Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Maaltijdsalade

Geplaatst door Summer85 op July 14, 2016 om 02:44

July 14, 2016 om 02:44
Hoi iedereen,
Al een tijdje sla ik de boterhammen 's middags op het werk over en eet ik in de plaats een maaltijdsalade van Aldi. (Zo'n salad bowl). Op de verpakking staat dat ze variëren tussen de 300-380 kcal (afhankelijk van welke soort je neemt).
Ik dacht dat ik zo goed bezig was maar volgens mijn man is die salade helemaal niet zo gezond en/of mager als ik wel dacht?
Ik heb geprobeerd te googlen maar krijg er redelijk weinig info over.
Wat denken jullie?
July 14, 2016 om 04:27
@Summer85
Het ligt eraan welke je neemt. De waardes per bak staan inderdaad op ongeveer.... voor de hele bak.
Inclusief de saus, je kunt in de calorietabel van deze site zien wat een maaltijdsalade van de aldi per 100 gram doet, dat vermenigvuldigen met 4, volgens mij is de inhoud van die bakken altijd 400 gram.
De magerste zijn de :
maaltijdsalade, kip (aldi menu salade) 7.30 6.40 1.70 2.30 0.40 0.00 74 kcal
maaltijdsalade, menu salade tonijn (aldi) 6.50 7.30 2.20 2.60 0.17 0.00 80 kcal
maaltijdsalade, niçoise (all seasons aldi) 6.00 5.90 4.30 0.00 0.00 0.00 86 kcal
Echtgenoot heeft gelijk als hij zegt dat ze niet zo gezond zijn als het lijkt.
Vaak is de sla van slechte kwaliteit, op verlept af, hoef ik de aardappelen of de pasta niet, dat vult wel lekker, maar heb ik liever komkommer en tomaat. Dus koop ik die bakken zo weinig als mogelijk en gebruik als ik ze koop de dressing niet of maar een deel.
Er zijn betere alternatieven, zelf maken en mee nemen, maar ook eens bij een andere winkel kijken voor de salades zonder al die extra saus, aardappelen en pasta.
July 27, 2016 om 08:46
Je kan ook zelf heel simpel maaltijd salade maken,
als basis neem je sla (rucola, of gemengde sla, ijsbergsla), daardoorheen doe je beetje verse paprika gesneden in kleine stukjes, beetje tomaat, beetje komkommer eventueel en verse bieslook, of stukjes ui gesnipperd, (wat je maar lekker vindt)

neem je 50 gr gerookte kip (55 kcal), of achterham(54 kcal) of carpaccio (59 kcal) of mozarella (131 kcal)in kleine stukjes eroverheen,

dressing een beetje light mayo( 1 eetl 41 kcal), cocktailsaus (1 eetl 56 kcal) of beetje olijfolie/azijn met gesnipperd uitje en wat suiker of met honing en mosterd.
July 31, 2016 om 08:46
Inderdaad Groetje. Ik maak ook thuis maaltijdsalades in meeneembakje als lunch. Veel verser en lekkerder. Doe meestal de avond ervoor al wat voorbereidingen; bijv. eitjes koken, guacamole of avocado-komkommermayo maken, eiwit-wraps bakken of dressing alvast maken. En 's ochtends maak ik dan in 1 - 1,5 minuut de salade klaar om mee te nemen. Heb standaard 2 - 3 verschillende soorten sla, tomaatjes, komkommer, verse basilicum en ook wat houdbare ingrediënten in huis. Maak elke dag iets anders.
August 12, 2016 om 10:30
Ik maak ook altijd slaatjes voor de lunch. Meestal neem ik komkommerblokjes, paprikablokjes, wat geraspte witte kool en/of wortel en als laatste leg ik er de gewassen sla bovenop, zodat het niet zompig wordt. Ik maak dat ineens voor 2 dagen klaar. Op het werk staat een fles olijfolie extra vierge en balsamicoazijn, wat peper en zout en zo breng ik de salade op smaak vlak voordat ik het opeet.
Of ik kook wat quinoa en doe er wat bonen/paprika/komkommer enz. onder.
Als eiwit neem ik meestal tonijn uit blik, kaasblokjes, hardgekookt ei, bonen, gerookte makreel enz.
Of ik neem gewoon een avocado, wat geitenkaas en wat kerstomaatjes mee en snijd dat ter plaatse op het werk.
August 19, 2016 om 13:24
Ik mag graag kikkererwt ( uit blik ) toevoegen. Dat vult en heeft ook een bite.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.