Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Fijne feestdagen.

Geplaatst door Appelperzik op December 22, 2017 om 14:26

December 22, 2017, gewijzigd door Appelperzik op December 22, 2017 om 14:31
Beste allemaal,
Feestdagen .
Moeilijk hoor!
Winkels puilen als het ware uit van alle eten.
Veel reklames over eten.
Hmm.
*Wat ik doe is een glas water nemen voor elke maaltijd
* kiezen voor eten wat ik echt heel heel lekker vind!!
In ieder geval bewust kiezen.

Wat is jouw tactiek?

Groetjes appelperzik
December 22, 2017, gewijzigd door Boekenkind op December 22, 2017 om 14:58

Fijne feestdagen

Voor mij betekenen de feestdagen niet met overvolle karren uit de supermarkt rollen.
Ik eet die dagen niet anders dan anders. Hooguit dat ik een zondag menu maak. Maar die zijn ook al nooit copieus.
December 23, 2017, gewijzigd door El59 op December 23, 2017 om 02:41
Gewoon niet alles inslaan .
Wij halen zelden veel teveel .
fijne feestdagen
December 23, 2017 om 06:14
Als je alleen bent of samen uit eten gaat is het geen probleem, dan hoef je weinig te halen.
Een gezellig kerstontbijt met een kleine stol en :ei: en wat lekkers bij :kopjekoffie: is dan vaak al genoeg maar als je je hele kinderschaar met aanhang en kleinkinderen krijgt dan is het gewoon moeilijk. Probeer te bedenken dat als je wat kiest of het de :calorien: waard is. Bedenk dat kleine beetjes veel leuker en lekkerder is dan een paar grote porties waar je bomvol van komt te zitten waardoor je s'nachts niet lekker kunt :zzzz:.
December 23, 2017 om 06:28
@Tian,

Wij hadden een gezin van 5, en gingen elke kerst met de hele club naar mijn Grootmoeder van moeders kant. Maar ook toen werd er bij ons alleen maar gekocht en gekookt wat we exceptioneel lekker vonden. Mijn ouders en grootouders konijn, die wij kinderen niet lekker vonden, dus kregen wij een karbonaatje, met gekookte aardappelen, groente meestal spruitjes en snijbonen en dan, o hoogte punt van het maal een ijsje toe.
Niks coca cola of frisdrank,water met limonadesiroop kon je krijgen, WIJN?? nou dacht het niet.
En al helemaal geen bakken chips en nootjes, toastjes enz enz.
Mijn grootouders waren van het principe VREDE op aarde en niet VRETEN op aarde.
En zo zie IK het nog steeds.
Onbekend
December 23, 2017 om 07:08
Wij aten vroeger thuis normale maaltijden met de kerstdagen, maar wel iets waarvan mijn moeder wist dat we dat allemaal (vader, moeder, 4 kinderen) lekker vonden. Als toetje was er dan vaak ijs (zo'n ijsstam met aardbeien/vanille/mokka) en bij de koffie/thee, in plaats van een standaard koekje, een kerstkransje of zo. Mijn ouders waren net als de grootouders van Boekenkind, want VREDE en niet VRETEN.
Omdat we nu beide dagen alleen thuis eten doe ik, in overleg met mijn echtgenoot, niets bijzonders, maar wel maaltijden die we al kennen + allebei lekker vinden.
December 23, 2017 om 12:49
@Boekenkind en Barkie, Ben van jullie generatie en laten we eerlijk zijn , vroeger was er, ook bij ons, niet genoeg geld voor een groot kerstdiner. Toen was :kip: nog duur en dat was er dan ook met Kerst. Mijn zus kon heel goed en heerlijk koken en bakte zelf de kerststol waar dan wel roomboter op werd gedaan. Het toetjes was meestal een charlotte ruche die mijn zus ook weer zelf had gemaakt. Er hingen musket, en kerstkransjes in de boom die er natuurlijk na de kerst uit waren . Aan kado's werd toen nog niet gedaan en gluhwein bestond nog niet, hooguit een advokaatje met slagroom. Kerst was wel iets specialer . De kerstboom werd een dag van tevoren gekocht, lekker goedkoop en vlug thuis opgetuigd. Maar ja, vrede op aarde zou niet alleen met kerst een mooie gedachten moeten zijn maar het hele jaar door. In die oorlogs gebieden heb ik het altijd raar gevonden dat met de kerst het "staakt het vuren" werd afgeroepen terwijl 2 januari konden ze weer losgaan. Zet 100 mensen op een rij en 99 van die 100 willen vrede maar het lukt maar niet.
December 24, 2017 om 02:30
Wij hadden vroeger op kerstavond de nachtmis met het mannenkoor waar mijn vader bij zat .Erna thuis stond er huzerensalade en vis salade .en lekker dat dat toen was . Wel veel te laat eten .
Chocolade kransjes in de boom .Die alleen in het weekend werd gegeten .
Echte kaarjes voor de kribbe nu niet meer denkbaar .
Kerstzelf ach gewoon eten soms 2 soorten vlees en groenten .
Cadeaus deden we nooit .
Maar ik heb wel warme herrineringen .
December 24, 2017 om 03:16
@El59

De warme herinneringen, DAAR gaat het om. Ik heb die ook en Tian en Barkie ook, waarschijnlijk.
Toch denk ik dat Appelperzik iets anders bedoelde dan onze nostalgie.
Zij wil, volgens mij dan, weten hoe we de dagen zonder extra kilo's door willen komen.
December 24, 2017 om 03:37
Boekenkind okidoki
Wij eten vanavond tapas hapjes en ik kook dus geen avond eten .scheelt weer cal .
Kerst zelf gourmetten . Geen vooraf en ik eet vlees vis en pak geen brood maar sla lychees ananas erbij .
Wel neem ik een magnum als dessert na die zijn zo lekker .
Verder eten wij hier geen worstenbroodjes kerststol enz.of andere gekke dingen.
Ik eet nu wel bij de lunch wat minder zodat je savobds wat meer kan pakken en veel water drinken .

