Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Belangrijke mededeling

Geplaatst door Clyde op April 4, 2018 om 09:13

April 4, 2018, gewijzigd door Clyde op April 4, 2018 om 09:32
Beste Valtaf-gebruikers,

Zoals de meeste van jullie weten is Sofit Wellness, het bedrijf dat vroeger Valtaf heeft ontwikkeld, jaren geleden gestopt met haar activiteiten. Desondanks is de website online gehouden zonder enige vorm van ondersteuning of onderhoud aan de servers door de voormalige beheerders. Het lijkt ons niet nodig om uit te leggen dat dit tot problemen kan leiden. Vooral door de komst van de algemene verordening gegevensbescherming is besloten om Valtaf.nl niet meer online te houden, en dus stopt Valtaf.nl met werken per 1 Mei 2018. Iedereen die minstens 5 jaar actief is op Valtaf.nl kan een aanvraag indienen om hun data geëxporteerd te krijgen. De export bevat persoonlijke data in een door computers leesbaar formaat (csv). Stuur hiervoor een mail naar export@valtaf.nl.

Sinds 2004 hebben wij met genoegen Valtaf.nl online gehouden onder het motto “Buddies van dik naar dun”. Helaas komt binnenkort een einde hieraan. Boekenkind, Twinkie, Ladyinpink & Fazant willen we bedanken voor de genomen tijd en moeite om bepaalde delen van de website te modereren.

We wensen iedereen veel succes met het behalen en behouden van hun streefgewicht.

Met vriendelijke groet,
Voormalig Valtaf-beheerders.
Onbekend
April 4, 2018 om 09:36
:bedankt: voor alle jaren met veel plezier hier op gezeten .
April 4, 2018 om 09:39
bedankt voor de tijd dat we er nog op kunnen,merkte wel al dat valtaf steeds minder word.
April 4, 2018, gewijzigd door Boekenkind op April 4, 2018 om 09:54
Het was te verwachten.
Helaas het einde van een unieke site, we zullen het gaan missen.

Clyde, jij vooral dank voor het zolang na dato nog zorgen dat de site bleef draaien.
En verder geen dank. Ik vond het een eer om de Calorie Tabel te stroomlijnen en samen met Fazant up to date te houden.

:boekenkind:

PS. Heb de notificatie maar uitgeschakeld, teveel mails nu ineens.
Onbekend
April 4, 2018 om 09:56
Boekenkind en Fazant zeker ook een extra bedankje voor jullie ,want het eetdagboek was erg fijn om te gebruiken al die jaren .
April 4, 2018 om 10:12
@Zonzes

:geendankgraaggedaan: Het eetdagboek is wat ik zelf het meeste ga missen.
Ik loop bij al die andere site's vast op porties, what the hell? moet ik met porties, ik weeg alles en wil dus met grammen werken. Maar het is niet anders.
April 4, 2018 om 11:20
O nee, ik gebruik valtaf echt nog dagelijks! ??
Bestaat er ergens iets soortgelijks? Volgens mij niet. Ik weeg ook alles af.
Myfitnesspal etc vind ik allemaal niks.
Is er geen enkele mogelijkheid om het in de benen te houden?
April 4, 2018 om 11:27
Snik. Als 1 april grap was ie leuk geweest. Maar het is echt 4 april. For the time being een ander (eenvoudig) afvalforum starten?

Heel veel dank aan Boekenkind, Twinkie, Ladyinpink & Fazant en ook enthousiaste, inspirerende clubbeheerders, clubleden, buddies en medesprinters. Ga Valtaf echt missen.
April 4, 2018 om 11:40
Kent iemand een goed alternatief?
April 4, 2018 om 11:49
@KarinvdM

Nee, ik heb een account bij MY Fitness wat een drama, Bij Fatsecret, iets beter maar geen Valtaf.
Valtaf was uniek en helaas er is geen mogelijkheid om de site in stand te houden.
Een ander eenvoudig afval Forum starten valt niet mee.
Alleen al een calorie tabel en eetdagboek is een project op zich.

@Reine

Nee, als ik die wist was ik daar wel al lid van.

