Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

eetdagboek?

Geplaatst door Katsumi op March 20, 2016 om 08:18

March 20, 2016, gewijzigd door Katsumi op March 20, 2016 om 08:19
In het kader van mijn opleiding gewichtsconsulent ben ik al een paar dagen mijn eetdagboek aan het bijhouden op de site van het Voedingscentrum (geeft meer info over verzagdigde vetten etc...). Nu valt me heel erg op dat de waarden hier stukken hoger liggen dan de waarden die het voedingscentrum aangeeft. Vandaag was het wel héél gortig: we eten zelfgebakken frietjes (en ja, dat mag op zondag ;) ). Volgens valtaf is een portie van 200 g goed voor 386 kcal en het voedingscentrum geeft 'slechts' 258 kcal. Nu vraag ik me natuurlijk af welke waarden je best aanhoudt. Niet dat het op 10 of 20 kcal steekt, maar een verschil van 130 op dagbasis is al een redelijk verschil. Het lijkt me trouwens ook sterk dat een portie van 100 g gebakken friet (193 kcal volgens valtaf) goed zou zijn voor 12 g puur vet? Hoedanook, graag jullie mening en visie hierover!
March 20, 2016, gewijzigd door Boekenkind op March 20, 2016 om 09:05
@Hoi Katsumi

Ik snap dat je het verwarrend vindt. Ik denk dan ook dat de waarheid ergens in het midden ligt.
Want wat heb je gemaakt?? Voorgebakken frieten?? of heb je de frieten zelf gesneden van verse piepers, komen ze van het frietkot/ snackbar enz. enz. enz.
Ik voer wel eens dingen in bij het voedingscentrum. De Nederlandse dus en zie inderdaad verschillende die IK ook niet snap. Ga ik dan naar bijvoorbeeld de NEVO tabel, dan zie ik toch dat we het bij Valtaf zo slecht niet doen.
patat friet bereid NEVO tabel

In elk geval hoop ik dat de frieten lekker waren, DAT is dan toch het belangrijkste.
Overigens :succes: met de opleiding.

(:sorry: de link werkte niet even een andere neergezet)
March 20, 2016 om 09:11
nevo zit nog hoger dan valtaf en voedingdcentrum hahaha!!! Zij geven 309 kcal voor 100 g bereide patat :o
Volgende keer toch maar weer ovenfrietjes maar zoals je zegt: ze hebben me super gesmaakt
March 20, 2016 om 09:53
Ja erg hè, maar er zit wezenlijk verschil in of je ze in hardvet of vloeibaar vet bakt.
EN ik denk, maar wie ben ik dan? of je ze zelf bakt of haalt.
Wat ik er van geloven moet weet ik niet, maar volgens beweren zijn de frieten uit de Actifry (er zijn verschillende types en merken) het gezondste, daar gaat amper tot geen vet bij.
Maar het blijven koolhydraat bommen. In een koolhydraat arm dieet niet slim dus.
March 20, 2016 om 10:09
O, maar dat 'koolhydraatarm' heb ik intussen al grotendeels achter me gelaten hoor ;) Ik volg momenteel het 'simpel-boerenverstand-dieet' en ik ben intussen toch al een 17 kg lichter :bigsmile:
March 20, 2016 om 12:19
:toppie: je kunt nu dus goed van de afbak gevulde koeken en zo afblijven?
Er vanuit gaand dat je de winkel nog steeds hebt.
Bij mij is het, na het overlijden van mijn moeder drama. + ahum :verstoppen:, teveel :kg:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.