Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Weg met het buikje!

Geplaatst door Kwartjes op June 27, 2017 om 13:25

June 27, 2017, gewijzigd door Kwartjes op June 28, 2017 om 09:03
Weg met het buikje!

Wil je snel afvallen bij je buik? Overtollig buikvet verliezen is gemakkelijker dan je denkt! Met deze 25 tips voor snel afvallen bij je buik loop jij straks zelfverzekerder over straat en het strand.



1. Start je ochtend met eiwitten:

Als je veel eiwitten eet, denk je 60% minder vaak aan eten, heb je 50% minder snack zin in de avond en ben je voller, waardoor je automatisch ruim 400 calorieën per dag minder eet. Eiwitten zorgen voor een vol gevoel. Als je in de ochtend begint met eiwitrijke voeding, ben je daardoor de rest van de dag beter bestand tegen overeten. Een bijkomend voordeel van eiwitten is dat ze je spiermassa helpen vergroten, waardoor je meer vet verbrandt, ook bij de meest alledaagse bewegingen! Begin je dag dus met een gekookt of gebakken eitje, gevogelte, tonijn, vlees of eiwitrijke granola van bijvoorbeeld Super foodies (granenvrij).

2. Eet meer goede vetten:

Vet en cholesterol worden nog steeds vaak als slecht bestempeld. Wat veel mensen niet weten, is dat je cholesterol en vetten nodig hebt. Vet dient als brandstof en cholesterol is nodig om je lichaam gezond te houden. Het enige, waarop je moet letten, is dat je de verschillende soorten cholesterol – het zogenoemde "slechte" en "goede" cholesterol – in een goede verhouding binnenkrijgt. Zolang het in balans is, blijft je lichaam gezond en bestand tegen bijvoorbeeld hart- en vaatziektes. Het goede cholesterol (HDL) helpt namelijk de slechte cholesterol (LDL) uit de bloedvaten te verwijderen. Goed cholesterol is dus ontzettend belangrijk! Je haalt het uit bijvoorbeeld noten, zaden (zoals hennepzaden), avocado, vette vis en kokosolie. Hennepzaden bevatten naast veel goede vetten ook veel volwaardige eiwitten. Net zoals vlees en andere dierlijke eiwitbronnen, bevatten hennepzaden alle 9 essentiële aminozuren die het lichaam gebruikt om eiwitten om te zetten in bruikbare stoffen voor bijvoorbeeld spieropbouw en herstel. Je lichaam maakt dus effectief gebruik van de eiwitten uit hennepzaden.
Wil je snel afvallen bij je buik? Wees dan dus zeker niet bang voor vetten, want ze nemen je hongergevoel weg. Zo blijkt dat als je bij je maaltijd een halve avocado eet, je trek na die maaltijd met wel 40% afneemt. Daarnaast toont onderzoek van de Mayo Foundation for Medical Education and Research dat je door de goede vetten uit avocado vooral buikvet verbrandt.

3. Doe de Kettlebell Workout:

De Kettlebell Workout is de fitnessmethode voor snel afvallen bij je buik, benen en billen. Het stimuleert de vetverbranding, maar verhoogt ook je spierkracht en zorgt ervoor dat je strakker in je vel komt te zitten. Het voordeel van trainen met een kettlebell is dat iedereen het kan, doordat er verschillende gewichten zijn. Of je nu slank bent en strakkere billen en een strakkere buik wilt krijgen of zwaarlijvig bent en juist wilt afvallen: met de Kettlebell Workout – en slechts 1 kettlebell – behaal je eenvoudig je doelen. De Kettlebell Workout kost niet veel tijd (20 minuten per dag) en hoef je maar drie keer per week te doen voor zichtbaar resultaat. Die 20 minuten per dag trainen met een kettlebell is aantoonbaar effectiever om vet te verbranden ten opzichte van hardlopen en/of gewichtheffen.

