Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Soepdieet

Geplaatst door Wolkje op June 26, 2005 om 12:31

June 26, 2005 om 12:31
Oke, lieve mensen wie weet of heeft ervaring met het soepdieet??
Ik heb het een tijdje geleden voor dat ik ziek werd gedaan en toen 10 kg mee afgevallen. Nu ik weer de oude ben ga ik weer een poging doen!
Wie verteld er wat meer over???
:merci:
June 26, 2005 om 16:47
Hoi, dat was niet echt wat ik bedoelde over de Meloentjes Maar wel leuk dat je even de tijd had omte reageren. :?
Heb je het dieet ook gevolgd???
June 27, 2005 om 01:54
verleden jaar heb ik ook geprobeerd het soepdieet te volgen.
ik ben n.l. gek op soep dus leek het mij een ideaal dieet.
Niet dus na 3 dagen werd ik er echt ziek van ,bovendien viel ik niet af maar kwam in 3 dagen 2 kilo aan???

Ik wil je niet ontmoediggen want er zijn ok goede resultaten mee te behalen,maar ieder mens functioneerd anders....
Sterkte
June 27, 2005 om 05:47
Je zou dit dieet kunnen proberen, is ook voornamelijk soep, maar ook andere dingen! Ik ga er donderdag mee beginnen...
http://web.inter.nl.net/users/R.G.Logchies/dieet.html
June 27, 2005 om 12:22
Hoi, Lieve Dames
Fijn dat jullie al voor zover gereageerd hebben.

Ik heb aan de informatie al heel wat gehad.
Maar blijf doorgaan...
:rennendhondje:
Bedankt Meiden,
Wolkje
June 30, 2005 om 12:41
Hai allemaal, een berichtje van wolkje

Gisteren heb ik weer een nieuwe pan soep gemaakt.
En heb iets nieuws ondekt.....:P
Geen wereld nieuws hoor...

Als je van tomatensoep houd, waarom gooi je dan niet een klein blikje tomatenpuree in de soep . Het wordt er heerlijk van. En er zitten nog steeds weinig cal. in de soep.:kok:

Groetjes Wolkje
Onbekend
June 30, 2005 om 13:46
Hoiiiiiiiiii :)
Ik doe ook soep dieet, dit is de 5 de dag. Ik doe die hier bij de linken staat. Bases zijn 2 blikken tomaten. Vandaag zou ik dus tomaat er bij moeten eten, niet gedaan ik wel soep gehad maar daarnaast gewoon fruit en groente. Je mocht er en een biefstuk nu bij eten. Eindelijk het gevoel dat ik wat in mijn buik heb. Maar :afvallen: afvallen??? Geloof tot nog toe 1 pond :S :?:?:?:? Maar ik maak de soep op en dan ga ik weer "gewoon" eten. :) Ben de soep zat. Daarnaast zie ik ook te weing reseltaat. das dus mijn ervaring :) Doeiiiiiiii :dag: Ineke :roos:
July 7, 2005 om 08:58
Hallo!
Ik ga morgen ook beginnen met het soepdieet. Heb het al eens eerder gedaan en dit is mij zeer goed bevallen! Ben toen 4 kg afgevallen (zonder honger o.i.d.) en na die week gewoon goed opgelet met wat ik eet. Ik was inderdaad veel te bang dat die kilo's daarna er weer aanzaten. Ben uiteindelijk toch nog 5 kg extra afgevallen.
July 21, 2005 om 05:16
hallo kben hier nieuw dus ja veel kan ik ni meepraten. Ik zie dat jullie allemaal van Nederland komen. Ik ben namelijk van Belgie. Heb ook eens het soepdieet gevolgd en was in twee maanden tijd 18 kilo kwijt.

