Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

welk dieet volgen jullie en met succes

Geplaatst door Jackyb op May 19, 2016 om 04:49

May 19, 2016 om 04:49
ik weet t niet meer ik probeer alles......maar t lukt me niet ik kan niet goed bewegen met mijn beperking van de nek en rug.....overgang....en antibioticapillen werkt allemaal mee aan t dik worden ....maar nu afvallen....hoe........wie heeft er goede tips en methodes
May 19, 2016, gewijzigd door Heidi1981 op May 19, 2016 om 05:09
Eerlijk, ik denk dat een dieet niet de oplossing is, voor de meeste mensen trouwens niet. Het gaat om het omgooien van je eetgewoontes, zodat je iets vindt wat je op langere termijn kan volhouden. Enkel zo blijven de kilo's er af, bij veel diëten komen ze er gewoon weer bij zodra je weer "normaal" eet.

Wat ik doe, is een eetdagboek bijhouden, want het is confronterend om te zien wat je onbewust allemaal in je mond steekt (bij mij toch :-)) Door op te schrijven wat ik allemaal eet, ben ik veel bewuster met voeding om beginnen gaan. Ik gebruik mijn.voedingscentrum.nl maar er zijn ook andere apps en sites natuurlijk.

Voor de rest gaat het gewoon om het volgen van de klassieke adviezen: veel fruit en groenten, weinig vetten, geen toegevoegde suikers (etiketten leren lezen is heel confronterend, in bijna alles wordt suiker toegevoegd) en voldoende water drinken.

Ook opletten dat je voldoende eet: ik ben een periode niets afgevallen, en weer beginnen afvallen toen ik meer at. Je lichaam mag niet het gevoel krijgen dat het iets te kort komt, anders gaat het minder verbruiken.

Als bewegen om medische redenen niet goed gaat, proberen om met kleine veranderingen toch wat in beweging te blijven: wandelen, fietsen, zwemmen op een rustig tempo. Bewegen hoeft niet altijd je in het zweet werken in de sportschool te zijn :-)

Veel succes !!!
May 15, 2017 om 08:15
hoi zullen we buddys worden
January 24, 2018 om 13:43
Ik heb sinds 5 dagen de app Food (gratis, die met het appeltje) ontdekt en sindsdien 1,4 kg afgevallen, bijhouden wat je eet, invoeren naar welk gewicht je wilt in hoeveel weken, je hebt per dag overzicht hoeveel cal. je over hebt of tekort komt. Voor mij ideaal, je kunt alles eten of drinken omdat je overzicht hebt.
Probeer het en ik wens iedereen veel succes.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.