April 4, 2018 om 11:51
Geen idee wat het kost om een site als deze in de lucht te houden, maar kunnen we allemaal niet wat geld bijdragen?
April 4, 2018 om 11:55
Heel erg jammer, zal het missen.
:dankje: voor al die jaren.
April 4, 2018 om 11:59
KarinvdM, servers in aanschaf en onderhoud hebben, programmeurs salaris. Klauwen met geld jaarlijks. In het verleden was er een tijd naast de gratis site ook een betaald gedeelte met iets meer faciliteiten. Een handjevol was daar voor in. en de kosten konden dus niet uit.
April 4, 2018 om 12:06
Clyde, mijn, onze megadank voor het tegen de stroom in toch de laatste jaren nog zorgen dat valtaf bleef draaien.
Vraagje, ik neem aan we direct de data krijgen als we daarom vragen. Of kunnen we blijven invoeren en stuur je de data dan pas 30 april?
April 4, 2018 om 12:49
Clyde, hartelijk dank voor alles wat je voor ons hebt gedaan. Dankzij jou heeft Valtaf nog een tijd kunnen doorgaan.

April 4, 2018 om 13:08
@Fazant

Ik heb het verzoek al ingedient. Clyde verzamelt alle leden die de data willen hebben en verstuurd die NA 1 mei schreef hij mij.
April 4, 2018 om 13:15
@Edua

Wat bedoel je met iedereen meelezen? Op je profiel? Net als vroeger op Valtaf. Je kon je toen ik op de site kwam alleen als je betaalde achter een muurtje verschuilen.
Dat hadden ze nooit moeten veranderen. Maar dat is mosterd na de maaltijd.

@Allen

Goede tips voor een goede site zijn zeer welkom, dat is duidelijk.
Bij voorkeur een site waar voedsel per 100 g of ml. worden toegevoegd. Maar vooral waar niet iedereen zonder vragen je buddy is en op jou pagina alles kan neerpennen wat ze willen. Heb de gruwelen daarvan al uitgebreid vernomen. Leden die elkaar op de huid zitten en zelfs laten verwijderen hoef ik niet.
April 4, 2018 om 13:18
Bedankt voor het zo lang in stand houden van deze site.
April 4, 2018 om 13:40
Dat is ook bizar... ik weeg me vandaag weer eens na 2 maanden. Ik zit sinds juli 2011 op valtaf en blijk juist vandaag, de dag dat jullie aankondigen te stoppen, mijn laagste gewicht sindsdien te hebben.
Thanks voor de moeites de site online te houden!
April 4, 2018, gewijzigd door 2Flipper op April 16, 2018 om 07:25
Heel hartelijk bedankt aan iedereen die deze site in stand hield. Ik heb hier jaren met plezier geschreven en met diverse buddies contact gehad. Ik wens jullie allemaal een gezond en slanker leven toe.

Lieve groeten van Nolly.

April 4, 2018 om 14:22
Oh, wat erg zeg!! Dit vind ik echt niet leuk!! :-(
Uiteraard ook mijn dank aan iedereen die zich heeft ingezet om de site draaiende te houden.

Naast het afvallen en het delen van veel lief en leed heb ik dankzij Valtaf een hele boel lieve vriendinnen gekregen in binnen- en buitenland waar ik regelmatig contact mee heb en mee afspreek en daar zal ik altijd dankbaar voor zijn!

Ik wens iedereen het allerbeste voor een gezonde en slankere toekomst.

Lieve groetjes van
:tuppie:
April 4, 2018 om 15:31
Mijn dank aan iedereen die hieraan meewerkte. Vooral het dieetdagboek was voor mij heel erg belangrijk door de jaren heen. Telkens als mijn gewicht weer de spuigaten uitliep kon ik weer inloggen.
Blijf toch de stille hoop houden dat iemand dit, op een andere manier gaat voortzetten. In dat geval zou ik heel graag hiervan op de hoogte worden gehouden.
Groetjes
April 4, 2018, gewijzigd door Robert01 op April 4, 2018 om 15:42
Hoofdzakelijk om mijn vrouw te steunen schreef ik mij ooit ook in en wil dan ook iedereen bedanken voor de geboden steunen adviezen. Het ga u allen goed.
April 4, 2018 om 16:13
Is Lifesum, de premiumversie iets? Iemand ervaring mee?
April 4, 2018 om 16:32
@Reine

Valtaf was gratis, IK ga niet voor een afvalsite betalen, Of ik moet daar erg veel extra's voor krijgen.
En ik geloof dat de meeste Valtaf leden er net zo over denken.
April 4, 2018 om 17:30
Kan wel janken... Ben al vijf jaar met veel plezier moderator van de Plus Size Club en ben hier dagelijks te vinden. Sinds het begin van het jaar gaat het net zo lekker met afvallen... en ook in de club gaat het geweldig leuk... en ik ga het dan ook enorm missen... :janken:

:miekie33:
April 5, 2018 om 02:07
Beste moderators,
Heel erg bedankt voor jullie hulp. Het is jammer, maar wat mij betreft ook niet meer dan dat.
Gelukkig hebben we de groep plus size ook als groep op FB gemaakt, kunnen we in elk geval nog contact houden met elkaar.

