Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Bord vol weinig calorieen

Geplaatst door Virri op June 22, 2016 om 07:13

June 22, 2016 om 07:13
Nu ik sinds een week weer lijn heb ik er weer lol in. Misschien een idee om hier wat gezonde recepten met weinig calorieën te delen?
June 22, 2016, gewijzigd door Virri op June 22, 2016 om 07:25
bruine rijst, knolselderij, kaas 300 Kcal

Bruine rijst 100 gram gekookt ( 30 gram ongekookt )
200 gram knolselderij in kleine blokjes, gekookt
30 gram kaas in kleine blokjes

Alles door elkaar mengen als rijst en knolselderij nog warm zijn

Ik kook altijd een heel pak rijst en doe dat in gelijke porties in de vriezer. Opwarmen doe ik met een rijsstomer. Kan ook in een zeef op een pan kokend water.
Ook wat over is van de knolselderij blancheer ik en vries in. Per 200 gram.

Maarten het Hart zei ooit dat eten niet lekker moet zijn want dan eet je te veel. Klopt wel. Mijn man zou van bovenstaand eten gruwen, maar ik vind het wel smakelijk. Nu ik lijn.
June 22, 2016 om 08:54
Viri

Er is een club, opgericht door Katsumi, voor Beproefde Gezonde recepten. Beproefd betekend dat we ze zelf hebben bedacht en uitgeprobeerd of gepikt en aangepast, dat ook.
Maar vooral Gezonde lees calorie lage maaltijden/gerechten.

Maarten het Hart riep wel meer rare dingen.
Eten mag best lekker zijn, als je maar wel beseft dat als het veel calorien bevat, je er minder van moet eten.
June 22, 2016 om 15:15
O leuk, dat wist ik niet. Ja misschien zit niemand op mijn recept te wachten, wie weet. Even afwachten maar. En een ander weet weer wat anders. We proberen elkaar maar een beetje te helpen zo.
Maar Maarten geef ik wel gelijk hoor. Heel eenvoudig eten werkt bij mij het beste als ik echt af wil vallen. Anders hapje van dit, hapje van dat.... Maar het moet wel goed gezond zijn.
Ik moet nu even vlot weer zeker 10 kilo kwijt. Dan even niet lekker maar. Dat werkt het beste.
June 22, 2016 om 17:56
Viri
Ik ben zelf niet zo actief in de club. Helaas heb ik het te druk met veel andere zaken.
Gepensioneerd zijn betekend bij mij juist niet achter de geraniums duiken.
Maar juist binnen de club zijn ze blij met elk recept wat voor iemand werkt.
Voor jou werkt dit en wie weet staan er bij de club recepten die voor jou ook werken.
Maarten heeft ook wel gelijk, soms, maar hij schrijft ook graag onzin om te zien hoe de mensen reageren.
June 23, 2016 om 03:08
June 26, 2016 om 06:50
Kijk even vandaag in mijn eetdagboek. Een lekkere salade. Kcal arm en koolhydraatarm en eiwitrijk. En wel lekker.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.