Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

E.G.A dieet

Geplaatst door Pinjo op July 6, 2005 om 02:46

July 6, 2005 om 02:46
Hallo,

Ik ben een aantal jaren terug ok bij de E.G.A. geweest en mijn schoonmoeder volgt het nu en is 12 kg kwijt.
Ik ben enorm afgevallen toen ongeveer 25 kg. Helaas is er daarna nog meer bijgekomen maar dat is niet de schuld van het dieet want dat werkt goed. Bij mij lag de stofwisseling stil en ik moet dagelijks behoorlijk sporten om te blijven afvallen maar de eetwijzer van E.G.A. gebruik ik nog steeds, het hoeft bij mij niet zo streng meer en ik blijf nog steeds afvallen.

Ik vind het een verantwoord dieet waar je echt alles krijgt wat je hebben moet en het is ook gemakkelijk vol te houden. Hoop je voldoende geinformeerd te hebben en wens je veel succes met dieëten straks als de baby geboren is. Maar blijf wel veel bewegen want dan zet je je lichaam goed aan het verbranden.

Groetjes Pinjo
July 25, 2005 om 10:11
Nou, Britta zo erg is het allemaal niet hoor.

Je mag drie x per week rood vlees en 5 x vis onbeperkt gevogelte (alles 100 gr per x) drie x fruit per dag, halve liter melk producten, 1x per week 100 gr lever of een lepel marmite, per dag heb je 125 gr verplichte groente ( doperwten, spruitjes, ui, rode bietjes) daarnaast mag je van andere groente net zo veel als je wil en wanneer je wil. 25 gr boter, olie of mayonaise per dag maar je mag het niet gebruiken om te bakken.
En je brood hoef je niet te wegen hoor en je mag er 3 per dag (s'morgens 1 en s'middags 2)Ik denk dat dit het wel zo'n beetje is.

Groetjes Pinjo
July 25, 2005 om 13:12
Hallo!
Ik heb het ook een aantal keren gedaan dit dieet en idd het werkt goed. Maar....nadat ik op gewicht was kon ik het nooit volhouden. Als je samenwoont is het moeilijk vol te houden als je vent ook kookt en ik wilde ook wel weer eens wat zoets op mijn brood (terwijl ik juist een "hartig" type ben).
Een vriendin van mij is dietist en kende dit dieet niet. Ik heb het haar laten zien en uitgelegd en zij geeft aan dat je teveel voedingsstoffen mist en er te weinig variatie in zit. Zij raadt dit dieet dus af.
Dit even gewoon ter info. Succes allemaal.
July 28, 2005 om 02:57
Hoi,

Het klinkt wel interressant dit dieet maar heeft iemand misschien een site waar ik nog meer informatie kan halen ?
Wat hoe kom ik nu aan de benodigde informatie ?

Alvast bedankt Poema

November 22, 2005 om 07:17
Hoi, ik ben nieuw hier en meng me even in de discussie over EGA.
Eerder las ik dat een dietiste het afraadde omdat het te eenzijdig zou zijn. Mijn huisarsts zweert erbij! Hij vindt dit het enige verantwoorde 'dieet'. Een dieet is het eigenlijk niet, je leert bewust omgaan met je eten en je voedinspatroon aanpassen.
Na een week of 3 alles nauwkeurig bijhouden en afwegen weet je het wel ongeveer en gaat het (als het goed is) automatisch.
Nu ben ik iemand met een ruggegraat van elastiek. Ik heb zoveel zin in zoet, weet zelf niet waar die neiging vandaan komt. Dus op den duur hield ik zelf een gezonde leefstijl niet vol.
Ik probeer nu maar een combinatie van EGA en Streep je Slank. Heb alleen nog steeds geen dagboekje te pakken kunnen krijgen.
Groetjes
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.