4. Relax, want stress maakt dik:

Al let je nog zo goed op je voeding en train je meerdere dagen per week, als je gestrest bent, blijf je die overtollige kilo’s vasthouden. Relativeren en anders omgaan met stresssituaties kan je dus ook helpen afvallen. Elke dag 30 minuten mediteren is al effectief.
Heb je toch last van stress? Waak dan voor emotioneel eten, vooral als je al overgewicht hebt. Het blijkt dat vooral mensen die al overtollig gewicht hebben, aankomen door stress.

5. Maak een spinazie-smoothie:



Spinazie bevat veel thylakoïde. Deze stof vermindert met 94% je hedonische honger (zin in vet en zoet eten voor het genot). Bovendien val je door thylakoïde – en dus spinazie – veel gemakkelijker af. Het stofje in spinazie versterkt namelijk de productie van je verzadigingshormonen. Je krijgt hierdoor meer controle over je eetlust. Iedere dag spinazie eten voor het ontbijt, verlaagt de hele dag je trek in eten.
In de ochtend een groene smoothie met spinazie drinken, bevordert dan ook het afvallen, doordat je gemakkelijker van ongezond eten en slechte tussendoortjes afblijft.

6. Doe ademhalingsoefeningen voor minder stress en minder vetopslag:

Van stress kom je aan. Dit komt door het stresshormoon cortisol dat ervoor zorgt dat je lichaam meer reserves opslaat in de vorm van vet, met name rond je buik. Ademhalingsoefeningen zijn een gemakkelijke en snelle methode om direct stress te verminderen. Met de 4-7-8 methode word je langzaam rustig waardoor je minder stress ervaart en minder zult aankomen door stress. Hoe doe je het? Adem vier seconden in door je neus. Probeer je adem zeven seconden in te houden. Adem langzaam in ongeveer acht seconden uit via je mond. Doe dit vier keer.

7. Verbeter je hormoonhuishouding:

Een andere mogelijke oorzaak van niet succesvol afvallen, is een verstoorde hormoonhuishouding. Als je gezond eet en voldoende sport, maar het snel afvallen bij je buik en andere lichaamsdelen niet wil lukken, kan een verstoorde balans van je hormonen hiervan het probleem zijn. Met een hormoonanalyse ontdek je welk hormoon het afvallen belemmert. Door een teveel aan oestrogeen of cortisol, of juist een tekort aan testosteron, groeihormoon, leptine of schildklierhormoon kun je sporten wat je wilt: de kilo’s blijven eraan zitten. Met de Bioprofiel analyse kom je precies te weten wat er in jouw lichaam fout zit waardoor je moeilijk afvalt. Je krijgt bij de analyse ook advies waarmee je aan de slag kunt om wel succesvol af te vallen. Met jodium kun je jouw algehele hormoonspiegel meer in balans brengen. Ongeveer 6 miljoen Nederlanders krijgen namelijk te weinig jodium binnen. De kans is dus groot dat dit ook een probleempuntje bij jou is. Kelp poeder, kelp noodles en spirulina zijn jodiumrijke producten. Ook magnesiumrijke producten,
zoals hennepzaad, chlorella en gerstegraspoeder helpen je hormoonspiegel in balans te houden.

8. Stop met cardio training (en dus met hardlopen):

Wil je snel afvallen bij je buik en niet op een bepaald gewicht blijven hangen? Stop dan met cardio training! Cardio kan je helpen afvallen als je net begint met sporten, omdat je het warm krijgt, gaat zweten en veel calorieën verbrandt. Maar tijdens cardio training maak je het stresshormoon cortisol aan. Dit doe je zodat je spieren energie krijgen voor je training. Het probleem is dat cortisol ook ervoor zorgt dat je vet opslaat. Op de lange termijn slaat je lichaam dus meer vet op als je (alleen) cardio training doet. Het lichaamsdeel waar je gemakkelijk vet opslaat, is je buik.
Wil je snel afvallen bij je buik? Train dan dus op een andere manier!

