Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

wie doet er nog meer maaltijdvervangend afvallen

Geplaatst door op November 7, 2016 om 08:15

Onbekend
November 7, 2016 om 08:15
Hallo allemaal.

Ik ga morgen beginnen met afvallen dmv. alle maaltijdvervangen.
Ik wil heel graag 40 kilo afvallen.
En wil om een begin te maken starten met modifast intensive.
Na 3 weken stap ik over op 2 maaltijdvervangers en een warme maaltijd.
Wie van jullie doet er ook zoiets.
Laat dan een berichtje achter om elkaar te helpen om ons doel te halen.
Ik kan wel steun gebruiken en je kunt ook steun terug verwachten.
Onbekend
November 8, 2016 om 03:11
ik ben gisteren gestart met gezonde voeding ,opletten met koolhydraten en meer eiwitten eten .
ik had ook in mijn achterhoofd om met shakes te beginnen maar heb dat nu bewust niet gedaan omdat je ,denk ik vlugger terugvalt op oude gewoontes dan.
maar in ieder geval veel succes !
November 10, 2016 om 02:13
Ik ben gestart met Pronokal dus ook maaltijdvervangers. Ik moet eerst 80% van mijn gewicht verliezen met 5 vervangmaaltijden en wat groenten. Daarna wordt de Pronokal zachtjes terug naar normaal eten omgebracht van fase 2A naar ik fase . Dus er wordt veel tijd besteed aan het leren van een nieuw voedsel- en drankpatroon. Pronokal staat altijd onder dokterstoezicht.
November 19, 2016 om 03:47
Ik denk dat maaltijdvervangers uitsluitend helpen als je onder begeleiding en met een vooraf vastgesteld schema terug gaat naar normale gezonde voeding. Bijna als een soort overbrugging tussen ongezond en gezond.
"eerst 80% van mijn gewicht verliezen" lijkt me trouwens een beetje drastisch.
November 20, 2016 om 05:50
Ik ben afgelopen maandag weer opnieuw begonnen met Cambridge. Ik heb me voorgenomen dat ik deE poging gewoon de weegmomenten aan te houden als ik mijn streef gewicht gehaald heb nog maar 53kg te gaan
March 8, 2017 om 02:53
Hey ik ben maandag begonnen met Dieet pro twee shakes per dag en dan nog 5 kleine gezonden maaltijden door de gehele dag.... ik heb al verschillende dingen geprobeerd ook cambridge hier was ik 15 kilo mee afgevallen maar ben ze in de loop van de jaren weer allemaal bij... helaas.. ik wens je dan ook veel succes!!! je kunt het!!!
March 8, 2017 om 03:16
Waauw Nicole, ik denk dat wij een heel gelijkaardig dieet-verleden (en heden) hebben. Ik was met een ander dieet ook heel wat kilo's kwijt en ben ze allemaal terug bijgekomen. Nu ben ik maandag ook met maaltijdvervangende shakes begonnen. Wij kunnen dat wel ;) Succes!
March 8, 2017 om 03:23
Komt helemaal goed Joyce!!!
March 14, 2017 om 14:13
ik doe ook mee Nicole02102017 en Joycevaltaf. Er moet 30 kilo af .
March 22, 2017 om 10:34
Ik doe ook mee, en start zondag met Weight care, ik wil er graag 18 kilo af, maar om te beginnen 6,5. Succes allemaal!

March 22, 2017 om 18:16
Das eigenlijk wel een goed idee om het in etappes te doen . Ik ga ook eerst voor de 7,1 kilo . En dan nog 20 kilo ...
March 23, 2017 om 11:13
Ik ben vorige week begonnen met Prodimed. Gestart met fase II, dit houdt in 3 maaltijdvervangers en een maaltijd met toegestane groente en mager vlees, vis of kip. Ik ben 2,9 kilo afgevallen.
March 23, 2017 om 18:12
Witiki je schrijft : " Ik moet eerst 80% van mijn gewicht verliezen ...."Bedoel je soms 80 % van je OVER gewicht , anders blijfte er toch niks van je over ??
March 24, 2017 om 03:41
Of ze is heel erg zwaar. Ha haha!
March 27, 2017 om 05:37
Ik doe ook een shake per dag en voor de rest eet ik normaal ik wil 10 kg kwijt
Totaal nu 3 kg kwijt in twee maanden dat vind ik zelf erg netjes
March 27, 2017 om 08:49
Minoush Ik vind dat wel weinig maar als jij tevreden bent is het prima . Je mag tussen een pond en een kilo per week verliezen , zegt men .
March 27, 2017 om 08:57
Nicky69 wat versta jij precies onder gezonde voeding ? Ik vroeg laatst aan mijn sportcoach ook wat hij er mee bedoelde ."Nou ,"zegt ie , " veel groente of een salade van sla , komkommer, tomaat , en bijvoorbeeld kipreepjes , en een klein beetje aardappelen mag best ".
Dus nu zit ik op zijn advies op een Kapsalon dieet.
March 27, 2017 om 09:15
;OP
May 8, 2017 om 08:24
Hallo allemaal ik ben vandaag begonnen met protiplus van modifast. Dit onder begeleiding van een diëtiste. Er moet zeker 29 kg af.
Over 5 weken moet ik terug komen en dan bespreken we hoe verder te gaan.
May 8, 2017 om 09:31
Hay Ria , wat goed dat je gestart bent en dat je op dit forum zit . Samen helpen we je op weg . Modifast is een goede keuze . Hoe ziet je dagindeling eruit ? Hoeveel shakes of wat voor andere voedingsadviezen heb je gekregen van je diëtiste ?