:paula75:
April 5, 2018, gewijzigd door Avla op April 5, 2018 om 03:31
Beste moderators zeer bedankt voor het in de lucht houden zo lang.
Een echt alternatief is er niet; bovendien zullen daar door dezelfde wetgeving ook wel enkele van gaan verdwijnen.
Gelukkig heb ik mijn Excelletjes nog :haha:. Die werken nog steeds als een speer.

Ik heb tijdens de ValtAf tijd erg veel mee gemaakt, van overleden echtgenote Els "Eavla" op de site tot heel blij met mijn huidige echtgenote Jolanda "Knippertje" op ValtAf :hartje:. Van Eavla had ik alles al eerder eens gedownload door urenlang alles in Word te plakken...
April 5, 2018 om 03:40
Een echt alternatief is er niet; bovendien zullen daar door dezelfde wetgeving ook wel enkele van gaan verdwijnen.

@Avla

Dat is wel zeker. Ik heb er bij 3 al zo nooit mijn adres op hoeven geven, alleen een naam, niet die van mijzelf, of ik een :boy: of een :girl: ben en mijn geboorte datum, wat ook zomaar uit de duim kan zijn.
April 5, 2018 om 03:56
hartelijk bedankt voor de jaren Valtaf.
geen aprilgrap dus.
groet, vijfster.

April 5, 2018 om 04:20
Kan wel janken, ben hier helemaal niet blij mee. Toch bedankt voor de jaren Valtaf. Jammer
April 5, 2018 om 04:45
iedereen ontzettend bedankt voor het in de lucht houden van valtaf, het zat er aan te komen.
Erg jammer, want ik zit al vanaf 2006 op valtaf......
Zal het zeker missen, het is niet anders, ga wel even de download aanvragen...
Nogmaals iedereen bedankt.....
April 5, 2018 om 05:35
Zo jammer..... Het is een unieke site. Maar wel begrijpelijk.
Sinds 2006 ben ik hier regelmatig te vinden geweest en heb heel wat dagboeken geschreven, discussies gevoerd, lief en leed gedeeld en eetdagboeken ingevuld. De site heeft me vaak erg goed geholpen bij het afvallen. De laatste jaren ben ik wat minder actief geweest en was het al duidelijk dat de spirit er uit was. Toch fijn dat we nog een tijdje door konden gaan.
Ook ik zoek nu naar een goed alternatief maar vermoed dat dat erg lastig gaat worden.
Allemaal bedankt voor het gezelschap hier en veel succes verder!!
Ik ga in ieder geval tot 30 april nog even door hier om mijn streefgewicht van -5 kg te behalen!
April 5, 2018 om 05:48
Jammer, hb vel plezier beleeft aan deze site, en ook belangrijk resultaat geboekt .
eeen leuke volledige site, me veel mogelijkheden.
April 5, 2018 om 05:49
Wat jammer maar wel te begrijpen. Alle voorwaarden waar je aan moet gaan voldoen zijn niet misselijk.
Ik heb heel wat jaartjes gelezen, geleerd en ervaringen gedeeld in de club en ben inmiddels op m'n streefgewicht gekomen. Hierbij heeft valtaf dus echt geholpen!
Bedankt voor de mogelijkheden die er zijn geweest en ik wens iedereen het beste

Groetjes sibbel
April 5, 2018 om 07:45
Heel jammer inderdaad, ben al heel lang lid hier op deze site en heb het nodige meegemaakt.
Bedankt beheerders voor de tijd die jullie er in hebt gestoken al die jaren.

Onze club de Zauberhaft methode, gaat door op fb, die club hadden wij al opgericht als alternatief als va eruit lag, konden we toch contact houden met elkaar

.Wens jullie allemaal het allerbeste toe!

:bedankt:

:zaubertrommler:
April 5, 2018 om 08:40
Bedankt voor al die jaren voor alle tijd en moeite die jullie erin hebben gestoken
:beerbedankt:
April 5, 2018 om 09:06
Jammer, echt jammer, Bedankt om het al die jaren voor ons nog open te houden!
April 5, 2018 om 10:05
Hartelijk bedankt voor jullie inzet. Jaren met plezier geholpen met berichtjes.