9. Doe korte hoge intensiteit trainingen:

Een betere manier om te trainen voor snel afvallen bij je buik is door hoge intensiteitstraining, zoals krachttraining. Waarom? Bij hoge intensiteit training train je puur je spieren. Tijdens de training verzuur jij je spieren eigenlijk. Spieren maak je eerst kapot voordat ze sterker kunnen worden. Je spieren verzuren klinkt niet goed, maar dat is het wel. Zeker als je snel wilt afvallen (bij je buik) is het juist het doel van je training. Je lichaam maakt als reactie hierop groeihormoon (HGH) aan om je spieren weer op te bouwen. Dit groeihormoon zorgt voor vetverbranding, want je lichaam gebruikt in het lichaam opgeslagen vetten als brandstof voor je spieren. Dit doet het ook na je training! Zonder je voedingspatroon aan te passen, kun je door krachttraining dus continue meer vet verbranden.



Een manier van hoge intensiteit training die voor iedereen geschikt is (ook als je geen spierkracht hebt, zwaarlijvig bent of blessuregevoelig bent) is trainen met een kettlebell. Met het juiste gewicht kettlebell doe je verschillende oefeningen. Net zoals op fitnessapparatuur doe je sets met 12 à 15 herhalingen. Gebruik niet een te laag gewicht, want dan verzuren je spieren niet en maak je minder groeihormoon aan dat de vetverbranding stimuleert. Laat ook niet te lang tussen je sets inzitten; bij kortere "pauzes" van maximaal 2 minuten maak je namelijk meer groeihormoon aan.

10. Eet chiazaden:

Chiazaden bevatten maar liefst 64% aan omega 3-vetzuren. Zoals je eerder al las, helpen omega 3-verzuren bij de vetverbranding. Daarnaast helpen chiazaden je afvallen doordat ze veel vocht opnemen. Ook blijft je bloedsuikerspiegel stabiel, waardoor je minder snel zin krijgt in eten en bovendien minder snel een energie dip krijgt. Verder zorgen chiazaden net zoals eiwitten voor een vol gevoel en zijn ze rijk aan chroom, waardoor je ook makkelijker afvalt. Chiazaden zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar in ontbijtmixen.

11. Gebruik kokosolie:

Voor snel afvallen bij je buik is kokosolie werkelijk een wondermiddel. Kokosolie is rijk aan middellange keten vetzuren. Je lichaam gebruikt deze grotendeels als energie, maar de middellange keten vetzuren zorgen ook voor de regulatie van de aanmaak van vetweefsel. Onderzoek toont aan dat middellange keten vetzuren, uit onder meer kokosolie, je goed helpen vet te verliezen – met name vet van je bovenlichaam en dus je buik. De vetzuren bevorderen het afvallen veel meer dan lange keten vetzuren, die je bijvoorbeeld veel in olijfolie en vette vis zoals makreel vindt. Helaas zitten de middellange keten vetzuren niet veel in voedingsmiddelen. Kokosolie bevat daarentegen juist erg veel middellang keten vetzuren. Twee derde deel van kokosolie bestaat eruit! Kook daarom dagelijks met kokosolie, gebruik het in smoothies of neem elke dag een theelepel kokosolie op nuchtere maag. Je krijgt er meteen energie van en je stofwisseling verbetert ook direct. Goed voor het snel afvallen bij je buik!

12. Slaap beter:

Slaap is van cruciaal belang als je wilt afvallen. Als je weinig slaapt, krijg je niet alleen meer zin in slecht eten. Je lichaam kan ook moeilijker groeihormoon produceren. Als je te weinig groeihormoon aanmaakt, verbrand je minder vet. Slaap je slecht? Achterhaal dan hoe het komt (stress, voeding, te weinig beweging) en pak het probleem aan.