Is eindelijk niet gezond maar ja. Ze komen er allemaal weer bij als je stopt :(:(:(:(:(::(
July 21, 2005 om 07:15
iemand had het over een vochtafdrijvende soep... een goede soep (die dus niet erg flauw smaakt) zorgt er juist altijd voor dat je vocht vasthoudt! normaal gesproken drink je iets en plas je dat binnen een uur of drie weer uit, maar als datgene wat je drinkt even veel natrium (uit zout) bevat als je van nature in je bloed hebt, dan blijft dat vocht in je bloedbaan. Gevolg is een hogere bloeddruk, en meer lichaamsgewicht aan vocht! als je dus erg veel soep eet, wordt je bloeddruk veel te hoog en hou je ontzettend veel vocht vast (behalve als het een zouteloze/zoutarme soep is).

July 21, 2005 om 08:04
maar mensen eten gekke dingen:
als je een soep maakt van komkommer, bleekseldery en brandnetel thee kan ik me best voorstellen dat die vochtafdrijvend is, en ik zou die niet heel erg zout willen

hmmmm, klinkt eigenlijk niet zo slecht, WHAAAAA, wat een gekke ideeen, zou ik me zorgen moeten maken dat ik laat ben met ongesteld worden, had van de week ook al zo'n zin in augurken
July 21, 2005 om 17:40
Hallo allemaal,

Bedoelen jullie dit dieet?

Vetverbrandingssoep
Ingredienten Soep
4 teentjes knoflook
6 grote uien
1 of 2 blikken gepelde tomaten
1 grote witte kool
3 liter water
6 wortelen
2 groene paprika’s
1 witte selderie
3 magere vlees bouillonblokjes
3 magere kip bouillonblokjes

Snij de groente in kleine stukjes en bedek ze met water. Op smaak brengen met peper, curry, zout en peterselie. Laat koken tot de groenten gaar zijn.

Deze soep mag gegeten worden telkens wanneer u honger heeft. Eet zoveel u maar wilt en wanneer u maar wilt. Deze soep zal u geen calorie doen toenemen. Hoe meer u ervan eet, hoe meer u ervan afvalt. Als u enkel de soep zou eten, dan zult u aan ondervoeding lijden. Daarom eet dagelijks dit erbij:

Dag 1
Alle fruit, uitgezonderd bananen en druiven. Eet enkel fruit en soep. Als drank ongesuikerde thee, fruitsap en water.
Dag 2
Alle groenten, uitgezonderd mais, droge bonen en erwten. Eet de groenten vers of uit potten, maar beter groen en met bladeren. Tijdens het middagmaal mag u een aardappel in de oven met een beetje boter. Eet geen fruit, wel soep.
Dag 3
Alle groenten en fruit naar wens en de soep. Geen aardappelen. Als u deze 3 dagen zonder smokkelen hebt doorgebracht , dan moet u tussen 2 en 3 kilo afgevallen zijn.
Dag 4
Eet tot 3 bananen met 1 liter magere melk. Drink zoveel mogelijk water en soep. Bananen bevatten veel calorieen en koolhydraten, zo ook de melk, maar uw lichaam heeft vandaag behoefte aan kalium en koolhydraten, vitaminen en calcium om uw behoefte aan suiker te verminderen.
Dag 5
U kunt vandaag tussen de 300 en 550 gram beefsteak en 6 verse tomaten eten. Probeer ook tussen de 6 en 8 glazen water te drinken om de urique zuren uit het lichaam te verwijderen. Drink tenminste eenmaal de soep.
Dag 6
Rundvlees en groente zoveel u wilt. U mag zelfs 2 of 3 steaks hebben met groenten. Maar geen aardappelen. Zeker eenmaal de soep.
Dag 7
Alle rijst, groente en ongesuikerde fruitsap zoveel u maar wilt. Drink tenminste eenmaal de soep.

Ik heb 3 collega's die dit doen. Ze zijn in de eerste week allemaal 4 kilo afgevallen en ik ben stik jaloers. Ze zeggen dat het goed vol te houden is en de soep ruikt ook echt prima. Ik moet alleen zelf veel naar klanten en heb dus een probleem. Ik kan daar moeilijk vragen of ik m'n kop soep op mag warmen in de magnetron. Bovendien komen er door die soep bij m'n collega's gassen vrij, niet te pruimen! Dat wil ik natuurlijk niet bij een klant.