Groetjes appelperzik
April 5, 2018 om 11:30
@Reine, Lifesum is een app. Daar heb je niets aan op de PC

April 5, 2018 om 13:25
Bedankt voor alle jaren dat ik gebruik kon maken van deze site. Mede door jullie is er 85 kg af! Ik heb een verzoek ingediend, maar welke gegevdens moet ik door mailen? Heb nu alleen mijn nickname doorgeven. Is dat genoeg?
April 5, 2018 om 15:56
@Rakkie

Ja, dat is genoeg, Mits je het Mailadres dt je hebt opgegeven nog actief is.
Clyde gaat pas na 1 mei opsturen, dus als het Mail adres veranderd moet worden, doe dat dan nu bij instellingen.

Ik heb gewoon op de link geklikt en opgegeven dat Boekenkind graag van het aanbod gebruik maakt.
Verwacht geen reactie, Clyde is niet echt van het reageren. Of je krijgt een standaard briefje.
April 6, 2018 om 02:40
@Rakkie

Sorry, ik schrijf aanklikbare link, maar dat is het helaas niet.
Ik heb het gekopieërd en via mijn eigen mail verzonden.
Verder klopt de procedure wel.
April 6, 2018 om 07:01
Clyde, Eigenlijk ben ik wel benieuwd welke data je bedoeld om op te sturen.
Onze eigen dagboeken of ons dieetdagboek. Of de datatabel met gewichten, percentages en maten.
April 6, 2018 om 09:26
Moderators, :dankje:
April 6, 2018 om 13:56
Mijn eerste account was Miekkie en daarna Ukkiepukkie en al 14 jaar bijna elke dag ingelogd....Wat ga ik Valtaf missen. Lief en leed gedeeld met buddie's en heel wat kilo's afgevallen en aangekomen maar nu stabiel, al een paar jaar maar kan het contact niet missen.

Vaarwel unieke site:cry:
April 6, 2018 om 14:27
hier eerst aktief toen een stille... al jaaaaaren ,ik ga dit ook missen ,jammer hoor..
April 6, 2018 om 15:22
Jammer. Fijn die avg. Bedankt voor alles
April 6, 2018 om 15:53
Wat ontzettend jammer , heel erg bedankt voor alles
April 6, 2018 om 16:00
Heel jammer inderdaad. Dank je wel voor alles.

April 6, 2018 om 18:08
Heel jammer, ben ook met reacties een jojo: soms heel actief, en dan weer een periode inactief. Maar ik zal het we missen. Ook de verhalen en de steun van mijn buddies zal ik gaan missen.
April 7, 2018, gewijzigd door Laine op April 7, 2018 om 04:28
Da's jammer! Ik ben jarenlang actief geweest op valtaf en ben juist 2 weken terug na een tijd weg te zijn geweest weer ingelogd met de bedoeling wat kilo's te willen afvallen.
Alle moderators bedankt voor de goed geoliede website, jullie waren uniek in je soort!
Vaarwel alle valtaffers :-) het ga jullie goed.

p.s. ik ontving van een buddie vorige week de tip voor de site www.projectgezond.nl ,ik heb er rondgekeken en een gratis weekmenu ontvangen om uit te proberen. Als je lid wordt kun je naast een weekmenu in een eigen omgeving online je gegevens bijhouden. Helaas is dat wel tegen betaling van € 15,- per maand. Tis maar net wat je ervoor over hebt......ik kan mezelf daar niet toe zetten.
April 7, 2018 om 04:31
Heel jammer .
Dank voor alles
April 7, 2018 om 04:44
Wat vreselijk jammer. Deze site heeft echt zijn NUT bewezen, hoeveel mensen hebben niet, mede door het steuntje in de rug van andere deelnemers en het makkelijk kunnen noteren van hun eetgewoontes vele kilos verloren. Ook ik.

De regering klaagt dat mensen steeds zwaarder worden en hierdoor steeds meer lichamelijk klachten ontwikkelen. Eigenlijk zouden ze deze site moeten steunen!!!

Moderatoren en iedereen die mij gesteunt heeft HARTELIJK BEDANKT. Jullie zijn T O P P E R S xxx
April 7, 2018 om 08:03
Echt heel jammer. Ik heb het nog even onder de aandacht van de overheid gebracht, omdat ik het niet vind kunnen dat een site waar zoveel mensen wat aan hebben verdwijnt.

Ik kreeg als antwoord:

Hierbij stuur ik u het antwoord op uw e-mail waarin u aandacht vraagt voor de website Valtaf, die dreigt te verdwijnen vanwege nieuwe wetgeving op het gebied van privacy.

