Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Voeding en ADHD

Geplaatst door Yasmyn op January 24, 2018 om 07:44

January 24, 2018 om 07:44
Heeft niet echt met afvallen te maken, maar wel met voeding.

Ik lees de laatste tijd veel over de invloed van voeding op onder andere ADHD en ASS. De resultaten lijken veelbelovend, maar ik vind weinig echte ervaringen. Onderzoeken bewijzen zus en zo, maar ik mis de persoonlijke ervaringen. Veel voedingsmiddelen die worden genoemd als "slecht" zijn best zwaar voor een 6 jarige om te laten staan. Denk aan gluten, zuivel en een legio aan e-nummers. Wij eten eigenlijk enkel vers, dus de e-nummers zullen niet zo'n probleem worden. Gluten en zuivel is echter een ander verhaal. Ik ben echter behoorlijk tegen op medicatie en dus lijkt me een dieet zeker het proberen waard. Ik zou alleen graag ook iets horen van persoonlijke ervaringen voordat ik mijn zoontje op een dergelijk dieet zet. Het spreekt voor zich dat de arts het onzin vindt, want voeding heeft niks met gedrag te maken ;-). Uit die hoek hoef ik dus geen steun te verwachten.

Ik hoop dat ik hier toevallig iemand tref die wél ervaringen heeft met ADHD en voeding en die mij hierover misschien iets wil vertellen.
January 24, 2018 om 10:23
Zijdelings ervaring mee. 1 van mijn neven heeft ADHD en net als jij was zijn moeder mordicus tegen Ritalin of of.
Zij heeft het gezocht in een vorm van psychotherapie, waar doormiddel van o.a. toen cassettebandjes nu zal dat CD's of zo zijn, een soort van rustgevende therapie werd gegeven.
Hij ging ook bij iemand op "spreekuur". Zij wonen in Nijmegen, het zal dus in die buurt geweest zijn.
Het precies vragen gaat even niet, heb NUL contact met ze.
Hij stond ook op een dieet, niet perse Gluten en Lactose vrij, maar wel kleurstoffen beperkt. En zeker suiker vrij.

Succes met je speurtocht.
January 25, 2018 om 15:01
Ik weet vanuit het verleden dat er hier een moeder met een zoontje met iets dergelijks was.
Ik denk dat je even moet zoeken op adhd en dan de profielen langs. Veel succes

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.