Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ik moet meer bewegen

Geplaatst door Jeckie op May 12, 2016 om 05:39

May 12, 2016 om 05:39
Tjaa, simpel toch, gewoon doen. Maar ik ben inspiratieloos en weet even niet wat ik leuk vind. En het mag niet veel kracht kosten. Iemand een ideetje, wat leuk is, niet veel kracht kost en snel en makkelijk te doen is?
May 12, 2016 om 10:23
Goed ouderwets wandelen: goed voor de vetverbranding, lage intensiteit, goedkoop en op je eigen tempo. Als je niet te ver van alles woont en je ziet een echte wandeltocht niet zitten: te voet naar bakker, slager enzovoort ?
May 12, 2016 om 13:31
Of fietsen. Heeft dezelfde voordelen als bovenstaande.
May 14, 2016 om 05:53
Thuis voor de buis! Op internet zoveel leuke dingen te vinden.
Zelf doe ik graag Walk at Home met Leslie Sansone, of gewoon 'simpel' Nederland in beweging.
Oh... en dat Ik moet... veranderen in: Ik wil......, want.....
May 15, 2016 om 06:14
Wandelen deed ik wel al maar dat heb ik maar opgevoerd. Ik ben niet zo'n fietser. Ik ben nog even aan het nadenken.
May 15, 2016, gewijzigd door Boekenkind op May 15, 2016 om 06:41
:zwemmen2:?? Je schrijft dat het niet teveel kracht mag kosten, is aqua fitness dan iets voor jou?
Ik vind het altijd heel ontspannend en, ligt er aan wat je kiest, redelijk makkelijk te doen qua krachtsinspanning. Of het snel en makkelijk is te doen, ligt aan hoe ver je van een zwembad woont die dat aanbiedt.
May 15, 2016, gewijzigd door Tangobeer op May 15, 2016 om 17:48
Zwemmen of fietsen. juist omdat je niet zo veel fietst, is daar winst te behalen; ikzelf deed juist alles op de fiets en liep zelden. Ben gaan wandelen. De eerste keer 3 kilometer en het zweet stond me op de rug. Nu loop ik fluitend 7 kilometer. En ik val er mooi van af.
Je kan bijvoorbeeld een route uitzoeken vantevoren, of ergens naartoe fietsen waar je vroeger altijd in de auto naartoe ging. En op die manier het leuk maken voor jezelf.
May 16, 2016 om 04:06
Fietsen kan voorlopig even niet, zwemmen ook niet, maar over een paar weekjes wel. Dus ik hou ze beiden even in mijn achterhoofd. Alleen met fietsen heb ik het altijd benauwd, dus ik ben benieuwd of dat straks wel lukt.
May 16, 2016, gewijzigd door Boekenkind op May 16, 2016 om 04:23
Als COPD en en patiente heb ik het ook altijd benauwd. Ademen door een rietje is geen leuke bezigheid.
Bij zowel lopen, fietsen als zwemmen, zeg maar elke normale inspanning heb ik het benauwd.
Maar juist door het WEL te doen, krijg ik meer lucht, uiteindelijk.
Ik heb inmiddels, maar dat mag op mijn leeftijd, een electro bike. Zo een ding die een beetje helpt bij het trappen. Een heerlijke uitvinding waar ik dankbaar gebruik van maak. Niet op de hoogste stand overigens.
May 17, 2016 om 01:30
Ik heb geen COPD maar met fietsen is het meer de wind waar ik last van heb. Op de hometrainer binnen gaat het prima, alleen nu even niet. Maar ga het wel proberen, wellicht als ik wat lichter ben, dat het dan wel lukt.

May 18, 2016 om 03:38
Kijk goed naar je mogelijkheden ipv je onmogelijkheden Jij voelt zelf wat het beste gaat .Succes
May 18, 2016, gewijzigd door Appelperzik op May 18, 2016 om 08:31
Meer bewegen door een Gadget werkt bij mij als een tierelier. Door de fibromyalgie bij mij is bewegen altijd pijnlijk en trekt me niet zo. Met Moederdag heb ik een Vivofit2 gehad. Nu worden mijn stappen geregistreerd. Fun :enthousiast:! Daarnaast zie ik hoe mijn nachtrust is geweest.
Zo beweeg ik geleidelijk toch meer zonder veel extra inspanning. :fluiten:

Groetjes appelperzik
August 16, 2016 om 16:43
Ja dat is lastig daar weet ik alles van
Ik heb ook diverse beperkingen waardoor het sporten haast onmogelijk word :(
Dus moet het nu voor namelijk hebben van het wandelen met de hond
Wat ik nu wel ben gaan doen is mindfull bewegen :zen2:
Dit doe ik met behulp van een boekje
Is niet zo heel moeilijk en kost ook niet zo heel veel inspanning maar helpt wel om te werken aan mijn conditie en draagt bij aan de verbranding.
Misschien effe googlen op mindful bewegen :laptop:
Dan vind je vanzelf wat oefeningen en dat kun je dan thuis naar eigen inzicht en op eigen tempo doen.

:veelsucces:

:groetjes2:,

:mblauw::ablauw::dblauw::eblauw::lblauw::eenblauw::eblauw::fblauw::margriet:
August 17, 2016 om 02:00
Ik kies ervoor...
Door bewust te kiezen voor kleine dingen die ik kan , gaat het bewegen steeds beter.
Op het moment da tik mezelf dwing door het woord "moeten" werp ik een blokkade op in mijn hoofd en lukt het totaal niet.

@Madlief kijk wat je NU kunt. zo ben ik ook begonnen met eerst buiten zitten daarna blokje om, daarna 10 min wandelen enz.
August 17, 2016 om 05:36
@Appelperzik ik probeer nu al elke dag sowieso een half uurtje te lopen met de hond en als ik ergens naartoe ga (bijvoorbeeld naar de bieb) dan ga ik als het effe kan lopend.
Het is inderdaad een kwestie van proberen om de gewoonte om thuis te zitten, en amper iets te doen te doorbreken
Maar ik heb er vertrouwen in dat ik er wel kom! :jippieafgevallen:

:groetjes2:,

:mblauw::ablauw::dblauw::eblauw::lblauw::eenblauw::eblauw::fblauw::margriet:
August 17, 2016 om 05:59
ja , we zijn goed bezig.
Soms een stapje terug als mijn lichaam niet wil meewerken.

Groetjes appelperzik
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.