Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

lijnzaad

Geplaatst door Kiki666 op July 3, 2005 om 17:03

July 3, 2005 om 17:03
hoeveel lijnzaad gebruiken jullie:?
is er een verschil tussen gebroken lijnzaad en gewone?
July 4, 2005 om 01:51
Hoi Kiki,

Ik gebruik meestal 1 eetlepel gebroken lijnzaad in mijn ontbijtpap. Normaal at ik elke dag pap met het ontbijt, maar de laatste weken neem ik ook wel eens cornflakes of andere ontbijtgranen. Het is dus niet elke dag meer dat ik lijnzaad neem...

En het verschil tussen de gebroken en normale variant? Ik heb even op google gekeken voor je en kwam op de volgende teksten uit forums uit:

"Gebroken lijnzaad is beter en werkt sneller, omdat wanneer je hele lijnzaad inneemt het eerst afgebroken moet worden in je maag en als de maag dat niet goed doet, gaat de Omega 3 olie verloren, waardoor het effect verloren gaat. Ik heb begrepen dat het om de Omega-3 olie gaat, die zou een gunstig effect hebben op slecht werkende darmen."

"Door het vermalen/breken van de zaadjes, komt de kern, die vol goede vetten zit tot zijn recht en die zorgen voor de bescherming van de slijmvliezen en de zaadhulsjes zijn dan ook gesplitst en gebroken en zullen goed vocht kunnen opnemen en opzwellen zonder dat de darm geïrriteerd wordt."

:knuffel: Saskia
July 4, 2005 om 05:53
bedankt sjaspers

:knuffel:
Pep
July 4, 2005 om 08:22
sorry kunnen jullie mijn uit leggen waar voor het gebruik van leinzaad is ik ken het niet
groetjes pep,
July 4, 2005 om 08:36
lijnzaad wordt gebruikt tegen constipatie :)
July 4, 2005 om 08:38
en 'constipatie' is verstopping van de darmen, dus dat de ontlasting er niet goed door kan
Pep
July 5, 2005 om 11:00
oke bedankt,pep
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.