Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

invoeren recept in deelsom

Geplaatst door Idefixje op October 22, 2017 om 10:20

October 22, 2017 om 10:20
ik heb een recept van crackers, ingevoerd , maar ik wil ze natuurlijk uiteindelijk niet in 1 dag opeten, dus hoe voer ik ze in zodat ik ze per stuk/per gram kan doen?
October 22, 2017, gewijzigd door Boekenkind op October 22, 2017 om 10:44
Dag Idefixje

Als ik nou eerst snap wat je hebt ingevoerd, dan kan ik je helpen.
Er even vanuit gaande dat je weet dat recepten niet voor de Calorietabel mogen worden opgevoerd, is er maar een manier om dat toch in je eet/dieet -dagboek te krijgen.
En wel via Combinatie toevoegen. Ik zie die optie staan bij Eetdagboek bijwerken.

Je voert stuk voor stuk de afgewogen ingrediënten toe.
Als je alles hebt sla je die reeks op, vergeet het niet een naam te geven, want anders moet je opnieuw beginnen. Vervolgens maak je die crackers en weegt zo een ding af. Je weet dan je deel getal.
Nu deel je het geheel door het gewicht cracker.
Bijvoorbeeld, je deeg weegt alles bij elkaar 125 gram, je cracker weegt voor het gemak even, 25 gram.
Dat is 1,5 deel van je cracker of te wel 0,20 % van de standaard 1 die staat als opvoer waarde.
Je kunt dus alleen als ingrediënten, die cracker invoeren in je eetdagboek.
Ff oefenen met waar in je die 1 moet veranderen, dat wel.
Ik gebruik combinaties geregeld en het gaat echt goed, maar je moet het ff snappen.
October 22, 2017 om 11:03
ik heb ingevoerd : de hoeveelheden van het totale recept, dus bijv: 2 eieren, 75 gr amandelmeel etc.. maar het hele recept is voor ong 30 zelfgemaakt crackers,en ik eet ze niet allemaal vandaag op..
October 22, 2017 om 11:04
onder çombinaties gaat dus het hele recept erin staan, maar omdat ik geen lijst hebt van de waardes, weet ik ook niet hoe ik het als nieu produkt kan invoeren?
October 22, 2017 om 12:53
Je mag het niet als nieuw product invoeren.
Je mag het alleen, via combinaties, gebruiken voor jezelf.
Zodra jij het bij de nieuwe producten toevoegt, Keur IK het weer af. Zoals ik met alle zelfgemaakt, of naar recept, doe en MOET doen.
October 22, 2017 om 15:52
Ik krijg als ik 1/25e deel invul (percracker). Getallen achter de komma die het systeem niet 'ziet/accepteert lijkt wel.. want hoe vul ik 1/25e deel van 4 gram in!?
October 22, 2017 om 16:18
Het systeem pakt geen komma, zeker niet bij waardes invullen, maar ook niet bij combinaties.
gebruik daar altijd een punt. Waarom dat zo is ingesteld weet ik niet, het is wel altijd zo geweest dus niet nieuw.

Ik snap je vraag geloof ik wel, maar bedenk ook dat het systeem maar 2 cijfers achter de komma accepteert. 0.341 maakt het systeem gewoon 0.34 van. Is het 0.359, dan maakt het systeem er zelfs 0.36 van.

1/25 deel van 4 gram is, in mijn reken methode 0.16 gram. Wie het beter weet mag het zeggen.

Ik zag later pas dat de uitleg, die ik je via PB stuurde, ook alweer ietwat verouderd is.
Maar, in de basis, nog steeds goed bruikbaar.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.