Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dieet veteraan weet even niet meer hoe nu verder...

Geplaatst door Dynamite74 op April 13, 2017 om 04:47

April 13, 2017 om 04:47
Ik zit al zo'n 15 jaar op en af op dieet, wat voor mij het meest effectief bleek te werken was een koolhydraat arm dieet. Ik start met shakes en als ik die eerste 10 kg kwijt ben pak ik hem door met 'normaal' eten zonder koolhydraten. Zo ben ik al 3x bijna 30 kg kwijt geraakt en ging het nu ook weer de goede kant op. Nadeel is dat zodra je koolhydraten gaat eten je meteen weer aan komt.
Ondanks dat het afvallen wel super ging moet het dit keer anders... Want... Ik was overheerlijk aan het afvallen toen in februari mijn lijf riep ho! genoeg nu! Mijn darmen wilde niet meer en met zakjes is de boel nu weer een beetje op gang.
Wie kan me helpen om een dieet te vinden wat goed te combineren is met een extreem onregelmatig leven, veel reizen, veel in het buitenland zitten en veel zijn op plekken waar enkel verkeerd eten is (vandaar dat de shakes echt ideaal zijn).
Ik heb op de dagen dat ik daar ben niet de mogelijkheid om boodschappen te doen etc. Ik slaap dan in een hotel, de dagen zijn van ca 7 uur in de ochtend tot ca 20 uur in de avond (en dan nog reistijd voor en na die tijd) en in het buitenland.
We eten met het hele team en dat is bijna alleen maar op plekken waar ze enkel patat etc hebben, soms ook een bord spaghetti of een tosti.
Geen idee of het sowieso te doen is maar ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën.
April 13, 2017 om 05:38
Ja, ze schrijft het zelf al, geen controle over wat je eet door je werk. Er zit maar een ding op: portie controle. Minder eten en calorieën tellen. Dan zul je dus op een gegeven moment moeten zeggen dat je vol zit, en een deel van de patat moeten laten staan. Iets anders kan ik ook niet bedenken.
April 13, 2017, gewijzigd door Youcandothis op April 13, 2017 om 05:40
Ps: oja, de calorieën van patatten zittten grootdeels in de saus.
April 14, 2017 om 04:06
Mijn overtuiging is dat de enige manier om af te vallen is en manier is die je je leven lang kan volhouden. Ja shakes zijn makkelijk, maar ik heb nou werkelijk waar nog nooit gehoord van iemand die met shakes is afgevallen en dat dat blijvend is geweest.

Wat als eerste in me op komt is, is dat er niets belangrijker is dan goed voor jezelf te zorgen. Zorg er voor dat je daar tijd voor maakt.

Praktische tip is misschien om andere dingen mee te nemen dan shakes? Fruit/ gezonde repen/ water flesjes. En van te voren groot koken en klaar maken. En als je in het buienland zit, toch even naar een supermarkt tussendoor.
Wat mij opviel is dat je bv zelfs in Amerika heel gezond buiten de deur kunt eten, je moet alleen wel even goed zoeken op de kaart.

Hopelijk gaat het je lukken een manier te vinden die wel werkt voor je.
April 14, 2017 om 04:47
Even tussendoor naar de supermarkt is echt niet mogelijk helaas. Het is vaak vroeg in de ochtend vertrekken (tussen 4 uur en half 6 in de nacht/ochtend), dan om 7 of 8 uur aanwezig zijn, door werken tot ca 19-20 uur en dan of daar eten of in het hotel rond een uur of 21-22, dat dan een dag of 3-5 achter elkaar en dan weer naar huis waar je dan rond 23-02.00 avond/nacht aan komt. Mee nemen kan dus echt alleen als het houdbaar is en ik heb geen idee hoe je dat doet met gezond eten, behalve shakes en repen maar ja... dat is idd niet goed.
Eerlijk is eerlijk de patat komt me ook mijn neus uit hahahaha... we eten thuis echt alleen maar gezond om die reden. Ik zorg wel dat ik bv curry of ketchup heb bij de patat en laat mayo en satesaus staan. Verder eet ik liever een frikandel dan iets waar een korstje op zit.
Ik heb een poos geprobeerd koolhydraatarm te eten door alleen 2 frikandellen te bestellen dan bijvoorbeeld, maar ook dat komt je super snel je neus uit.
Maar wil me ook niet zomaar neer leggen bij het feit dat ik dus maar aan zal komen omdat het leven niet te combineren is met gezond eten.
April 14, 2017 om 05:54
Hebben je collega's daar ook last van?
Ik begrijp dat het in het buitenland vaak lange dagen zijn (om de hoge kosten van zo'n verblijf te dekken is de werkdruk hoger dan thuis, plus veel mensen willen 's avonds toch niet alleen op een hotelkamer zitten dus wordt er langer gewerkt), maar als je dit eventueel met de groep of werkgever kunt bespreken dat er op voorhand nagedacht wordt over catering oid, dan kun je misschien ook een iets gezondere optie verkrijgen. Tenslotte is het voor je werkgever ook voordeliger als jij gezond blijft dan dat je te dik wordt en daardoor allerlei kwaaltjes krijgt op termijn. En in groep met je collega's sta je sterker om iets geregeld te krijgen. ;)
April 14, 2017 om 12:04
Silkje, ja het is zeker iets wat je heel veel terug ziet! Probleem is dat we bijna allemaal freelancers zijn en dus alleen jezelf als baas hebt haha... Een dag niet gewerkt is een dag niet betaald, dat idee. Ik ga toch eens brainstormen of het niet links om of rechts om of bespreekbaar is of dat ik het zelf op een andere manier kan oplossen door houdbare maar gezonde dingen mee te nemen in de weekend tas. Ik neem wel al veel water mee bijvoorbeeld. Maar met eten kom ik niet verder als de bifi worstjes, shakes en repen.

Dank jullie wel voor het mee denken zover!
April 15, 2017 om 16:25
Kun je niet vragen om een vegetarisch, c.q. glutenvrij of of menu.
Hotels willen daar wat graag aan voldoen.
Ik kreeg ooit een tip van een steward van destijds Martinair, toen ik klaagde over wéér een spaghetti of macaroni hap in het vliegtuig. Niet erg eerlijk maar wel probaat, vraag om de koshere maaltijd.
En inderdaad, je kreeg dan een hele lekkere maaltijd.
Bedenk iets waar je veel groente en hooguit iets van vis of of maaltijd door krijgt.
Dat is beter dan patat met een frikandel en wat diepvries opgewarmde groente.
Door dat je freelancer bent boek je zelf je kamer, tenminste, dat neem ik dan maar aan en ook je maaltijd.

Succes, een leven op en met shake's is niet eenvoudig en niet gezond ook.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.