Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Begonnen met Atkins

Geplaatst door Emmalief op January 24, 2017 om 16:11

January 24, 2017 om 16:11
Ik ben vorige week maandag begonnen met de Atkins methode. Ik ben in de 1e week 3 kilo afgevallen. Mooi, maar ik mis toch een beetje een maatje om inspiratie op te doen. Ik heb hier op Valtaf gezocht, maar niemand gevonden. Is er iemand die ook Atkins doet?
January 27, 2017 om 15:10
Geen Atkins, maar Gobento (www.gobento.nl en op facebook). Is ook koolhydraatarm. En véél lekkere kha receptjes, zodat je op zondag - of elke andere dag ;-) - wat lekkers mag. Goed vol te houden: één week koolhydraatbeperkt (om af te kicken), nu twee weken koolhydraatarm maar nog wat zoekende om de macro's in evenwicht te houden, en weegschaal zegt -4,3 :-) Zonder honger, mét taartjes :-) Dus iets wat lang genoeg vol te houden is om die 60 te halen.
January 28, 2017 om 07:02
Hoi, ik ook geen Atkins maar ook koolhydraatbeperkt, je kunt een gratis weekmenu downloaden om het eens te proberen hier, https://happyhealthy.nl/begin-hier/, hier bevalt het heel goed, ook Puur Figuur gedaan 3 weken, nog nooit met welk dieet dan ook zo'n resultaat gehad, ben ook wel 2 keer per week gaan sporten, vanaf 3 jan. ben ik 4.8 kg kwijt, goed vol te houdden veel lekkere recepten. Hoop dat je er wat aan hebt, kunnen we elkaar ook steunen als je wil natuurlijk, ik vul mijn dieetdagboek netjes in dus ......succes.
June 18, 2017 om 04:14
Ik eet koolhydraat beperkt via Dieet Pro. Ook maak ik gebruik van de recepten van Makkelijk Afvallen. Als ik maar niet hoger dan 70 gram aan koolhydraten kom, ook ivm mijn diabetes. Goed vol te houden, alleen is het soms zoeken wat ik wil/moet gaan eten, waardoor ik niet over mijn koolhydraten heen kom. Je kan in elk geval niet meer altijd eten, wat je lekker vind, zoals pasta's, aardappelen etc. Gelukkig zijn er vele alternatieven :)
September 22, 2017, gewijzigd door Idefixje op September 22, 2017 om 16:42
ik ben deze week begonnen, na een jaar bij dietist zit ik nog steeds iedere keer weer opnieuw op mijn startgewicht terug..blessures waardoor ik weinig sporten kan ( alleen wandelen zo ongeveer)..mag daarom nu koolhydraatbeperkt ... dus van alles KHD árm'gekocht... ik hoop van jullie tips,ideeen op te doen om de balans in andere, voldoening gevende etenswijze zonder in foute vetten te vervallen. Maatjes worden??
September 23, 2017 om 02:58
Ik vind de bloemkoolrijst echt een aanrader. Lekker nasi maken met vlees en groente en kruiden en dan de bloemkoolrijst erdoor. Je proeft bijna niet dat het geen echte rijst is.
September 23, 2017 om 03:16
Ik heb die wel al in huis.nog niet gegeten.ik lees dat al vaker..dus ben benieuwd.is t ook een optie ipv vermicelli in de soep denk je?
September 23, 2017 om 08:34
nog een vraag : wat is eigenlijk het verschil tussen Dr.Atkins, Dr. Frank en 'koolhydraat beperkt/arm?)...ik ga nu gewoon proberen minder koolhydraten te eten, ik lees verschillend dat mensen tussen van 30-50, 30-70 of wel tot 100 KHD. per dag nemen..TIP: .ik heb via familie op FB: 'pascal's koolhydraatarme keuken"aangeraden gekregen : daar vind je leuke kooktips/recepten en aankooptips (die soms schelen in je portemonnee)

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.