Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

intermittent fasting

Geplaatst door Runlife82 op January 21, 2018 om 07:57

January 21, 2018 om 07:57
Hallo, zijn er hier ook nog meer mensen die bezig zijn met intermitten fasting, Ik ben ontzettend blij dat hier online op gestuit ben. Ik was afgelopen september 70 kg en ben met intermittent fasting in een maand tijd 7 kg kwijt en later nog eens 3. Het ging echt razend snel en ik hoefde er niet echt iets voor telaten staan. Tuurlijk helpt gezonde voeding ook. Maar vooral het eten tussen een bepaalde tijd vind ik heel makkelijk om te doen. Zelf doe ik 16:8 of de 18:6 window. dus 16 uur vasten en 8 uur de tijd om te eten. Lunch, tussendoor en diner. maar het bevalt me echt goed. Zelfs de feest dagen waar ik dan wellis waar een OMAD deed. ofterwijl 1 maaltijd per dag. beviel me wel. zo kon ik heerlijk uit eten met het gezin en heb zonder probleem een 3 gangen diner op gegeten. en de 2de kerst dag heb ik heerlijk gegeten thuis en was aan het einde niks maar dan ook echt niks aangekomen. ( eerste keer ooit na de kerst). Ik moet ook zeggen dat het er nu ook veel langer er afblijft. kan nu gewoon heus een dag eten als een gek en als ik dan terug ga floep is het er zo weer af of komt het er niet eens bij.

Ben heel benieuwd of jullie bekent zijn met dit. en of er nog meer zijn die dit doen,
meer info: club: stay strong, eat healthy, love sport.
buddy's altijd welkom
January 30, 2018 om 12:04
Hoi runlife82,

Heb een tijdje lang (in 2011) intermittent fasting gedaan om af te vallen. Gebruikte toen het protocol van Martin Berkhan (Pionier op gebied van IF en bedenker van 16:8 protocol).

Op dat moment had ik mijn voeding al prima op orde en onder controle. En daardoor had ik ook nooit last van honger of moeite met het nuttigen van gezonde voeding in voor mij juiste hoeveelheden. Intermittent fasting had voor mij in deze situatie weinig voordeel.

Het dieet hielp mij vooral in de zin dat ik alle maaltijden kon nuttigen in de periode dat ik vrij / thuis was. Geen voorbereide maaltijden overal heen meeslepen, of als ik dat vergat ergens een maaltijd moeten regelen (die dan toch net niet zo gezond kon zijn als ik zou willen, of veel te duur). Dat scheelde geld, tijd en moeite.

Waar je mee moet oppassen, is dat je niet veel te weinig kcal gaat nuttigen, doordat je maar zo weinig honger hebt. Dat heeft een hoop nadelen op oa. herstel, spierkracht, spiermassa, met de daarbij horende gevolgen, etc. Dit zijn vooral problemen die optreden op langere termijn.

Probeer je kcal inname te reguleren en met regelmaat te stabiliseren.

:)

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.