May 22, 2017, gewijzigd door NinaN op May 25, 2017 om 06:38
Ik doe ook mee. Ben destijds binnen 7 weken 13 kg kwijtgeraakt met Modifast. Verder ervaring met Atkins en Be Slank shakes. Ga deze zomer weer beginnen met shakes i.c.m. eiwitten, groente & rauwkost, maar deze keer van de Body & Fit shop.

Nb. Bij maaltijdvervangende shakes is het allerbelangrijkste om het etiket goed te lezen. Veel goedkope shakes zijn regelrechte suikerbommen met eenderde tot bijna 50% suiker erin. Weightcare, Kruidvat en Reasons spannen de kroon.

https://www.evmi.nl/voeding-gezondheid/maaltijdvervanger-bevat-suiker
May 28, 2017, gewijzigd door NinaN op May 28, 2017 om 04:30
Gisteren mijn allereerste shakedag met 3 maaltijdvervangende shakes van Low Calorie Meal van Body & Fit; voor mij een nieuw merk shakes.

Ik hoopte jaren geleden al dat ze ooit een shake zouden bedenken die niet zo zoet is. Deze shake is niet alleen qua samenstelling een stuk uitgebalanceerder (nr 1. Consumentenbond test 2016), maar ook de prijs is fijn. Even een vergelijking gemaakt met de zakjes en bussen van Modifast die ik ook heb gebruikt:

Bus Low Calorie Meal 2030 gram
€ 1,23 per 100 gram

Bus Modifast shake 540 gram
€ 3,33 per 100 gram

Zakjes Low Calorie Meal 406 gram
€ 1,70 per 100 gram

Zakjes Modifast shake 423 gram
€ 3,54 per 100 gram
June 4, 2017 om 05:05
Nu twee weken aan de shakes van ProDay. Over het algemeen gaat het goed, ben nu 5 kilo kwijt. Afgelopen week had ik mijn periode, en hield ik dus vocht vast. Dat was even een extra moeilijkheidsgraad, maar ik heb het redelijk goed doorstaan.
Voor mij werkt deze wijze van afvallen het best, omdat ik echt verslavingsgedrag vertoon qua afvallen en ik op deze wijze cold turkey ga. Het is echt afkicken. Als ik minder blijf eten, krijg ik de junk in mij niet onder controle. Eerst afkicken, dan opnieuw opbouwen zonder mijn triggers. Het is moeilijk, maar ik kan het!
June 5, 2017, gewijzigd door NinaN op June 5, 2017 om 06:09
Netjes hoor Dievera. Wat zijn voor jou de moeilijkste producten zijn om te laten staan?

Ik gebruik momenteel shakes om opnieuw af te kicken van brood. 3 jaar kunnen laten staan en toen ging het 8, 9 maanden mis en nu weer op goede weg gelukkig.
June 5, 2017 om 08:06
Het zijn bij mij de suiker en koolhydraten die mijn valkuil vormen, ongeacht in welke eetbare vorm ze zijn gegoten. Zit ik in de auto en rij ik voorbij een tankstation dan gilt mijn lijf "STOPPEN!!! ETEN HALEN!!!". Maakt niet uit wanneer ik daarvoor gegeten heb, hoelang ik nog moet rijden of waar ik trek in heb; er moet volgens mijn innerlijke junk gewoon iets eetbaars op de passagiersstoel liggen. Als ik doorrij, dan heb ik echt een lichaam in protest en schieten mijn emoties alle kanten op. Echt verslaafdengedrag, zo frustrerend. Want ik wíl het niet. Maar op dat soort momenten lijkt het wel alsof mijn maag mijn denkvermogen overneemt.
Daarom dus shakes. Geen valkuilen, geen triggers, geen "kleine mogelijkheden tot smokkelen". Gewoon keihard NEE. Misschien niet de meest gezonde manier, maar ervaring leert dat 'gewoon minder snoepen' helaas niet het gewenste resultaat heeft...
June 15, 2017, gewijzigd door NinaN op June 15, 2017 om 07:08
Ja ik ken het zo goed Dievera. Als ik op pad ga of niet weet hoe laat ik weer thuis ben, dan zijn winterwortels ook mijn machtigste wapen. Waar wilskracht even dreigt weg te vallen door bijv. net te weinig eten of verleidingen in winkels / tankstations heb ik zakje wortels op de passagiersstoel naast me :blauweauto: Al paar keer grote redder in nood geweest. Zelfs gisteren nog.
June 29, 2017 om 15:55
Ik doe aan Herbalife!
June 30, 2017 om 17:25
Ken ik alleen van naam. Bevalt Herbalife goed?
July 1, 2017 om 01:49
@NinaN

