Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

luisteren naar je lichaam?

Geplaatst door Lian op July 19, 2005 om 05:17

July 19, 2005 om 05:17
Hoe doen dieren in de natuur dat dan? Weleens een hert gezien met overgewicht? Of een zebra? of een tor?
Die luisteren wel naar hun lichaam en eten als ze een hongergevoel krijgen, en stoppen er weer mee als dat gevoel weg is...
Maar de meest intelligente diersoort is dat vermogen kwijtgeraakt door commercie, advertenties en allerlei troep dat je daardoor opgedrongen wordt.
Dus met luisteren naar je lichaam en gezond verstand moet het toch wel lukken.

July 19, 2005 om 06:52
Je kunt het trainen, dat naar je lichaam luisteren. Bij mij werkt het totaal niet. Ik weet niet meer wanneer mijn lichaam wat nodig heeft, dus ik moet het wel met mijn hoofd doen. Maar mijn doel is wel dat op een gegeven moment ik merk wat mijn lichaam nodig heeft.
July 19, 2005 om 11:05
mijne is in iig veel te dik,
maar ook wilde dieren hoor, er worden er genoeg dik in de herfst om dan de magere maanden van de winter door te kunnen komen, en 't is zwaar werk om te jagen, en als je graast, het is voor ons ook heel lastig om van rauwkost te dik te worden
July 19, 2005 om 11:07
als je moet jagen voor je eten, zoals dieren in de natuur, dan kun je 'luisteren naar je lichaam'. En ach, een dier dat te dik en dus langzaam en kwetsbaar is, of te dun en dus vatbaar voor ziektes, dat is in no time dood, dus die zie je inderdaad niet rondlopen...
Bovendien: je lichaam geeft je normaal gesproken 'instructies' om
- van zoet te houden zodat je als baby moedermelk en later fruit lekker vindt... maar snoep is ook zoet, tja. In de natuur is geen snoep
- van voeding met veel verzadigde vetten te houden zodat je genoeg energie hebt om de hele dag hard te kunnen werken (rennen, tillen, etc), en om voldoende cholesterol te houden om dit te kunnen doen... maar wie is er nou nog de hele dag bezig met rennen en tillen? (ja, bouwvakkers :P)

Mensen die echt in de natuur en volgens de natuur leven, kunnen zeker wel gewoon naar hun lichamelijke behoeftes handelen :)
Dieren die níet in de natuur leven, zoals huisdieren, kunnen wél te dik worden :)
July 19, 2005 om 11:59
Een beetje terug naar de natuur doet al wonderen...

Marsen en chips groeien niet aan bomen, die zijn verzonnen door mensen die er graag wat aan willen verdienen en die het niet boeit of jij daar nou een vet hart van krijgt... er is zoveel dat gekoppelt wordt aan gezelligheid, dat er zo ongemerkt heel veel naar binnen gaat terwijl je geen honger hebt...

Klopt Babbel, je wordt ook in de mailing genomen, door reclames die vertellen dat het zo enorm gezellig is om dit te eten, dat moet je proeven, je kent het wel.

Maar de vraag is of jij je in de maling laat nemen...
PS ik ben het boek : en nu afvallen van Allen Carr aan het lezen, word er een beetje fanatiek van :D

July 19, 2005 om 12:04
als je tijden te weinig eet, onderdruk je je natuurlijke gevoel.

hoe dat zit, of je dan inderdaad geen hongergevoel meer krijgt, dat weet ik niet.

July 20, 2005 om 14:17
wie weet dat wel?
July 20, 2005 om 14:27
Ik ga gewoon een DOVEreepjes plant uitvinden....
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.