Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

geen nieuws

Geplaatst door Marloes op February 4, 2017 om 22:42

February 4, 2017 om 22:42
Ik ben terug van weg geweest. Wat me opvalt is dat het laatste nieuws van 2013 is ? Is er geen dieet nieuws meer, of bv de uitslag van het consumentenbond onderzoek ten aan zien van maaltijd vervangers oid.
February 5, 2017 om 04:24
Goed gezien Marloes. NEE in 2013 ca. Omstreeks de tijd dat het laatste "Nieuws" werd geplaatst, trok Beheer de stekker uit Valtaf. De Voedingsdeskundige was toen, zonder dat de leden dat wisten, allang vertrokken. Valtaf wordt in de lucht gehouden maar dat is, wat Beheer betreft, alles.
De rest mogen een aantal vrijwilligers, Smilie maaksters, Calorietabel beheerders en Dieet methode beheer, maar vooral de leden en de leden clubs zelf doen.

Soms, als er een waarschuwing vanuit het RIVM of NVWA wordt gegeven over gevaarlijke "dieet" producten, plaatsen leden die zelf op een Forum.

:sorry: maar het is niet anders en veranderen zal het ook niet. We zijn al blij dat Valtaf nog draait.
February 7, 2017 om 20:10
ojee wat jammer het is een van de allerbeste site's op afval gebied vind ik.
February 8, 2017 om 03:16
@Marloes,

"het is een van de allerbeste site's op afval gebied vind ik"
Dat ben ik en vele met mij, met je eens.
Maar helaas, door het wegvallen van support van Beheer, de site wordt in de lucht gehouden meer niet, zitten er inmiddels wel wat storende zaken in het programma.
Bijvoorbeeld het weigeren van natrium in zout veranderen. De calorietabel beheerders zijn daardoor veel langer bezig met checken van de waardes van een product, omdat ook alle zout waardes naar natrium omgerekend moeten worden. Sommige leden doen dat keurig zelf. Maar de meeste denken dat we personeel zijn.

Maar oke, we zijn hier om af te vallen, Succes daarmee.
February 8, 2017 om 08:18
Ik denk dat de meeste leden niet weten dat natrium en zout dus niet gelijk is aan elkaar. Dat wist ik ook niet laat staan hoe je het omrekent:ffdenken:
February 8, 2017, gewijzigd door Boekenkind op February 8, 2017 om 10:49
Dat er omgerekend moet worden MET de omreken factor staat bij invoeren nieuwe producten.
Maar helaas, er wordt slecht gelezen.
En nee, zout is absoluut geen natrium zoals het in de tabel staat.

De omreken factor zout naar natrium is 2.5
dus 1 gram zout gedeeld door 2.5 = 0.4 gram natrium.

Uitleg van het voedingscentrum is misschien iéts duidelijker:Etiket

Op het etiket staat hoeveel zout in het product zit. Soms staat alleen de hoeveelheid natrium per 100 gram product vermeld. De hoeveelheid zout is te berekenen door het natriumgehalte met 2,5 te vermenigvuldigen. Dus een product met 2 gram natrium bevat 2 x 2,5= 5 gram zout per 100 gram product.

In de toekomst mag alleen nog de hoeveelheid zout op het etiket staan en niet meer de hoeveelheid natrium. Fabrikanten hebben tot december 2016 de tijd om hun etiket hierop aan te passen.
February 9, 2017 om 17:47
Weer wat geleerd, Ik zal er zeker op gaan letten:bigsmile:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.