Herbalife koop je niet in de winkel maar via een Herbalife Distributeur. O ships, ze hebben tegenwoordig ook een Online verkoop methode.
In mijn tijd, zo een 25 jaar geleden, kwam je bij een dame, die er niet voor gestudeerd had maar gouden bergen aan inkomsten beloofd was, die je moest wegen en op bepaalde punten meten.
Zij verkocht je dan die bussen poeder en moest je begeleiden, dwz. wegen en meten.
Later kwamen er steeds meer producten bij.
Ik heb het een half jaar volgehouden. Viel amper af en liep de hele dag met gierende honger.
Ik vrat nog net niet het behang van de muur. Kon wel de hele dag er hard tegen aan.
Ja wiedes het spul zat vol met een stofje waar je een enorme oppepper van kreeg.
In Nederland is de hype van dat spul een beetje over. Maar op Gran Canaria, waar ik geregeld verblijf, worden er massa seminars georganiseerd. Lijkt soms net zo een Opwekkings bijeenkomst. Allemaal met een shakebeker en een doos pillen aan het ontbijt. En daarna op het strand allerlei competities doen. Best vermakelijk soms. En dan de rest van de dag in een congreszaal gehersenspoeld worden.
Maar bij wie het werkt!! Succes.
July 2, 2017, gewijzigd door NinaN op July 2, 2017 om 07:05
Heb even e.e.a. gelezen deze week, maar lees zeer dubieuze verhalen over Herbalife:

"Het bedrijf heeft halverwege 2016 een schikking getroffen van 200 miljoen dollar met een Amerikaanse toezichthouder (FTC). Het bedrijf werd verdacht van piramidespelpraktijken, waarbij verkopers van Herbalife duizenden euro's per maand werd beloofd. In de praktijk verdienden ze nauwelijks geld."

Verder nergens ook maar 1 ingredientenlijst van Herbalife producten en shakes te vinden. Raar natuurlijk. En een bedrijf die zo even 200 miljoen ophoest om een schikking te treffen, lijkt me meer bezig met geld verdienen dan gezondheid van afslankers. Maar goed, geldt voor het overgrote deel van de afvalindustrie natuurlijk.

July 2, 2017, gewijzigd door Boekenkind op July 2, 2017 om 08:39
NinaN.

Verdacht van?? 2 van mijn toenmalige kennissen waren "Consulenten" en konden, met "aandelen" geloof ik, een reis naar LA winnen. Het was absoluut een pirmyde spel, de enige die er echt rijk van werd was de starter en JA dat was de eigenaar van het spul natuurlijk.
Helemaal in het begin, ze hadden toen maar 3 smaken poeder, vanille, aardbei en choco stond er wel iets op de blikken. Hoe het nu is weet ik natuurlijk niet.
Destijds was er ook al Cambridge, dat mocht toen niet in Nederland verkocht worden vanwege een stofje. In de grens streek dook iedereen dus richting Duitsland want daar kon je het wel kopen.
Overigens, ook alleen bij een "consulent"
En ja, de dieet industrie is een miljarden verdienende industrie, maar alleen voor de jongens die goed aan de weg timmeren. De meeste halen de 10 jaar niet.
Maar met bedrijven zoals de Body & Fitshop hoef je echt geen medelijden te hebben
July 2, 2017, gewijzigd door NinaN op July 2, 2017 om 08:08
Met geen enkel van dit soort bedrijven medelijden. Vroeger werd wei weggemieterd als afvalproduct van kaas. Tegenwoordig maken ze er shakes van. Bodybuilders zijn in de wei / eiwitpoedermythe gaan geloven en zo is volgens mij ook Body & Fit ontstaan. De lijn met afvalproducten is er later bij gekomen is mijn indruk. Doorsnee B&F klantenservice medewerker weet ook barre weinig van hun maaltijdvervangende shakes anders dan copypasten van de info die op hun computerscherm staat ;-)
July 11, 2017, gewijzigd door Emmalief op July 11, 2017 om 04:48
Ik been gisteren weer begonnen met Prodimed. Kost wat, maar eerlijk is eerlijk, je valt er wel van af. Als j bijna op j streefgewicht bent ga je maaltijd voor maaltijd op normale voeding over. Alles onder begeleiding van een diëtiste. Ik doe het deze keer online.
July 18, 2017, gewijzigd door NinaN op July 30, 2017 om 06:48
Ben benieuwd Emmalief. Is begeleiding een beetje kundig? Krijg je advies op maat?
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.