Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

namaak slagroom weight watchers

Geplaatst door Frances54 op May 28, 2017 om 07:38

May 28, 2017 om 07:38
In de grijze oudheid (zeker 30 jaar geleden.....) had een weight watchers cursusleidster een heel leuk recept voor een soort namaak slagroom, een soort klopklop ,maar dan mager. Het bestond uit melkpoeder, water en gehakte ijsklontje en misschien ook wat zoetstof. Ik gebruikte het vaak bijv. over aardbeien. Helaas ben ik het recept kwijt en op internet kan ik het ook niet vinden. Wie o wie zou mij (en vast ook anderen) kunnen helpen aan dit recept?
May 28, 2017 om 10:36
Lijkt het hier een beetje op??

Slagroom op basis van melkpoeder

Recept voor 2 koppen slagroom

1/3 kop ijswater
1 theelepel citroensap
1/2 theelepel vanille
1/3 kop melkpoeder zonder vet
2 eetlepel suiker
Doe ingredienten bij elkaar behalve de suiker. Tien minuten kloppen tot stijf. Suiker toevoegen en nog 2 minuten kloppen. Eventueel opnieuw kloppen vlak voor opdienen.
June 1, 2017 om 17:13
Dank je. Ik ga het eens proberen, maar dan met zoetstof ipv suiker. Ik meen dat je gecrushte ijsklontjes nodig had ( heb ooit speciaal zo'n crusher gekocht), maar het zal met ijswater ook wel gaan.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.