Fijn feestdagen

December 24, 2017 om 03:47
Mijn tactiek is niet overeten, hoe lekker ook alles is, een hele volle maag vind ik geen fijn gevoel :).

:sneeuwgooien:
December 24, 2017 om 05:03
Grappige bijkomstigheid, voor mij dan, is dat niemand zijn heus wel aangeschafte extra eetwerk in de Calorie tabel dus in zijn haar dieetdagboek durft te zetten. Normaliter toch minstens ca. 10 nieuwe producten per dag. Nu, al vanaf Sinterklaas, amper 5 of 6 per dag. En dan wel door de mensen die altijd ALLES verbeteren of invoeren.

@Rommeltjes

Over eten doe ik alleen in mijn favoriete Hotel, waar je wel 100 x langs het buffet mag.
De eerste dagen is mijn zelfbeheersing zoek, dan wil ik alles proeven. Gelukkig kan ik dat na een dag of 2 à 3 dan wel weer laten, Dan weet ik het wel weer.
En nee, ik heb een hekel aan volle buiken naar bed werk.
December 24, 2017 om 09:37
Warme herinneringen heb ik ook . Om 4 uur s'nachts de nacht mis en dat vond ik toen heel bijzonder want ik was pas een jaar of 7. Als ie klaar was dan werd het al licht en als we :huis: kwamen had mamma de tafel mooi gedekt met heerlijke dingen als kerstbrood en pannenkoeken.
Daarna moest ik wel weer naar bed want de nacht was voor mij heel kort geweest natuurlijk.
Later toen we verhuisd waren was in de andere :kerk: de nachtmis om 12 uur maar ook dan moest ik eerst naar bed om dan later geroepen te worden. Ja, dat zijn warme , lieve herinneringen en die neemt niemand me nog af.
December 24, 2017 om 10:05
Wij gingen niet naar de kerk, maar wij moesten op 24 december wel al redelijk vroeg naar bed, onder het mom van, morgen wordt het een latertje.
De volgende morgen stond dan de kerstboom volledig opgetuigd en o idiotie, MET kerststalletje ervoor. Wij die daar totaal niet aan deden. Maar die was er wel bij. Ontbijt met eitje en inderdaad kerstbrood MET roomboter. Mooie kleertjes aan en de 's morgens naar de ouders van mijn vader. Die hadden 4 kinderen, dus vonden zij het geen drama dat we de rest van de dag bij mijn grootouders van moeders kant verbleven. Die hadden er, door de oorlog, nog maar 1.
Ik hinkel nog steeds of ik wel of niet de kerstboom zet. dat kon jaren niet vanwege ruimte gebrek en nu kan ik niet beslissen waar hij staan moet. En ach, ik ben maar alleen, wat een sores voor mij alleen.
December 24, 2017 om 13:54
Boekenkind,het gaat er toch om wat jij leuk vindt. Wij hebben nog altijd een kerststal.
48 jaar geleden heb ik , bij mijn zuster in haar winkel, "hummeltjes" groep besteld tegen inkoopprijs en ik ben er nog steeds heel blij mee.
December 24, 2017 om 14:50
@Tian.

Als IK Hummeltjes zou hebben zouden die er niet alleen met kerstmis staan.
Heb hier en daar wat opgehangen, maar de boom gaat het niet meer worden. Zelfs de mini niet.
Ik kan daarvan de lichtjes en de versiering nergens vinden, door de verhuizing.
December 24, 2017 om 16:56
Kan toch niet het hele jaar tegen een kerststal aan zitten :ogen: ? Een paar heb ik hier en daar staan maar de kerststal gaat gewoon weer naar boven. Maar je brengt me wel op een idee. Heb een kast in de kamer met een glazen deur die vol staat met teckels maar als ik nou eens 1 plank leeg maak en daar de kerststal in zet is , denk ik niet eens zo'n gek idee. Zal eens naar een fot zoeken die ik moet hebben maar die stuur ik dan naar je dagboek:knipoog:.
December 24, 2017 om 21:06
Als ik voor een vermogen aan originele Hummeltjes zou hebben, gingen ze echt niet in een doos op zolder.
December 25, 2017 om 02:29
hummeltjes ik kende iemand van vroeger die ze ook spaarde dure beeldjes maar wel heel snoezig.

ik ben 23 jaar geleden begonnen met lemax huisjes i.p.v. kerststal nu heb ik er 6 op de kast staan en de rest laat ik op zolder . Wel elk jaar een echt kerstboom .
December 27, 2017 om 02:43
Iedereen de kerst overleeft?? Niet teveel kilo's erbij gegeten?

:succes: in 2018

December 27, 2017 om 04:28
IK ben goed de kerst door gekomen 2 onsjes erbij dus tevreden.
nu zijn ze hier nog bijna 2 weken vrij ,ik zal moeten blijven opletten.

Ik wens iedereen ook in 2018 een goed afval jaar.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.