Inderdaad moeten vanaf 25 mei 2018 overheden, bedrijfsleven en verenigingen voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daarmee krijgen mensen meer privacyrechten. De overheid heeft voor de betrokken organisaties een stappenplan ontwikkeld, zodat de organisatie kan worden aangepast en dan voldoet aan de nieuwe regels. U leest daar meer over via deze link:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-organisatie-voorbereiden-op-de-algemene-verordening-gegevensbescherming-avg

De Rijksoverheid wil namelijk dat iedereen veilig kan internetten. En dat bedrijven en organisaties persoonsgegevens goed beschermen. Daarom zijn wereldwijd afspraken nodig voor het gebruik van online diensten.
Het is voorstelbaar dat voor een kleine vrijwilligersorganisatie het moeilijk is om met beperkte menskracht het voor elkaar te krijgen dat de website aan alle eisen voldoet. Het is dan erg sneu dat een door u zo gewaardeerd initiatief moet stoppen, omdat het te veel werk is om de website en de achterliggende administratieve systemen aan te passen. Aan de andere kant is het heel erg belangrijk dat de privacy van burgers op een zo goed mogelijke manier wordt beschermd.

Ik heb in elk geval wel uw e-mail ter kennisgeving doorgestuurd naar het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, dat over dit beleidsterrein gaat. Mocht het ministerie nadere informatie wensen, dan neemt de desbetreffende afdeling contact met u op.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben, kunt u contact opnemen met Informatie Rijksoverheid via het contactformulier, bellen met 1400 of uw vraag stellen via @Rijksoverheid.

Met vriendelijke groet,

Arnoud Cornelissen
Publieksvoorlichter Informatie Rijksoverheid

Tja, meer kun je niet doen.
Waarschijnlijk is het echt einde verhaal.

Bedankt voor alles, vrijwilligers en Clyde
April 7, 2018 om 08:19
Goed initiatief Virri, Jammer ,dat het niet het gewenste resultaat oplevert.. Jij hebt je best gedaan.
April 7, 2018 om 09:14
Schrale troost misschien, er verdwijnen er met Valtaf nog veel meer.
Want er zijn weinig site's die aan die wettelijke eisen voldoen.

EN zoals je al in het schrijven van Clyde kunt lezen. Het voldoen aan de wettelijke eisen was de laatste druppel om de site over de rand te duwen.
Emiel heeft de eerste site gebouwd, maar die is er allang klaar mee. In 2012 nog hevige plannen, die 3 maanden later al in het ronde archief gingen.

Wat ik het meest ga missen is onze Calorie Tabel.
Als ik die toch eens op een schijf zou kunnen krijgen, MET een simpel eetdagboekje.
April 7, 2018 om 15:56
Ik voldoe net aan dat 5 jaar criterium. Maar wat krijgen we dan precies als ik data aanvraag?
April 7, 2018, gewijzigd door Boekenkind op April 7, 2018 om 16:21
@Slims2018

Dat weet niemand. De enige die dat kan beantwoorden is Clyde.
Ik heb het, voor de zekerheid, maar wel opgevraagd.
April 7, 2018 om 17:48
:( :( dit is echt triestig nieuws! Er bestaat geen site zo nuttig als deze. Ik zal het echt missen!

April 8, 2018 om 03:43
Ik vind dit echt super jammer. Valtaf is een ontzettend handige site om alles bij te houden en ik heb gemerkt dat ik, wanneer ik Valtaf niet gebruik ik een stuk minder inzicht heb en dus ook minder afval. Bedankt voor het tot deze tijd online houden. Ik ga op zoek naar een ander platform maar volgens mij gaat dat nog een hele klus worden.
April 8, 2018 om 04:02
Bedankt voor alles Kwam steeds weer terug Maar heb wel veel steun steeds ondervonden Dankjewel allemaal
April 8, 2018 om 04:15
Weegclub is het beste alternatief wat ik ken maar het blijft geen valtaf
Voor de mensen die mij willen blijven volgen kan via fitnesspal daar heet ik ook madelief1900
En op weegclub heet ik ook zo
Heel jammer dat valtaf stopt :(
Bedankt aan alle mensen die hier keihard voor gewerkt hebben
En bedankt aan al mijn buddies!
April 8, 2018 om 04:35
Vraag me al een poosje af of ze hebben geprobeerd het concept aan een andere partij te verkopen.
Waarschijnlijk niet. Wat ik dan een gemiste kans vind.
Met een iets andere opzet wat bescherming persoonsgegevens betreft, zijn er misschien best wel bedrijven, tijdschriften of of, die het over hadden willen nemen.
April 8, 2018, gewijzigd door Dutchchick op April 8, 2018 om 05:14
Ik had geen idee dat de site enkel nog werd onderhouden door enkele mensen.
Grote dank aan jullie! Echt top dat jullie dit zo lang hebben gedaan.