Ik ga het toch maar eens proberen als ik een week heb met niet zo veel klantbezoek ofzo.

Succes voor degene die het willen proberen!

:wave:

July 22, 2005 om 03:59
moet wel even zeggen: dit is een crash dieet, van het gewicht wat je kwijtraakt is meestal een groot deel vocht, en wat je afvalt komt er vaak weer bij zodra je ermee ophoudt. als je er langer mee doorgaat heb je de kans dat je lichaam in spaarstand gaat.

ik heb heel erg het gevoel dat zulke waarschuwingen bijgesloten moeten worden met dit soort dieeten
July 25, 2005 om 08:32
Bezind eer ge begint! Ook ik heb het soepdieet geprobeerd, in een periode dat ik snel veel wilde afvallen en mijn verstand niet gebruikte. Korte termijn-planning! Helemaal ziek van geweest, bij mij werkte het sterk laxerend. Ik moest er mee stoppen. Maar goed ook. Want toen ik weer bij mijn positieven kwam herinnerde ik me weer dat je alleen verantwoord afvalt als je op lange termijn je leefwijze verandert. En dat betekent goed, gezond, voldoende en verantwoord eten en meer bewegen. En helaas duurt dat wat langer. Ik ben nu ruim 15 kg kwijt en heb daar anderhalf jaar over gedaan. Tergend langzaam dus. En dat heb ik mede te danken aan crashdieten zoals het soepdieet. Doe er je voordeel mee!

Lotgenoten, ik wens jullie heel veel succes! :geluksklaver:
July 26, 2005 om 17:12
Hmmmm. Als ik jullie reacties lees, word ik toch een stuk minder enthousiast. Gezond eten is natuurlijk ook veel beter, maar als ik niet zo heel lekker in m'n vel zit, wil ik altijd zo veel eten. Gezond of ongezond maakt dan niet meer uit, als die kaken maar op en neer gaan. Van komkommers word ik dan helemaal flauw. Zou zo'n soepje dan wat zijn als gewoon tussendoortje?:uh:
Onbekend
July 28, 2005 om 09:17
Halloo :hi:
Enn paar weken geleden ben ik ook begonnen met soepdieet. Ik heb het geloof ik 4 of 5 dagen volgehouden. De soep is lekker, niks mis mee. Maar het dieet is zo eentonig. En ja, wat meer zeggen, je veranderd niet je eetgewoontes er mee. Ik begon erg mijn boterham te missen. Ik ben er ook niet extra van afgevallen. Nee ik raad geen mens het aan. Ineke :vissensterrenbeeld:
August 4, 2005 om 13:54
up
November 1, 2005 om 17:22
Ik heb net een pan soep gemaakt en ga er morgen mee beginnen... ben benieuwd :)
November 27, 2005 om 13:56
ik ga morgen met het sacred heart dieet beginnen, de basis is ook een soep die je de hele dag door mag verder verschilt het per dag wat je mag eten. kijk maar op google bij sacred heart dieet
ben benieuwd....
November 30, 2005 om 07:27
heeft er iemand ook ervaring mee om naast de soep niet alleen maar fruit en groenten zoals dat dieet aangeeft, maar juist gewoon (eventueel wat minder) te blijven eten? dus gewoon brood en 's avonds warm eten, maar dan voor bij of na en tussendoor de soep? of heeft dat dan weinig zin??

December 2, 2005 om 12:53
Ben afgelopen maandag met dit dieet begonnen, ben nu in 4 dagen 3, 2 kilo kwijt. En ik vind het niet moeilijk om te doen. Ja mag veel fruit eten dus als je trek hebt, kan je gewoon iets nemen. Vandaag mocht ik ook vlees eten, eerst de soep en daarna het vlees, ik zat meteen bomvol. Ik hoop dit nu 7 dagen vol te houden, dan ga ik 2 dagen wel mager maar gewoon eten en dan wil ik het weer 7 dagen doen. Ik hoop dat het resultaat geeft, in iedergeval is het een goed beginnetje om me zelf aan te moedigen om door te gaan.
Succes!
December 24, 2005 om 03:21
Hallo allemaal,