13. Eet voeding die het groeihormoon stimuleert:

Als je meer groeihormoon produceert, val je sneller en gemakkelijker af. Groeihormoon stimuleert de vetverbranding. Voedingsmiddelen die de productie van je groeihormoon verhogen zijn vis en magere vleeswaren. Vermijd producten die de groeihormoonproductie juist belemmeren. Producten die dit doen zijn suikers en witte koolhydraten (wit brood , pasta, witte rijs, yoghurt en koekjes).

14. Gebruik wilde Afrikaanse mango:

Wilde Afrikaanse mango is verkrijgbaar in een poeder. Deze superfood verbetert je leptinegevoeligheid, waardoor je beter vet verbrandt en gemakkelijker een gezond gewicht behoudt. Wilde Afrikaanse mangopoeder kun je door je smoothie of sapje mengen of verwerken in een toetje of (salade)dressing. Mmm, het is nog lekker ook!

15. Eet geen koolhydraten in de avond:

Als je snel wilt afvallen bij je buik zijn koolhydraten in de avond funest. Je lichaam slaat sowieso altijd je teveel aan koolhydraten op als vet. Je zult daarom altijd extra moeten trainen om die vetreserve te verbranden. Als je snel wilt afvallen bij je buik (waar je het snelst vet opslaat als reserve) kun je dus beter koolhydraten mijden. Met name in de avond, want dan heeft je lichaam echt geen koolhydraten meer nodig en zal je deze ook niet meer verbranden voor het slapen gaan. Koolhydraten in de avond sla je daarom altijd op als vet. Een middel dat je kan helpen als je in plaats van bij wilt komen, snel wilt afvallen bij je buik, is een probiotica supplement. Probiotica, met daarin goede bacteriën, zetten verschillende soorten koolhydraten om in energie en belangrijke voedingsstoffen. In plaats van koolhydraten om te zetten in vet, gebruik je ze dus als energie en val je af.

16. Vast 1 tot 3 keer per week met tussenpozen (intermittent fasting):

Door vasten met tussenpozen gaat je lichaam beter om met je genuttigde calorieën en energie. Je verbrandt hierdoor beter overtollig vet. Door intermittent fasting is je lichaam ook beter bestand tegen ontstekingen en oxidatieve stress (stress van lichaamscellen die de cellen uiteindelijk kapotmaakt). Die oxidatieve stress veroorzaakt normaal gesproken dat je meer vet opslaat als reserve. Door intermittent fasting verbrand je dus niet alleen beter vet; het voorkomt ook dat je onnodig meer vet opslaat. Hoe je intermettent fasting doet? klik dan op onderstaand linkje.

Intermettent fasting.

17. Laat je bloedsuikerspiegel niet jojoën:

Combineer zoetigheid (zie hieronder) met noten voor een geleidelijke insulineafgifte. Als je zoetigheid zoals honing, rozijnen, dadels of fruit eet, gaat je bloedsuikerspiegel namelijk omhoog. Gevolg: je krijgt de behoefte om meer te eten. Als je walnoten, amandelen, cashewnoten of andere noten en zaden samen met de zoetigheid eet, blijft je bloedsuikerspiegel wel goed in balans. Je krijgt dan minder snel zin om weer te eten. Meng bijvoorbeeld bij je ontbijt met muesli of granola – waar veelal honing, rozijnen of andere zoete dingen in zitten – wat extra zaden of noten er doorheen.

18. Stop met brood eten:

Brood is lekker, maar brood (voornamelijk tarwe) zorgt bij veel mensen voor een opgezette buik. Als je snel wilt afvallen bij je buik, kun je daarom al profijt hebben door gewoon te stoppen met brood eten. Neem alternatieven voor het ontbijt of de lunch, bijvoorbeeld een salade of pannenkoeken van boekweit.