Het eetdagboek, al sinds jaar en dag een houvast voor velen. Als we alleen dat stuk eens zouden kunnen bewaren.
Wat zou er voor moeten gebeuren, wat zou er noodzakelijk zijn om de site (gedeeltelijk) werkende te houden, de nieuwe algemene verordening gegevensbescherming in acht nemend?
April 8, 2018, gewijzigd door Bellecrea op April 8, 2018 om 05:21
Heel jammer, mede omdat we hier allemaal uit eigen beweging onze gegevens achterlaten. Vreemde wet die op sommige punten echt de plank misslaat.
Voor iedereen veel succes in de toekomst!
April 8, 2018, gewijzigd door Boekenkind op April 8, 2018 om 05:42
@Dutchchick

Wat zou er voor moeten gebeuren, wat zou er noodzakelijk zijn om de site (gedeeltelijk) werkende te houden, de nieuwe algemene verordening gegevensbescherming in acht nemend?

Ik zou het niet weten, dat weet alleen Copernica BV waar Sofit Wellness een klein, zeg maar minuscuul onderdeeltje van is.

Maar ook: alleen het eet/dieetdagboek, zal voor velen toch net iets te weinig zijn om dan nog op de site te blijven. Juist het buddy systeem maakt dat iedereen toch steeds weer terug komt.

Overigens Copernica, ontwikkeld programma's voor derden. Zij onderhouden, zoals Valtaf, al lang geen programma's meer.

PS. Nu nog een buddy verzoek indienen heeft niet zo heel veel zin.
Ik honoreer dan ook niets meer.
Onbekend
April 9, 2018 om 03:28
Dat is jammer! Clyde dankje voor alles de afgelopen jaren. En voor leuke stukjes, per 2404 naar https://versie2404.nl (onder het mom van de een zijn dood is de ander zijn dood, hoewel brood tegenwoordig niet meer mag natuurlijk). Eh....lijkenpikkerij......eh....mag dit eigenlijk wel.

Facebook doet ook niet moeilijk met de privacy. Waar kan je tegenwoordig online nog 'afvallen' zoals bij valtaf?

Goed genoeg gezeverd. Bedankt voor alles clyde en de bedenkers/makers/onderhouders van valtaf.nl
April 9, 2018 om 05:30
Heel erg droevig zeg!
Ik heb hier heel wat jaren vertoefd.. ook nog wel onder andere nicknames...
Het was al jammer indertijd dat de support stopte van de diëtistes...het verbaasde me dat het niet door anderen werd opgepakt. Coaching is toch het meest belangrijke, naast de wetenschap, wat je wel of niet zou moeten eten.
Het zou leuk zijn als het "Voedingsbureau" jullie kon overnemen, met de veilige modus voor de privacy.. het zou aldaar een prachtige uitbreiding zijn.. er staat bovendien op die site ook al veel info.
Jammer, jammer, jammer.. dank aan diegenen die zich hier al die jaren voor hebben ingezet!
April 9, 2018 om 07:52
Echt jammer dat valtaf er mee ophoudt. Heel fijne site, simpel en toch kun je er precies alles bijhouden om jezelf op het goede spoor te houden. Wat is er nog meer mogelijk voor deze site en de deelnemers?
https://www.sparkpeople.com/ Als je op zoek bent naar een alternatief voor valtaf, wel heel Amerikaans en nogal veel informatie dus ik vind het soms overweldigend, maar je kunt er ook alles bijhouden wat je wilt en ze geven wel goede support.
Ik wens iedereen veel afvalmotivatie :)

April 9, 2018 om 08:24
Helaas.... maar bedankt voor het zolang in de lucht houden van de site.
April 10, 2018 om 03:40
Ontzettend bedankt om alles in de lucht te houden! Erg jammer!!
April 10, 2018 om 04:11
Beste mensen,
Ook ik vind het bijna een drama dat jullie gedwongen zijn te stoppen. Al sinds 2011 voer ik trouw wekelijks mijn gewicht en daar heb ik zo'n baat bij (gehad). Ook de informatie zal ik ontzettend missen. Ontzettend bedankt voor alle goede zorgen van de afgelopen jaren, ik ga jullie missen!:geendagzo:
VZZ
April 10, 2018 om 07:16
Logisch. Gratis bestaat niet.
April 10, 2018, gewijzigd door Boekenkind op April 10, 2018 om 10:06
@VZZ

Logisch. Gratis bestaat niet.