Deze week dan niet maar die twee weken daarvoor ben ik in totaal 6.2:kg: afgevallen.
Op een of ander manier kan ik mezelf er deze week niet aan toe zetten. Vanaf de 27 Dec ga ik het weer een weekje doen moet toch met oud en nieuw werken.... dan met het begin van het jaaar. Ben ik weer ongeveer 3:kg:afgevallen en dan beginnen de nieuwjaars borrels. wat zullen mensen opkijken die mij al een tijdje niet gezien hebben
Heb er helemaal zin in.

En de :kg: zijn er nog steeds niet bijgekomen alleen er is nog niets verder afgegaan

En ja als je een beetje ziek voelt.... het is niet alleen afvallen maar ook een goede reiniging van het lichaam!!!

Wolkje:regen:
January 20, 2006 om 08:17
hoi hoi

ik heb het 804 dieet gedaan dat is 8 dagen 0 problemen 4 kilo

na 3 dagen ben ik gestopt ik had echt honger en voor mij voorlopig geen groente soep meer pfff nee ik vond het niets
daarnaast kreeg ik buikpijn.
er zaten wel vitamine bij en een of ander drankje en ik was net een wandelend lijk is was echt super bleek hihi niet echt een succes dus

groetjes pebbels
January 24, 2006 om 17:18
Het soepdieet kan je best maar tijdelijk doen, na een paar dagen komt de soep bijna je oren uit ... Maar ik vind het wel effectief op korte termijn. Ik was er wel wat mee kwijt.
January 27, 2006 om 01:20
Mijn ouders volgen ook en paar keer per jaar "één weekje soepdieet" ooit begonnen met dit soepdieet (hierboven) maar ondertussen volgen ze een eigen "soepdieet"
s'morgens gewoon de broodmaaltijd,
s'middags een kleine maaltijd: slaatje of yoghurt met fruit of fruitsla,...
s'avonds een soep naar keuze erwten, tomatenroom,minestrone, kippe.....
Het zijn natuurlijk het aantal caloriën wat drastisch daalt wat doet afvallen.
Maar in de loop der jaren vallen ze toch geleidelijk af , niet zo ideaal om veel kilo's mee af te vallen maar voor de laatste kilo's goed te doen denk ik (of vb de feestkilo's)
March 2, 2006 om 10:03
bah alleen maar soep eten lijkt me niet eens lekker...
mis je toch op een gegeven moment die bite :D

ik eet een of twee keer in de week een maaltijdsoep met veel groente en weinig vlees erin met een cracker of een beschuit erbij...
dan krijg ik toch me groente en alles binnen en weinig calorieen, de volgende dag eet ik weer wat anders. zo hou ik het lekker en gevarieerd...

patricia
March 11, 2006 om 17:22
helemaal eens met de conclusie hierboven:

ook het soepdieet werkt niet, want je blijft niet de rest van je leven alleen maar soep eten.

dus blijkt stoppen met extra vulling het beste.
October 5, 2006 om 10:33
hallo
ben met het soep dieet begonnen .maar op dag 4 mag je alleen bananen
maar lust het echt niet
weet iemand of ik er iets anders in de plaats mag eten
groetjes
October 7, 2006 om 04:16
Hoi Allemaal,

Ik heb vanalles geprobeerd. Ook het soepdieet (3 keer gedaan). Je valt er inderdaad van af maar dit dieet hou je NOOIT vol op de lange termijn. Je leest het ook in veel reacties. Daarvoor is het veel te eenzijdig, weinig en ongezond. Daarna kom je gegarandeerd weer bij en je stofwisseling is van slag.
:tipweek:
Weet je wat (bij mij) goed werkt en goed vol te houden is op een langere termijn; EGA. Kijk eens op hun site en ga eens kijken bij zo'n EGA club bij jou in de buurt. Niet duur, lekker eten en gezellig ook nog! En je valt er zeker mee af.

Groetjes
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.