19. Drink meer water:

Ook met meer water drinken kun je sneller afvallen bij je buik. Als je dorst hebt, heb je eigenlijk al een vochttekort wat je spijsvertering belemmert. Met handige apps zoals Geef je lichaam water weet je zeker dat je voldoende water binnenkrijgt. Waarom dit zo belangrijk is? Omdat water zorgt voor een goede spijsvertering. Daarnaast krijg je door water drinken een voller gevoel, dat je weerhoudt om meer te eten dan nodig is. Hoeveel water je moet drinken is afhankelijk van je gewicht. Gebruik deze formule om het aantal liter water te berekenen die jij elke dag nodig hebt voor een optimale spijsvertering: gewicht x 0,44 / 10. Gebruik een app indien nodig en begin je dag met 3 glazen water om je vochtbalans te herstellen en te voorkomen dat je onnodig veel eet bij je ontbijt.

20. Drink groene thee:

Groene thee – mag je meetellen als waterinname – helpt bij afvallen. Als je snel wilt afvallen, mag een kop groene thee dan ook niet ontbreken op je dagmenu. Groene thee zorgt voor betere vetverbranding door het lage cafeïne gehalte, die niet zorgt voor onrust maar wel je stofwisseling een boost geeft. De theanine in de thee zorgt niet direct voor afvallen, maar geeft je wel een meer ontspannen gevoel waardoor je beter bestand bent tegen stress en dus niet meer eet vanuit emotie.

21. Ontspan in je pauzes:

Werken kan stress met zich meebrengen. Stress zorgt op zijn beurt weer voor slecht slapen, meer eten en vetopslag door een verhoogd cortisol niveau. Uit onderzoek blijkt dat echt pauzeren – door tijdens je lunchpauze jezelf 20 minuten af te zonderen van geluiden en een omgeving waarin veel gebeurt en te zien is – je cortisol niveau aanzienlijk verlaagt. Heb je last van stress? Zonder jezelf dan in je pauze 20 minuten af en doe helemaal niets. Dat is beter Je cortisol productie neemt af en je slaat minder vet op.

22. Slaap op een aardlaken:
’s Nachts aarden, door op een aardlaken te slapen, brengt je stresshormoon cortisol in balans overdag. Hierdoor vermindert je eetlust, beperk je de behoefte aan snacken en sla je niet onnodig vet op

23. Eet voedingstoffen die de verbranding stimuleren:

Onderzoek bewijst dat je meer afvalt en meer lichaamsvet verliest als je weinig koolhydraten eet en voldoende vetten binnenkrijgt, dan wanneer je de vetten laat staan en gewoon koolhydraten eet. Eet daarom zo min mogelijk witte koolhydraten (witte aardappelen, witte rijst, wit brood, witte pasta) en meer goede vetten (vette vis zoals makreel en zalm, walnoten, lijnzaad, zonnebloempitten, avocado, pompoenpitten).In de witte koolhydraten zitten weinig tot geen voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft. Ze worden ook makkelijk in je lichaam opgenomen, maar voegen daarna niets toe. Als je niet genoeg beweegt, worden deze koolhydraten zelfs opgeslagen als vet!

24. Sport gericht op vetverlies:

Als je snel wilt afvallen bij je buik, zal je in beweging moeten komen. Met de Vet-killer Workout pak je precies de lichaamsdelen aan waar je normaalgesproken vet opslaat. Na twee weken heb je al zichtbaar resultaat en je hoeft hiervoor niet naar de sportschool. Ideaal als je snel wilt afvallen voor bijvoorbeeld je vakantie. De Vet-killer Workout is gericht op vetverbranding doordat je meer groeihormoon en testosteron aanmaakt. Bij deze workout raak je twee keer zo snel je overtollige lichaamsvet kwijt.



