Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Recepten met verse kurkuma

Geplaatst door Liza87 op April 24, 2016 om 15:35

April 24, 2016, gewijzigd door Liza87 op April 24, 2016 om 15:36
Heeft iemand lekkere recepten met verse kurkuma? Onlangs las ik dit...

Er zijn reeds een aantal studies uitgevoerd naar de effecten van kurkuma wanneer het gaat over het controleren van het lichaamsgewicht.
Zo heeft een onderzoek uit 2009 uitgewezen dat wanneer een groep muizen een vetrijk dieet die enorm veel calorieën bevat krijgt toegediend. En daarbij een supplement met curcumine gaat gebruiken. Ze minder geneigd zijn om aan te komen dan de muizen die geen supplement hadden gekregen.

Dit is te verklaren doordat curcumine verhindert dat er nieuwe bloedvaten kunnen worden gevormd in het vetweefsel. Dat zorgt er op zijn beurt voor dat de vetweefsels niet kunnen uitzetten en er ook weinig of geen gewicht bijkomt.
We kunnen dit niet aantonen bij mensen, doordat deze onderzoeken nog niet zijn uitgevoerd bij mensen. Toch ziet het er positief uit en kan het afvallen met kurkuma positieve resultaten teweegbrengen.

http://naturelz.be/afvallen-met-kurkuma.php
April 24, 2016 om 16:27
@Liza87

Ik weet een heleboel gerechten met Kurkuma, er staan er ook zat op internet.
Maar dat is allemaal met de poeder vorm. De wortel zelf heb ik, in tegenstelling tot gember, in Nederland nog nooit gezien. Er zijn overigens wel meer kruiden die zouden helpen bij gewichtscontrole. Maar of dat allemaal wetenschappelijk verantwoord is??
April 24, 2016, gewijzigd door Liza87 op April 24, 2016 om 16:45
Ja daar zeg je het @Boekenkind er komen wel elke dag nieuwe onderzoeken boven water. Ga zien wat het me oplevert
April 25, 2016 om 17:43
Oh ja, verse kurkuma bij de zouk etc. De avondwinkel bij mij om de hoek (Iraanse eigenaar) heeft het.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.