Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Cirkelgrafieken dieetdagboek - dagoverzicht

Geplaatst door Lindtje op May 4, 2016 om 05:51

May 4, 2016 om 05:51
Wie zou mij de cirkelgrafieken die worden weergegeven in het dieetdagboek kunnen uitleggen?
Dan bedoel ik die rechts naast het overzicht van de dag staan; waar boven staat:
-Energieverhouding
-Energie per maaltijd
-Vochtmeter

Het gaat me om de eerste twee; de vochtmeter spreekt voor zich.
Het gaat me voornamelijk om alle kleurtjes die ik te zien krijg; wat houden deze in?
-groen
-paars
-roze
-rood

Heb overigens al op het forum gekeken of er ergens een discussie was hier over; niet gevonden. Mocht die er toch zijn - dan is een linkje waarschijnlijk voldoende voor het beantwoorden van m'n vraag

Alvast bedankt!!!
May 4, 2016 om 08:58
@lIndtje,
Ik heb het ooit gezien, maar dat was waarschijnlijk in de Beta club, die is alweer een paar jaar ter ziele, dus even kijken of ik er uit kom.
Nee dus, want ik krijg ze alleen in het rood en groen.
Stuur anders even een PB naar Fazant, zij beantwoord altijd de vragen over het dieet dagboek.
May 4, 2016 om 09:59
@boekenkind,
Bedankt voor je berichtje.
Zojuist Fazant een PB'tje gestuurd. Even afwachten dus..
May 6, 2016 om 05:40
Wat de kleurtjes betekenen staat erbij. Verder is de 1e bol gewoon een vertalingvan de % gegevens die onderaan je eetdagboek staan. De 2e bol betreft de verhouding tussen je diverse eetmomenten. Het zijn dus vertalingen in grafische vorm, in dit geval een cirkel- ipv een staafgrafiek, van de gegevens die jezelf op die desbetreffende dag hebt ingevuld.
Het is dus GEEN aansporing in wat voor zin dan ook
May 10, 2016 om 07:11
Wat ik een beetje apart vind is dat de kleurtjes veranderen.
Bij een leeg eetdagboek zijn er geen grafieken te zien, wanneer ik m'n ontbijt invul verschijnt er een grafiek. Maar eerst is bijvoorbeeld koolhydraten rood - later vul ik ook m'n lunch dan veranderd de kleur naar paars. En die van eiwit groen naar blauw.
Wat houden deze kleuren in? Wat is goed, en wat slecht?
May 10, 2016 om 12:29
Er is GEEN goed of slecht. Uiteraard is er bij een leeg dagboek nog geen grafiek. En veschijnt die pas zodra je meerdere items hebt ingevoerd, zoals ik hierboven al omschreef. Dat de kleuren veranderen zegt niets. Dat is waarschijnlijk nog een erfenis van toen de site nog een beta-variant was
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.