25. Zorg voor voldoende vitamine D:

Een op de twee Nederlanders heeft een tekort aan vitamine D. Vitamine D tekort verhoogt je risico op ziektes zoals Diabetes Mellitus en Obesitas. Daarbovenop komt dat je bij een te hoog vetpercentage meer vitamine D afbreekt. Een vicieuze cirkel dus. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen door meer vitamine D succesvoller afvallen. Zorg daarom dat je voldoende vitamine D binnenkrijgt en gebruik hiervoor desnoods een supplement. (J. v/der Velde).
June 28, 2017 om 04:31
O jeetje, Jesse van der Velde. Die raakt, met $$ in zijn ogen, ook steeds meer van het padje.
Hij is hier partner geweest, dat was niet bepaald succesvol.
June 28, 2017 om 08:01
Ach, ik denk dat ze dat allemaal wel hebben Boekenkind. Als hij naar de achtergrond verdwijnt, komt er wel weer een nieuwe "GOEROE".
June 28, 2017 om 08:35
O zeker, "goeroe's" zat, maar sommige zoals Jesse, was in het begin nog geloofwaardig.
Maar nu is het voornamelijk Bull Shit wat hij verkoopt.

Zoals o.a. het klets verhaal over de vitamine D. Wat er staat is gewoon niet waar.
Ik slik al 10 jaar vitamine D in een hoge dosering, gewoon omdat ik het zelf niet aanmaak.
Word ik nu slanker? NEE!, Heb nu geen verhoogd bloedsuiker? JA heb ik wel!!
Vitamine D slik ik voor het behoud van mijn botten. Niet voor de poespas die hij er aan verbind.
June 28, 2017 om 13:46
Dat buikje / zwembandje, heel irritant en lastig om daar vanaf te komen.....
June 28, 2017 om 14:55
@Rommeltjes,

Ja drama hè, ik probeer me er niet druk over te maken. Want dan wordt het helemaal een obsessie.
Ik vrat hem er zelf aan. Val af, maar daar blijft het super hardnekkig zitten.
June 28, 2017 om 15:46
Er zijn maar enkele punten die ik niet doe of gedaan heb: Afrikaanse mango! Is die anders dan de 'gewone' mango dan?? Een AARDlaken?? Aarden doe ik voor ik in bed stap.
Voor de rest doe ik vrijwel alles. 'Gewoon'!
And guess what??
Ik heb nog steeds een buik!!
:wtf:

Oh... en ik heb altijd al een afkeer van Jesse gehad!
June 28, 2017, gewijzigd door Kwartjes op June 28, 2017 om 16:30
@Suus,

Afrikaanse mango poeder is vooral zo bijzonder omdat het een kleine hoeveelheid leptine bevat, een hormoon dat het energieverbruik en hongergevoel reguleert en je hersenen vertelt of je verzadigd bent of niet. Mensen die voldoende leptine gevoelig zijn en een gezond leptine gehalte
hebben, verbranden meer vet en zijn dus beter in staat een gezond gewicht te bereiken of te behouden. Als je elke dag een kleine hoeveelheid Afrikaanse mangopoeder neemt, kan dat dus helpen bij gewichtsverlies. Echter dien je hier uiteraard wel gezond bij te eten en voldoende bij te bewegen.

Wat doet aarden met je lichaam?

Aarden heeft allerlei positieve effecten op je gezondheid. Het verbetert je slaap, vermindert pijnkwalen en ontstekingsreacties in je lijf, en je krijgt er een beter humeur en energielevel van. Maar hoe dan? Hoezo zijn die elektronen uit de aarde zo goed voor je lichaam?

De elektronen uit de aarde gaan ontstekingsreacties in je lichaam tegen. Ontstekingsreacties kunnen heel klein zijn, zoals een puistje of groter, zoals een keelontsteking. :staycool:
June 29, 2017 om 03:30
Dat soort verkoop verhaaltjes (Afrikaanse mango poeder) met de toevoeging >> Echter dien je hier uiteraard wel gezond bij te eten en voldoende bij te bewegen. << zie je over van alles en nog wat op dit soort (zoals die van Jesse) sites. Je moet dus EN van alles kopen EN gezond eten EN voldoende bewegen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.