Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Sporten en afvallen? Of alleen afvallen

Geplaatst door Click op March 2, 2016 om 15:48

March 2, 2016 om 15:48
Toch raar dat er in het topic "Sport en Beweging" al vier weken niets is gepost. Zijn we met zijn allen alleen maar aan het afvallen of doen we ook nog een beetje aan sport?
March 3, 2016 om 12:49
Jammer hè, dat er niet vaker gereageerd wordt op dit topic of op andere topics. Ik heb vandaag meerdere keren getwijfeld om een reactie te plaatsen, maar heb besloten om het nu toch maar gewoon te doen :). Ik sport nog wel een beetje, heb moeite om mijn ritme van een dik jaar geleden weer op te pakken, maar dat komt nog wel, evenals het afvallen. Groetjes.
March 3, 2016 om 15:38
Door een wat ze hier een Trol noemen, is de site min of meer een beetje afgezakt naar ik durf niet te reageren want wie weet!!?? We hopen dat we die tijd voorbij zijn, maar of dat zo is??
Veel van de nieuwe mensen, maar ook de oud gediende, hebben hun profiel afgesloten, ik ook overigens, Maakt dat iedereen zich na binnenkomst achter een muurtje verstopt.
Het is een vorm van zelf bescherming die niet altijd goed uitpakt. Want je maakt op die manier geen of haast geen buddy's of vrienden op de site. En juist dat maakt de site zo leuk. De steun die je aan elkaar hebt.

Nu :ontopic: verder. Nee, ik sport op het moment niet.
Dat komt mijn gewicht niet ten goede, maar ook mijn long inhoud niet.
Luiheid? Ook een beetje, maar ook, weer een nieuwe sportschool waar uiteindelijk ook niet naar je omgekeken wordt. Oké, je moet het zelf doen, maar als niemand kijkt of dat wat je doet wel goed gedaan wordt schiet het niet echt op. Bij mij niet tenminste. Plus de prijs die ze dan durven te vragen heeft mij doen besluiten dat ik het voor gezien houdt.
Ik worstel met zwaar zeildoek, dat is sport op zich, want een lap van 6 en een halve meter bij 12 meter à 600 gram per vierkante meter is echt gewicht heffen. Ik doe dat minimaal 2 dagen in de week, soms 3. Dus sport ik dan toch?? Volgens mijn weegschaal niet.
March 3, 2016 om 16:49
Boekenkind, goed verwoord, zo voel en ervaar ik het inderdaad :).
March 4, 2016 om 03:53
Ha, dank voor jullie reacties! Ik kom hier sinds het begin van het jaar zo'n beetje elke dagen het valt me op hoe weinig activiteit er is, vergeleken met een paar jaar geleden. Ik stoor me er niet aan, maar ik vroeg me eerder deze week af of iedereen nu echt alleen maar bezig is met minder eten om af te vallen, of dat er ook nog flink gesport wordt. Mijn doel is vooral fit worden, dus sporten is voor mij belangrijk, en natuurlijk let ik ook goed op wat ik eet.
March 6, 2016 om 01:40
Ik sport niet echt maar weet wel dat het nodig is om mijn lijf mooi te krijgen. Vanaf morgen pak ik mijn springtouw weer op. Lekker een kwartiertje per dag springen. Is goed voor de conditie en veel spieren.
March 7, 2016 om 07:17
Touwtjespringen is een geweldige workout! Ik doe het zelden, maar het valt me iedere keer weer tegen, het is zwaarder dan het lijkt. Nu ik toch met bokstraining begonnen ben, hoort een springtouw er eigenlijk ook wel bij...
March 7, 2016 om 09:00
Touwtje springen is behoorlijk zwaar. Helaas kan ik dat in mijn huis niet doen, krijg je zo een telford reclame toestand, staat de buurvrouw met de lamp in haar hand voor de deur. Dus maar niet.
Maar hoort inderdaad, volgens Rocky 1 t/m 6?, wel bij bokstraining.
March 8, 2016, gewijzigd door Rommeltjes op March 8, 2016 om 09:42
Gaaf :) 50 verschillende oefeningen met een spring touw

March 9, 2016 om 01:48
Mooi! Kun je ze allemaal?

March 9, 2016 om 11:37
Nee, de basis sprongen wel, de rest niet, ik heb nog veel te leren :). Ik vind touwtje springen overigens wel heel erg leuk...
March 9, 2016 om 15:33
@Rommeltjes,

Jammer dat het filmpje niet werkt, komt het van youtube??
March 9, 2016 om 16:04
Boekenkind, ja het komt van you tube. Bij mij werkt het wel, bij Clixplicity denk ik ook. Ik weet even niet hoe ik je verder kan helpen zodat je het filmpje kan zien. Laat het me even weten :).
March 9, 2016, gewijzigd door Boekenkind op March 9, 2016 om 18:37
Ik krijg Plugin ontbreekt. Dat betekend meestal dat de code niet goed is ingevoerd.
namelijk {youtube}http= filmpje {/youtube}. Ik gebruik even verkeerde hekjes anders zie je niet wat ik bedoel. Ik zie alle andere filmpjes van Youtube altijd wel. Ik werk op een IMAC met safari, maar ook met een andere computer, waar gewoon Google Chrome op zit, zie ik hem ook niet.

Bedoelde je deze?? https://www.youtube.com/watch?v=rSYkJIOnT78&list=PLITHWAoX9JwKjMGl1Xz4yoKmHSHbDKTNw

Het ligt vrees ik toch aan mijn computer??
Want andere filmpjes doen het ineens ook niet meer.
March 10, 2016, gewijzigd door Rommeltjes op March 10, 2016 om 00:38
Het is deze: https://www.youtube.com/watch?v=rSYkJIOnT78 en de titel van het filmpje is "50 jump rope exercises to build a better body (bloom to fit)"

:lachuh: nu zie ik pas dat we het over hetzelfde filmpje hebben, ik ben kennelijk nog niet zo goed wakker. Fijne dag allemaal
March 10, 2016 om 01:42
:lachen: ik wel, maar de code is bij mij een meter langer.
Toch werkt het niet. Ik moet iets met de plugin op mijn computer. Heb alles al geprobeerd, maar helaas.
March 10, 2016 om 03:27
Gatverdegriebels, ik moest alleen maar Adobe installeren. Met dank aan de jongens van Apple Support werkt het weer.
September 17, 2016 om 17:07
Het hangt ervan af wat je wilt. Je kan heel snel afvallen door te sporten. Maar dan moet je er ook wel bijrekenen dat je meer honger zal hebben na het sporten. Dus moet je wel verdiepen in welke voeding je dan wel en welke voeding je niet mag eten.
Hier staat onder andere dat krachttraining in combinatie met cardio heel goed is. http://moedergaia.com/afvallen/afvallen-met-cardio-en-krachttraining/ Ik heb het geprobeerd en voor mij is het teveel. Ik ga wel nog elke week lopen maar krachttraining is voor mij teveel. Ik werd oververmoeid en kon geen motivatie meer vinden om iets te doen.

Indien je wilt afvallen zonder sport gaat het ook lukken, al zal je wel minder snel calorieën verbranden doordat je een tragere stofwisseling hebt.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.