Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

eetdagboek

Geplaatst door Kiki666 op June 29, 2005 om 16:30

June 29, 2005 om 16:30
als ik mijn eetdagboek in wil vullen dan verdwijnen er dingen die ik net heb ingevoerd, wanneer ik naar een anders groep ga.
Dus ik heb bv net 2 keer brood wit 30g ingevuld en ga dan naar boter dan verdwijnt bv 1 keer brood:?
June 29, 2005 om 17:05
Kiki,

Misschien moet je niet 2 x 1 snee brood invoeren, maar gewoon 2 snee brood? Als je een produt geselecteerd hebt, dan kun je het aantal veranderen. Misschien dat dit helpt?

:knuffel: Saskia
June 29, 2005 om 17:42
Ik heb het getest en het ging inderdaad niet helemaal goed: als je twee keer een product invoerde, werd het maar 1 keer getoond als je naar een andere productgroep omschakelde.

Ik heb het een en ander aangepast, ik hoop dat het nu wat beter gaat.
June 30, 2005 om 16:40
Wat een typisch probleem beschrijf jij. Ik kan gewoon de calorietabel van gerechten inzien.
July 1, 2005 om 15:39
Ik ben erg geschrokken toen ik ging kijken wat er in een magnum vision zit !!!
Hoe komen jullie erbij dat dat 900 en nog wat is ??????, de verpakking geeft 226 aan, dus zelfs minder als een gewone magnum.
Hoe betrouwbaar is de caloriechecker ?

Cherry :kersen:
July 2, 2005 om 05:01
Zo betrouwbaar als jullie zijn, aangezien de leden van de valtaf-site de producten toevoegen...
July 2, 2005 om 14:01
Dus wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is dat je zelf producten in de lijst toe kan voegen met het aantal calorien waarvan jij denkt dat ze goed zijn !?
Ik dacht dat dat zorgvuldig uitgezocht was...
July 2, 2005 om 19:07
Cherry,

Ik ben een van de beheerders van de calorietabel en wij controleren alle producten.
Als iemand een product invoert, dan komt dit in de lijst te staan, maar dan alleen zichtbaar voor diegene die hem ingevoerd heeft.
Op het moment dat wij hem goedkeuren, dan is hij voor elke valtaf-lid te bekijken.

Het probleem is dat wij niet van elk product kunnen controleren of de waarden wel kloppen. Dat zou een enorme dagtaak gaan worden, aangezien we dan elk product moeten gaan controleren door in de winkel te kijken of de fabrikant te benaderen?
Wij vertrouwen erop dat iedereen de voedingstabelwaarden juist overnemen van de verpakking!

Wat wij wel doen is kijken of de waarden er logisch uitzien. Een product met 100 kcal, 0 gram eiwit, 0 gram koolhydraat en 0 gram vet bestaat bijvoorbeeld niet. Hetzelfde voor een product met 20 gram vet en maar 10 kcal?
Verder proberen we te kijken of er een goede benaming is gebruikt, dus wat voor product, welke smaak en als laatste de merk tussen haakjes. En we kijken of het product in de goede groep is geplaatst. Een soort van universele invoer dus, dan is het voor iedereen makkelijk te zoeken.

Groetjes Saskia
July 3, 2005 om 05:01
Oh, gaat dat zo ! We werken allemaal dus een beetje mee aan de caloriechecker !?, wel handig idd !
Nu weet ik ook dat ik producten die niet doorgaans geselecteerd worden de volgende keer even nader 'onderzoek' .

isschien heb je er alvast wat aan dat een magnum vision 226 calorien is en geen 900 :D, voor de rest heb ik nog niets opmerkelijks gezien hoor !

Bedankt
Cherry :kersen:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.