zij zich goed bij voelt.
Aan wijzende vingertjes heb ik geen behoefte, ik ben idd geen klein kind.
De discussie open houden lijkt me wel o.k. Ik kan er best tegen als mensen iets anders vinden, maar het is soms de toon die de muziek maakt.
Al met al voel ik me voorlopig prima met wat ik nu doe. Ik ga geen eeuwigheid door met die shakes, uiteindelijk wil ik alles gewoon uit mijn voeding halen. Wel merk ik dat ik het lastig vind om voldoende eiwitten binnen te krijgen zonder die shake in de ochtend. Ik wil vet kwijt en geen spieren. Dat komt het hardlopen namelijk weer niet ten goede.
February 21, 2016 om 05:12
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je onderzoek Shakebaby. Welke stoffen bedoel je? En wat maakt het ongezond?
February 23, 2016 om 05:08
Ik volg deze weg ook!
En vooral veeeeel water drinken is denk ik ook nog wel een goede tip hier!
Ik eet vaak gewoon waar ik zin in heb, maar dan gezonde dingen natuurlijk.
Als ik een ochtend eens wat zoets wil, kies ik voor havermout met sojamelk en banaan. Als ik eens geen zin heb in zoet, eet ik een boterhammetje met kaas. Ik denk dat je vooral naar je lichaam moet luisteren, maar wel nog gezonde keuzes maken! Afwisseling is zeker goed voor je lichaam!

Veel succes verder!
February 23, 2016, gewijzigd door Tangobeer op February 23, 2016 om 19:41
Sandokan heeft gelijk, nu moet Shakebaby ook over de brug komen met die "stoffen die niets met gezond eten van doen hebben" die in Herbalife zitten. Welke zijn dat dan?
February 24, 2016 om 10:32
Veel water drinken helpt inderdaad ook. Ik probeer 2 liter water op een dag te drinken. De laatste weken lukt dat ook. Helaas geeft de weegschaal nog altijd aan dat ik te weinig drink :( Terwijl is zelf het idee heb dat ik heeeeeeel veel drink.
February 25, 2016 om 10:38
zo'n slimme weegschaal is wat minder slim dan je denkt,
voor zover ik weet zend die het signaal alleen door je benen tenzij je ook nog sensoren moet vasthouden..
February 25, 2016 om 19:34
2 liter water drinken per dag is erg veel. Tenzij je je heel veel inspant, waardoor je veel vocht verliest.
In de jaren '50 van de vorige eeuw is voor het eerst onderzocht wat een mens zoal nodig heeft. Daar kwam o.a. 2 liter vocht per dag. Maar dat betekent niet dat je 2 liter water moet drinken! Vocht zit overal in. Veel groente is 90% water en zelfs vlees is meer dan 30% water. En dan nog thee, koffie, etc.
February 26, 2016 om 04:23
Tsja, wat is een dieet? Ik houd rekening met wat en hoeveel ik eet om gezond te blijven en in balans te blijven. Dat wil zeggen dat ik bepaalde levensmiddelen vaker eet dan andere, en sommige producten het liefst helemaal vermijdt. Maar om dat nu een strikt dieet te noemen? Op dit moment moet ik echt nog een paar kilo kwijt raken en mijn vetpercentage moet nog een flink stuk naar beneden, dus ben ik de komende maanden streng voor mezelf als het gaat om snoep, alcohol en fastfood en daarnaast train ik om weer fit te worden. En juist omdat ik mezelf graag weer in vorm zie komen, heb ik totaal geen behoefte aan zoete of vette verleidingen. Het kost me geen enkele moeite om ze te laten staan. Voor mijn 'dieet' houd ik wel in de gaten hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten ik binnenkrijg, en of er evenwicht is tussen wat ik eet en verbruik. Zolang ik meer verbruik dan ik binnenkrijg is er niks aan de hand.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.