Wat bedoel je hier mee?? Er zijn zat site's die gratis zijn, maar gewoon geen Valtaf.
Elvis had overigens niets met VZZ, integendeel zelfs.
VZZ
April 10, 2018 om 10:51
En Elvis had al helemaal niks met boeken.
April 10, 2018 om 11:03
:lachen:
April 11, 2018 om 02:56
Jammer dat er een einde aan komt, maar logische keuze. Bedankt voor al die jaren ondersteuning!
April 11, 2018 om 05:15
Het zal niet meevallen een ander programma te vinden dat even vlot en even goed werkt ...
Jammer, jammer, jammer

Toch bedankt om het nog zo lang te willen rekken ...ik heb er veel aan gehad.

Krijgen we nog advies waar we nu wel terecht kunnen of moeten we zelf op zoek?

toinette
April 11, 2018 om 06:01
Dus er is niemand die een goed alternatief heeft om een eetdagboek bij te houden? Dat was eigenlijk het enige waarvoor ik Valtaf al 12 jaar gebruik en baal nu wel enorm dat dat weg gaat :(

April 11, 2018 om 07:41
@Fairy2

Eetmeter.nl van het voedingscentrum. Maar het is geen Valtaf.

@Tante99

Iedereen is al druk aan het snuffelen en overstappen, maar het is geen van alle Valtaf.
Overstap advies van de de Beheerders? Denk het niet.
Ze draaien een unieke site de nek om, verwacht dan ook echt geen enkel advies of of.
April 11, 2018 om 13:38
Dat is even een tegenvaller..!!!
Ik was juist weer bezig mijn dieetdagboek bij te houden.
Maar iig voor alle moderatoren die dit zo lang in de lucht hebben gehouden mij dank.

:liefs: en iedereen succes met het vinden van een alternatief.
April 12, 2018 om 12:26
Hoewel ik de laatste tijd geen dagelijkse gebruikers was bij valtaf, was het toch altijd fijn hier weer op terug te kunnen en gewoon weer verder te gaan waar ik gebleven was. Ook ik was blij met de support (van o.a. kwartjes). Fijn was ook de manier van invullen, in het Nederlands en met eigen maten en eenheden om iets in te vullen. My fitnesspaal gebruik ik niet meer, wel geprobeerd, maar zoooooo omslachtig en zo weinig glutenvrije en lactosevrije producten.
Heel veel dank aan iedereen die heeft geholpen dit zo lang in stand te houden!!!!!!!
April 13, 2018 om 10:32
Erg jammer dat Valtaf.nl uit de lucht gaat. Hoewel geen erg consequente bezoeker door de jaren heen toch telkens weer op Valtaf.nl teruggevallen en er steun gezocht en gevonden.
Helaas bleef en blijft de strijd tegen overgewicht een strijd.
Hartelijk dank voor de vele jaren van ondersteuning.
April 14, 2018 om 04:31
&Fairy2
De Eetmeter van het Voedingscentrum is een goed alternatief. Je kunt er tegenwoordig ook zelf gerechten en voeding invoeren. Er zitten ook een paar extra dingen bij, zoals advies. Ik vind het een prima alternatief. Voor het eetdagboek dan.
April 14, 2018 om 08:02
Dit is voor mij een goede tip &Fairy2, dan je wel, al blijf ik hopen dat er een klein wonder geschiedt en valtaf op het laatste moment toch gered wordt.
April 15, 2018 om 03:29
Erg jammer, ondanks dat ik de laatste tijd er iets minder op zat. Jarenlang veel plezier aan beleefd. Iedereen bedankt.
April 15, 2018 om 08:41
Bedankt voor al jullie werk
April 15, 2018 om 11:56
Oh.... wat jammer!! Wel bedankt voor al jullie werk.
April 16, 2018 om 03:26
Heel jammer, Clyde. Bedankt voor alles.

Over alternatieven. Als iedereen een account aanmaakt onder zijn/haar valtaf- gebruikersnaam bij https://www.weegclub.nl/ dan vinden we elkaar daar weer terug. Je moet dan wel dezelfde naam gebruiken als hier. Misschien is dat een alternatief.

April 16, 2018 om 06:57
@Amechtig.

Daar rond even gekeken, Over mijn lijk nog niet. Wat een stel bemoeizuchtige types zeg.
En je kunt ze niet eens van je profiel weigeren.

