Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Maken van rösti

Geplaatst door Drive33 op May 10, 2017 om 08:07

May 10, 2017 om 08:07
Wij eten af en toe rösti bij het eten (die hele kleine aardappelstukjes) en die maak ik altijd in de pan warm met olie. Maar de laatste tijd gaat de rösti aan de lepel kleven waar ik het mee doorroer. Heeft iemand een idee hoe dat komt en hoe ik dit kan voorkomen? Of komt het gewoon omdat de pan te oud is?
May 10, 2017 om 09:12
De pan ligt het niet aan. De olie is te koud. Of je gebruikt een andere olie?
May 10, 2017 om 10:24
Olie kan niet te koud zijn. Het gaat pas plakken als de rösti zelf warm is. Dan staat het al minimaal een half uur op. En andere olie gebruiken we ook niet. We hebben al jaren zonnebloemolie van de Dirk (een de beste).
May 10, 2017 om 13:04
Toch doe je iets anders OF en dat is dan waarschijnlijker, de samenstelling van het product is gewijzigd. Je hebt geen oude verpakking meer om dat na te kijken, maar soms staat er wel een hint op de verpakking, zoals vernieuwde receptuur. Ook een goede is het vergelijken van de waardes van de verpakking. Staat ze al in de tabel en zijn de waardes verandert??

Overigens, voor mij is rösti van die schilfers aardappel die je als een soort koek moet bakken.
De keren dat ik het in Zwitserland at was het niet doorgeroerd. Maar gebakken als een hele dikke pannenkoek. Crispy van buiten en romig van binnen.
May 10, 2017 om 16:53
https://www.ah.nl/producten/product/wi191927/aviko-rosti-original

Deze dus! die ze aanbevelen voor het roerbakken.
Er staat ook al op dat er zonnebloemolie is gebruikt, bij het voorbakken?
En dat het nog eens, met 15 ml liter zonnebloem olie opgebakken moet worden.
Als je dat allemaal doet, zou er niets aan de hand moeten zijn.
Misschien bij Aviko informeren waarom het nu zo plakt ineens??
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.