Ik wil gewoon Valtaf, de rest is allemaal behelpen.
April 16, 2018 om 18:25
o wat ontzettend jammer!
April 17, 2018 om 01:35
Bedankt voor al die jaren support !
April 19, 2018 om 06:56
vind het heel spijtig dat het hier stopt deze site heeft mij altijd heel goed geholpen bij mijn afslankavontuur

nog een dikke mercie aan de beheerders voor hun inzet om dit al die jaren toch mogelijk te maken en aan iedereen voor hun steun

ik weet niet of het hier al vernoemd is maar ik hoop dat ik een altenatief gevonden heb op deze site www.fatsecret.be weet natuurlijk nog niet of het zo goed is als hier maar ga het toch een kans geven, het heeft ook een app maar deze heb ik nog niet gedownload (is misschien voor straks)

aan iedereen nog veel succes met jullie afslankavontuur

groetjes
Katarina44
April 19, 2018, gewijzigd door Kwartjes op April 19, 2018 om 15:25
MerlySesly
April 19, 2018 om 11:01

Hoi Kwartjes willen jullie niet dat er een doorstart komt? Ik heb nu op 3 verschillende manieren aangegeven dat ik wil kijken of ik het kan overnemen of dat er toch een doorstart kan komen. Ik heb in het verleden altijd super fijn contact gehad met Valtaf.nl met Freya. En de doelgroepen passen goed bij elkaar van SaunaGids en Valtaf. Ik hoor nog graag van je. Groetjes, Marie.
Lieve Marie,

Ik hoor niet bij het beheer. Ik ben gewoon lid, net als jij. Meldt het even.

Liefs.
April 19, 2018 om 15:40
MerlySesly, zou top zijn! Dus ajb neem contact op met het beheer zoals Kwartjes schreef.
Groetjes
April 19, 2018 om 17:26
Handig als ze dan ook weet met wie ze contact op moet nemen.
Freya is al bijna 8 jaar weg bij Valtaf.

De website is nu nog van Copernica BV. Die zitten op de De Ruyterkade in Amsterdam.
https://www.copernica.com/nl
April 19, 2018 om 19:04
Hier had ik al op gehoopt. Dank je wel Boekenkind :gogo:
April 19, 2018 om 22:56
Geen dank, ook ik hoop op een doorstart. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om die privecy wetgeving in te passen in het programma.
Het concept van Valtaf is uniek. Zonde als het verdwijnt.
April 20, 2018 om 10:06
Is dat mogelijk? Een doorstart?

April 20, 2018 om 10:34
@Groetje,

Alles is mogelijk. Als de eigenaren geen belachelijke prijzen vragen voor de web site en een andere partij het overwil nemen en de privacy regels wel wil aanpassen.
Dan kunnen wij alleen maar hopen dat het ook daadwerkelijk gebeurd.
En geloof maar dat ik een van de eerste ben die er bij zal zijn.

Want ik baal al stevig van al die andere website's, te Amerikaans, te Engels en de Hollandse te bemoeizuchtig. Plus calorie tabellen waar mijn haren van overeind gaan staan.
Niet dat er geen fouten in die van ons zitten. Maar het wordt in elk wel gecontroleerd.

EN geen van allen met de mooie persoonlijke smilies die wij hebben.
VZZ
April 20, 2018 om 11:23
Binnen de huidige vorm van valtaf.nl is geen fatsoenlijk verdienmodel te maken, dus is een doorstart bij voorbaat kansloos. Gratis bestaat niet. Echt niet.
April 20, 2018 om 12:20
De gemiddelde website met calorietabellen oid kost vanaf €15,-- p.mnd. Of anders wordt er reclame aan toegevoegd om inkomsten te genereren. En valtaf is al 6 jaar nooit meer bijgewerkt. Dus doorstart lijkt mij niet zo aan de orde.
April 20, 2018 om 13:00
@ Rozafazant en VZZ

Bijgewerkt of niet, het heeft nog 6 jaar bijna probleemloos gewerkt.
Of een andere partij er aan kan verdienen? Nee, dat denk ik ook niet.
Maar hoop doet leven. Er zijn nu ineens weer mensen die eventueel wel een bedragje per maand over hebben voor Valtaf. Of dat genoeg Is?

Als die saunadame denkt dat haar hoofdkantoor het wel ziet zitten, wat let haar dan om een poging te wagen. Dromen mag, zegt mijn therapeute.
April 20, 2018 om 13:27
Zeker. Dromen mag. Nou ben benieuwd hoor. Want het is 5 voor 12 ben ik bang
Ga dit vreselijk missen

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.